Afgelopen jaren ben ik altijd verrast in de finale. Nooit had ik de goede mol, behalve het seizoen met Inge als mol. Toen had ik via via gehoord over de gebarenhint. Wat ik erg jammer vond om te horen. Maar mijn punt is: de meeste kijkers willen verrast worden in de finale. Alleen echte molloten willen zo snel mogelijk de mol achterhalen, voor andere mensen is de ontknoping in de finale toch wel leuker. Net als een film met een plotwending aan het eind, zeg maar.
Ik begin hier nu over, omdat Heinz donderdag in De Wereld Draait Door de illusie van Frits en Sanne als mol toch behoorlijk heeft ontkracht op nationale tv. Hij begon over theorieën met kruisjes, plusjes en het getal 10. En laat dat nou zo'n beetje dé overkoepelende theorie van het hele seizoen zijn. Dat het publiek ook nog met hem mee ging, maakte het alleen nog maar erger. Evenals de conclusie van Matthijs dat Kim de mol is.
Ik vind eerlijk gezegd dat Heinz op deze manier voor kijkbederf heeft bezorgd. Hij probeerde teveel zijn gelijk te krijgen. Hij heeft mogelijk veel mensen hun Sanne-tunnelvisie ontnomen. Eigenlijk heeft hij behoorlijk zitten spoileren voor veel mensen. Als een recensent die het einde van de film maar alvast gaat verklappen. Ik heb het begin van het item gemist, maar ik neem aan dat er vooraf niet iets van een spoiler-waarschuwing is gegeven door Matthijs. En dat vind ik toch wel zonde.
Op deze manier is de wonderlijke wereld van de molloten en de 'normale' wereld met elkaar in aanraking gekomen. En ik vind toch eigenlijk dat die twee werelden van elkaar gescheiden moeten blijven, omdat die twee werelden het programma vanuit een ander perspectief bekijken.
Nu is het wel zo: dit seizoen zit ik al vanaf afl. 2 op Sanne en Kim. En toen Sanne echt haar best ging doen bij sommige opdrachten, bleef alleen Kim nog echt over als mogelijke mol voor mij. Maar dan nog is de spanning in de finale of jij het al die tijd wel goed hebt gehad. Dus al zit 60% van Nederland al op Kim als mol op dit moment, de spanning in de finale blijft of die 60% het ook echt goed heeft. En zelfs dat heeft Heinz die mensen ontnomen door zijn pleidooi.
En het ergste was nog dat Kim er zelf bij zat en zich niet echt raad wist hoe zichzelf te verdedigen.
Amen.
P.S.: ik zit zelf af en toe op dit forum, om geinige theorien te lezen en mezelf aan het denken te zetten. Maar niet om de mol zo snel mogelijk te ontmaskeren.