Nu, had het liever anders gezien, Frits zum Hause en Erik in de finale maar soit. Een mooie finale wacht ons, met twee van mijn oorspronkelijke verdachten, wordt dus weer spannend, want ben weer klein beetje gaan twijfelen. Zou het echt een binnenkoppertje zijn dit keer, met Kim? Zoveel anderen zijn nu op haar overschakeld, hier op het forum maar ook in het programma. Voor zover we mogen geloven, zaten zowel Sanne, Frits en Erik (voor een gedeelte) allemaal op Kim. Mij lijkt het eigenlijk niet zo eenvoudig, wie zegt dat het zo gegaan is? Het is nog al voorgevallen dat ze in de biecht iets anders beweren dan dat ze in de test invullen. Dus het kan evengoed geweest zijn dat twee van hen Sanne verdenken en Erik die op Kim zat? Er blijven voor mij hoe dan ook maar twee opties over, Sanne of Kim.
De Mol zegt automatisch de naam van iemand die haar verdenkt en die de meeste kans maakt op de finale. Dat doet ze (dit jaar dus echt wel een vrouw) om tot op het laatste moment twijfel te zaaien. Dat was tijdens de vorige jaren ook zo en ik neem aan dat het nu niet anders is. Sanne verdenkt Kim en Kim zegt Sanne. Lijkt voor mij dus duidelijk dat één van de twee de mol is.
Ik ga er nog altijd van uit dat het Kim is, maar zou niet verwonderd zijn moest het richting Sanne uitdraaien.
Deze aflevering ergerde ik me vooral aan het feit dat er weer maar eens een vrijstelling kon verdiend worden.
Deze serie staat bol van de vrijstellingen en jokers. Vind dit echt een plaag voor het spel. Als je als kandidaat niet sterk genoeg in je schoenen staat, vlieg je eruit, zo simpel is het toch? Tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan, vond het vroeger veel beter toen het een zeldzaam gegeven was. Dan heb ik het niet eens over het feit dat het weer eens in de net de aflevering voor de finale waar een vrijstelling te rapen is. In dit stadium vind ik dat een te grote prijs! Tenzij de mol hem pakt natuurlijk zoals Yvon het deed bij het laserspel.