Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 441978 keer)

Offline AaPje16

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1920 Gepost op: 19-03-2021, 00:33:19 »
Het probleem is dat ze VVD en linkser allemaal links noemen ::)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1921 Gepost op: 19-03-2021, 06:42:02 »
In 2017 was er een tendens zichtbaar, waarin naar voren kwam dat hele pakketten met stemmen, die bestemd zouden zijn voor de pvv, aangetroffen zouden zijn bij een container bij een lagere school in Dordrecht of Delft.

De pvv heeft nooit aangifte gedaan van fraude. Het was ook tóen verzonnen.

Ik heb  het item van die Volendamse vrouw met verbijstering zitten kijken.  En had precies dezelfde gedachte daarbij als De_Witte.

Ergens in het verleden is door extreemrechts het zaadje geplant, dat inmiddels is uigegroeid tot het formaat onuitroeibare Japanse duizendknoop.

Wát kun je ertegen ondernemen om dit hardnekkig "foutdenken" tóch uit te roeien?

Natuurlijk heb ik er begrip voor dat veel mensen het niet zullen begrijpen dat de VVD en D66 beloond lijken te worden, ipv afgestraft, na de toeslagenaffaire.

Maar het kom geen moment in ze op dat die affaire nog veel groter zou zijn geweest als de fvd aan de macht was gekomen in 2017. Het lijkt me namelijk sterk, dat íemand uit die partij het zou hebben opgenomen voor de slachtoffers daarvan, waarbij een aanzienlijk deel een allochtone achtergrond heeft.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1922 Gepost op: 19-03-2021, 09:15:55 »
En "links" heeft dan ook hun eigen stemmen laten verdwijnen zeker? ::hypocriet::
::rofl:: nou ja, soort van. Links wilde heel naïef dat er meer jongeren naar de stembus gingen. Nou, dat deden ze. De enige linkse partij waar door hen nog een beetje op werd gestemd was GroenLinks.

als alleen 18- tot en met 24-jarigen hadden gestemd

D66 34
VVD 29
GL 15
PVV 12
FvD 11
Volt 8
Denk 8
CDA 7
PvdD 5
JA21 3
SGP 3
PvdA 3
CU 2
SP 2

https://nos.nl/op3/artikel/2373171-wat-als-alleen-jonge-mensen-hadden-gestemd.html

Ik ben niet zozeer verrast dat de fvd groter is geworden, maar ben verbijsterd dat iemand van het kaliber ku kux klan zijn intrede doet in het parlement.

Hoe verrassend, het is het vriendje en de hielenlikker van baudet.
...en dan krijgen we deze gek er misschien nog extra gratis bij:

https://www.welingelichtekringen.nl/boeken/571794/man-achter-het-referendum-heeft-hele-enge-ideeen.html
https://ikje.blogspot.com/2016/04/pepijn-van-houwelingen-forum-voor.html

Deze literaire hoogvlieger staat een plekje achter Baudets bestie als 8e op de kieslijst. Een droomtandem  ::kots::
« Laatst bewerkt op: 19-03-2021, 12:21:15 door Amethyst »

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1923 Gepost op: 25-03-2021, 19:36:00 »
Den Haag is lekker aan het blunderen vandaag  ::hypocriet:: (en dan bedoel ik niet ADO)
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #1924 Gepost op: 25-03-2021, 19:55:49 »
Den Haag is lekker aan het blunderen vandaag  ::hypocriet:: (en dan bedoel ik niet ADO)

Het laat maar weer eens zien wat voor incapabele mensen daar rond lopen (niet dat ik het beter kan hoor) en hoe gemeen sommige zijn. Ze willen Omtzigt gewoon wegwerken in feite, dat is gewoon waar het op slaat. En dat terwijl hij een man is die wel doet waar hij voor is aangesteld: de kamer en machthebbers controleren en misstanden aan de kaak stellen, veroorzaakt door ambtenaren.

Die man heeft samen met Renske Leijten van de SP zoveel goed werk verricht, maar ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat bepaalde personen (echt niet allemaal) er werkelijk alles aan doen om maar aan de macht te blijven en de grote hoeveelheid fouten te verdoezelen.

Er heerst daar op dat Binnenhof volgens mij echt een sfeertje van meewaaien zoals de wind waait, anders lig je eruit. Knullig dat dat zo aan het licht moet komen, maar ja. Of bewust? Het laat mij alleen maar zien dat in ieder geval Ollongren ook totaal incapabel is. Neem ook hoe zij het poststemmen moest regelen.

Zomaar even wat geblunder van deze vrouw (en dan krijg je als beloning een baantje van verkenner)
- Achterhouden rapport sleepwet
- Fout in de "peiling" over winter/zomertijd
- Poststemmen procedure tijdens het stemmen veranderen (daarmee help je wappies weer in fraude geloven)

Denk dat mening RN'er capabeler is als minister dan zij  ::) En ik richt me nu in mijn betoog specifiek op haar even, maar zo zijn er dus wel meer op het Binnenhof.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 20:11:17 door MollenvangR »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1925 Gepost op: 25-03-2021, 20:12:26 »

Denk dat mening RN'er capabeler is als minister dan zij  ::) En ik richt me nu in mijn betoog specifiek op haar even, maar zo zijn er dus wel meer op het Binnenhof.

*solliciteert meteen

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #1926 Gepost op: 25-03-2021, 22:37:37 »
Onze minister van BZK die zo met documenten over straat gaat. Liggen de staatsgeheimen ook zo op tafel bij verjaardagen bij de familie Ollongren?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1927 Gepost op: 25-03-2021, 22:46:38 »
Geven ze een keer transparantie, is het weer niet goed ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1928 Gepost op: 25-03-2021, 22:49:43 »
::rofl:: haha dat is waar, maar het was duidelijk niet de bedoeling dat dit zou uitlekken (ja of wel, want ze zijn zich bewust van alles, maar dit dan vergeten?)

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #1929 Gepost op: 25-03-2021, 22:51:52 »
Ze was een beetje dom... ::blond::

Sowieso onzin dat al die gesprekken met fractieleiders fysiek moeten plaatsvinden.
🜃

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #1930 Gepost op: 25-03-2021, 22:52:49 »
::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #1931 Gepost op: 26-03-2021, 10:42:38 »
 ::rofl::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #1932 Gepost op: 31-03-2021, 17:37:33 »
Inmiddels zijn er een aantal velletjes papier naar buiten gebracht, maar het debat mag volgens de fractievoorzitters alleen doorgaan als alle verslagen, e-mails, sms'jes en gevraagde informatie openbaar is. Blijkbaar duurt dat even, dus ik ben benieuwd wat er nog naar buiten komt.

Ik heb echt een soort zin in dit debat of het nou vanavond is of morgenochtend
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1933 Gepost op: 31-03-2021, 17:43:34 »
Inmiddels zijn er een aantal velletjes papier naar buiten gebracht, maar het debat mag volgens de fractievoorzitters alleen doorgaan als alle verslagen, e-mails, sms'jes en gevraagde informatie openbaar is. Blijkbaar duurt dat even, dus ik ben benieuwd wat er nog naar buiten komt.

Ik heb echt een soort zin in dit debat of het nou vanavond is of morgenochtend
Die hele beerput moet gewoon open. Er worden zulke vieze spelletjes daar gespeeld onder leiding van 'Rutte - ik geef iedereen de schuld behalve mezelf'. Dit is gewoon schandelijk. Zoveelste keer ook dat de Kamer wéééér onvolledige stukken worden gegeven terwijl er zoveel meer nodig is voor volledige openheid.

Dat was bij de bonnetjesaffaire, dat hebben we gezien in de toeslagenaffaire, dat hebben we gezien rond de gaswinning in Groningen, rond de hele avondklok/coronabeleid beslissingen. Dit is gewoon beschamend voor de democratie en het vertrouwen daarin. Het is gewoon een structureel patroon...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #1934 Gepost op: 31-03-2021, 17:54:38 »
Vuurwerk gaat het zeker opleveren lijkt mij, maar of we het onderste van de kan gaan zien betwijfel ik ten zeerste. Daar zijn Rutte en co. te goed in geworden om dit soort dingen weg te schuiven en weg te praten.

Sowieso is mijn vertrouwen in de politiek minder geworden en niet alleen om de politiek, ook om de maatschappij. Ik las laatst ook een artikel over waarom het zo kan zijn dat iedereen de toeslagenaffaire zo erg vind, maar de VVD ondertussen zetels wint. Het antwoord is simpel: Mensen die op de VVD stemmen hebben vaak zoiets van, ik heb er zelf geen last van of er niets mee te maken. Het is een ver van hun bed show. Ze hebben een baan, een huis, zijn gezond. Dat vooral de vorm van wederkerigheid naar anderen zo aan het wegvallen is in Nederland is een probleem. En dat is een probleem in de politiek die deze mensen in de steek laat, maar ook de maatschappij die deze mensen in de steek laat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1935 Gepost op: 31-03-2021, 19:48:08 »
Ik wilde net het debat kijken, maar dat is verschoven naar morgen. Maar nu was er een debat over het debat. Namelijk over of alle gespreksverslagen openbaar mogen. Rutte stelde voor omdat niet te doen, om alleen zijn eigen verslag openbaar te doen en dat dan de kamervoorzitter zou kijken of ergens de naam Omtzigt in voor kwam. Maar daar was geen meerderheid voor. Rutte keek echt doodnerveus en zei toen dat als de gesprekken openbaar worden dat er dan hevige emoties kunnen loskomen en dat iedereen dat moet proberen los te laten, omdat ze toch verder moeten met een formatie.  ::oink:: Nu ben ik echt benieuwd wat er gezegd is. Wat voor slangenkuil is het daar zeg?

En also ik moet echt vaker naar kamerdebatten kijken, ik vind dat echt leuk.  ;D Tja, dat moet misschien ook wel als je staats- en bestuursrecht studeert. Ik hou van staatsrecht.  ::love::

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #1936 Gepost op: 31-03-2021, 19:57:59 »
Dat is toch ook wel logisch? Het gaat toch om besloten gesprekken met verkenners waarin besproken wordt met welke partij(en) je al dan niet in zee wil gaan? Zeker met de huidige bezetting van de kamer denk ik dat er daar onvermijdelijk persoonlijke dingen in besproken worden, bijvoorbeeld over racisme van Baudet (een voorbeeld wat bekend is, natuurlijk, maar er zullen ook wel onbekende voorbeelden zijn).
Het is altijd vervelend als gesprekken die in eerste instantie besloten waren toch openbaar gemaakt (moeten) worden. Neemt niet weg dat er openheid van zaken gegeven moet worden natuurlijk, maar dat Rutte daar even om moet slikken kan ik denk ik wel begrijpen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1937 Gepost op: 31-03-2021, 20:03:43 »
Ja, maar Rutte was schijnbaar niet bezorgd over zijn eigen gesprek, maar wel over die van anderen, want zijn gesprek mocht sowieso openbaar. Dus nu ben ik gewoon heel erg benieuwd wie wat over wie gezegd heeft.  :-X

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #1938 Gepost op: 31-03-2021, 22:10:04 »
Hahaha ja ik ook wel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lodewijk van Lodenstein

• Forumlid
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
« Reactie #1939 Gepost op: 31-03-2021, 22:30:48 »
Sowieso is mijn vertrouwen in de politiek minder geworden en niet alleen om de politiek, ook om de maatschappij. Ik las laatst ook een artikel over waarom het zo kan zijn dat iedereen de toeslagenaffaire zo erg vind, maar de VVD ondertussen zetels wint. Het antwoord is simpel: Mensen die op de VVD stemmen hebben vaak zoiets van, ik heb er zelf geen last van of er niets mee te maken. Het is een ver van hun bed show. Ze hebben een baan, een huis, zijn gezond. Dat vooral de vorm van wederkerigheid naar anderen zo aan het wegvallen is in Nederland is een probleem. En dat is een probleem in de politiek die deze mensen in de steek laat, maar ook de maatschappij die deze mensen in de steek laat.
Ik vermoed dat het ook met corona te maken heeft. Als dat er niet geweest was, dan denk ik dat de toeslagenaffaire veel 'groter' was geworden dan nu het geval is. De meeste mensen zijn wel bekend met de affaire, maar corona bleef altijd de hoofdzaak en de toeslagenaffaire werd in mijn opzicht gereduceerd tot een belangrijke bijzaak. Dus als we niet in deze o zo leuke pandemie hadden gezeten, dan had de VVD echt wel (fors) zetels verloren denk ik.