Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 56839 keer)

Offline E-ri-Q

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 5-03-2010, 09:31:15 »
Ik denk dat de vrijstelling in de ?-koffer zat, maar omdat 2 mensen daarvoor kozen, moest de vrijstelling naar degene met de lege koffer en hebben ze daar snel een niets is wat het lijkt verhaal aangeplakt...

En..
Arjen had toch de pot? Die heeft ie dus mooi meegenomen naar huis..

slimme jongen die Arjen!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 5-03-2010, 09:40:11 »
En..
Arjen had toch de pot? Die heeft ie dus mooi meegenomen naar huis..

slimme jongen die Arjen!

Kijk eens goed op het einde, hij doet z'n rugzak open en geeft het geld aan de rest. Oké, niet helemaal duidelijk in beeld gebracht, maar het is toch zo.

En inderdaad DC, Kim heeft een hele slimme zet gedaan met de kofferopdracht, dikke ::ok:: omhoog voor Kim!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2010, 09:52:13 »
Zullen we met z'n allen de achtergrond van http://vanhiertotlisse.nl/ uitpluizen op zoek naar een hint? ;)

Been there, done that gisteren Heinz!

Wat mij meteen opviel was dat Ueno verkeerd was gespeld, als Uneo.

Maar de kaart komt hier vandaan.

Wat suf is, want zelfs in detailkaarten hier en hier spellen ze Ueno zowel op de kaart als in de URL fout. Suf!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2010, 09:54:31 »
Goed speurwerk, Tuba  ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2010, 10:04:53 »
Toch al aardig wat foutjes dan, slordig xD!

Mij viel een geprojecteerde wereldbol op zo rond minuut 8 van de aflevering. Ik weet niet of die daar hoort, maar hij kwam wel opvallend in beeld. Zou het net zoiets zijn als de "6 of a" uit aflevering 1? Heeft het te maken met de wereldbol uit de molmailinterviews? Op het screenshot zie je het wat vaag, maar wanneer je het zelf in goede kwaliteit terugkijkt zie je het heel duidelijk. Later zien we hetzelfde gebouw maar dan zonder geprojecteerde wereldbol...

rond minuut 8
rond minuut 33
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 10:59:37 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2010, 10:09:17 »
Tja, en wat zou dat dan kunnen betekenen?

Offline JVB2

• Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2010, 10:18:14 »
Arjen eruit had ik dus echt nooit verwacht.. ik was er zo stellig van overtuigd dat hij goed zat. Of is niets wat het lijkt??

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2010, 10:32:53 »
Geen idee wat die wereldbol betekend en of het uberhaupt wat betekend... Die 6 of a is toch ook nog niet duidelijk...

Ook valt me op dat 21:28 en 22:48 dezelfde shots zijn van Arjen en Kim, alleen bij de laatste is er ineens tijd in beeld. Wel apart want intussen hebben ze toch echt bewogen, althans dat hebben we wel gezien. Montagefoutje of hint?

21:28
22:48

Offline Berend Poeplawaai

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2010, 10:40:55 »
Ongelovelijk. Al die afleveringen dikke tunnelvisie op Arjen. Vliegt die eruit. Maar om die tunnelvisie nou eindelijk los te kunnen laten en mij op de andere kandidaten te hebben gefocust, merk ik toch wel dat Kim de laatste afleveringen toch wel heel erg verdacht is. Zo noem je even die geweldige zet van die lege koffer. 'Wie weet is die helemaal niet leeg'.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 11:07:25 door Marlo »

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2010, 11:16:57 »
Wat is de hier in dit web-adres? Misschien moeten we daar wat mee. vanjapantotlisse.nl ofzo. Wat zouden we op hier in kunnen vullen.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2010, 11:26:44 »
De streetviewopdracht:

Van de tweet klopte alleen het eerste deel (vanhie rtotto kio), dit deel (vanhie) had Kim om uit te beelden (ze wilde ook uitbeelden). Kan toeval zijn maar toch...

Verder, waarom komt Kim (en Sanne) later aan dan Erik? Ze pakt als eerste de taxi, volgens de beelden kunnen we geloven dat zij telefoonnummer 1 heeft en dus ook als eerste gebeld is door Arjen. En het vreemde is ook dat Kim Sanne tegenkomt, in een stad van 37 miljoen inwoners... Nog vreemder vind ik dat de taxi van Kim geparkeerd staat, zie screenshot, wanneer Sanne Kim spot. Dat doet denken aan dat ze elkaar gebeld hebben, maar die kans is weer zeer miniem aangezien alleen Frits en Arjen de telefoonnummers hadden. Met de beperkte tijd als gegeven en het meermaals bellen naar Erik lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Kim en Sanne onderling contact hebben gehad, althans dat de telefoonnummers zijn doorgegeven.

Screenshot taxi Kim, deze staat duidelijk in een parkeerhaven. Hoe toevallig is het dat je iemand tegenkomt in een metropool als Tokyo...?

« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 11:36:49 door Pharos »

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2010, 11:27:49 »
Moeten we niet iets met "Lisse"? Het enige dat ik zo snel kan vinden is dat er een stedenband bestaat tussen Lisse en het Japanse Tonami. En toen ik daarop ging googlen zag ik dat op het Avro forum dit ook al was geconstateerd (voordat er weer iemand over stelen van hints begint). Maar iets anders kwam er niet uit die speurtocht...

m0ll0m

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2010, 11:30:51 »
Op de wieisdemol.nl site staat dit over deze opdracht:

"Kim stapt in een taxi en net als ze er in zit, komt Sanne aanrennen. Die springt erbij en samen rijden ze naar Shinjuku Station. Erik gaat met de metro. "

Vandaar dus dat de taxi nog in de parkeerhaven staat.

De startposities van de drie uitbeelders liggen overigens niet heel ver van elkaar. Toch is het wel raar dat Sanne daar in eens loopt.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2010, 11:39:00 »
De startposities van de drie uitbeelders liggen overigens niet heel ver van elkaar. Toch is het wel raar dat Sanne daar in eens loopt.

Valt ook wel mee hoor. Ik weet even zo snel niet waar iedereen stond (zie kaart voor de locaties), maar als je op positie 1 en 2 staat en allebei op zoek moet naar een taxistandplaats (mogelijk door de productie geholpen) dan kan je zo maar op dezelfde plek uitkomen.

m0ll0m

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2010, 11:48:40 »
Zullen we met z'n allen de achtergrond van http://vanhiertotlisse.nl/ uitpluizen op zoek naar een hint? ;)
Het lijkt als of er een vrouwen hoofd in de kaart te zien is. Dit kan Kim zijn, of een japanse sheik met zon punt muts. Betekend cho, straat? Want alle namen op de kaart eindigen daarop.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2010, 11:52:44 »
 ::rofl::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2010, 11:55:15 »
Wat is dat :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2010, 12:00:09 »
Moeten we niet iets met "Lisse"? Het enige dat ik zo snel kan vinden is dat er een stedenband bestaat tussen Lisse en het Japanse Tonami. En toen ik daarop ging googlen zag ik dat op het Avro forum dit ook al was geconstateerd (voordat er weer iemand over stelen van hints begint). Maar iets anders kwam er niet uit die speurtocht...

m0ll0m

In Lisse wordt aflevering 10 altijd opgenomen :)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2010, 12:01:05 »
Wat is dat :)
Een lichaam met een hoofd en een punt muts die naar rechts kijkt.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2010, 12:12:13 »
Een lichaam met een hoofd en een punt muts die naar rechts kijkt.

Die heeft dan wel een kin als popeye zeg!