Als stembureaulid en/of stemmenteller mag je in functie absoluut geen politieke uitingen doen. Dit lid bedreigen is natuurlijk niet goed, maar wat zij gedaan heeft ook niet. Ze is terecht uit haar functie ontheven.
Dat klopt, maar om het nou gelijk te schakelen... Iets wat overduidelijk als grapje was bedoeld (en nog grappig was ook ...de uitvoering was echt goed en met een knipoog ...helemaal niet haatdragend ) is toch echt van een heel andere orde dan een rits bedreigingen van guur rechts.
Meteen vervolgen dat tuig. Bedreigingen kunnen echt niet.
Iets anders dan. Ik vind het bijzonder interessant dat zo veel mensen in mijn omgeving die zichzelf links noemen op D66 gaan stemmen, of dat al hebben gedaan. Die partij is alleen links op een aantal thema's. Op andere punten heel erg rechts. Is al vaak genoeg gebleken.
Straks iedereen weer verbaasd als ze o.a. zorgpersoneel, sociale minima en mensen met een beperking weer in de kou laten staan. Zeg ik ook gewoon tegen die mensen die aan me vragen of ik ook op Kaag ga stemmen / heb gestemd.
De quote van Johan Fretz hieronder vat het m.i. mooi samen. In z'n column geeft hij ook een paar voorbeelden.
Wie naar de website van D66 gaat, ziet de slogan: ‘Laat iedereen vrij, maar niemand vallen’. Dat klinkt sympathiek, maar in de praktijk blijkt het een holle frase. Als het erop aankomt heb je op sociaal-economisch gebied helemaal niets aan D66.
Het is een neoliberale partij, die met de zelfvoldane schijn van progressiviteit verhult dat ze al jaren vrolijk meelopen in de polonaise van rechts Nederland. https://www.parool.nl/columns-opinie/er-was-een-tijd-dat-ik-vaak-op-d66-stemde~b6531542/