Dan is er verraad.
Frits pakt toch een vrijstelling
Ondanks de afspraak
Er zijn een aantal dingen voorgevallen waardoor ik het idee heb dat we misschien meer met z'n allen naar haiku moeten zoeken.
Een haiku is een gedichtje van Japanse origine. Het heeft in het Japans altijd een regel van vijf lettergrepen, dan zeven lettergrepen, en dan weer vijf lettergrepen.
- In aflevering 6 en de leader zien we een standbeeld van Basho in beeld, een van de grootste haiku dichters uit de Japanse geschiedenis
- Op de .nl site wordt, in de uitleg van aflevering 4 opdracht 1, expliciet de haiku uitgelegd als wat ze op een Japanse school leren
- Arjen (@schemer) twitterde van de week over een haiku, waarna hij daarover door JP (@jpnl) (coach) net zo mysterieus werd beantwoord: 'geheime aanwijzing?'
Vandaar dat ik 't voorlopig even zoek in haiku. Die die ik hierboven toon vind ik zelf wel heel mooi. Hij zit in Pieter-Jan's openingstekst van aflevering 5. Bijna poetisch.
Verder ben ik de komende tijd ook lekker bezig met woorden tellen, lettergrepen tellen, letters tellen etc. etc., van de introtekst, misschien ook van de dagboeken. Tellen jullie mee?