Auteur Topic: Nationale illusie ontkracht  (gelezen 26320 keer)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #60 Gepost op: 21-03-2010, 15:51:39 »
De combinatie van tien, kruisjes en plusjes komt zo vaak terug, dat het eigenlijk toch echt wel een hint moet zijn. Maar goed, zo zie ik het nu.

Net zoals toen met de handgebarenhint is dit waarschijnlijk dé hint van deze serie, en om die nou al voor de ontknoping op nationale tv te gaan vertellen.

Het lijkt me nu wel klaar hier... Je zegt het zelf Revadebe ...'waarschijnlijk' en dit is dus ook de reden waarom dit hele topic onzinnig is... Het is allemaal waarschijnlijk en misschien... dus ook voor jou straks een grote verrassing of Heinz gelijk had bij DWDD...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #61 Gepost op: 21-03-2010, 15:51:59 »
Twee collega's zijn vrijdag naar mij toegekomen met de vraag of ik DWDD had gezien (één casual kijker en één sporadische kijker), omdat ze weten dat ik fanatiek mol fan ben. Helaas heb ik meteen verteld dat ik Heinz kende van het forum, waardoor ik niet hun objectieve reactie heb kunnen peilen, maar volgens mij vonden ze het behoorlijk vergezocht allemaal. In elk geval is het voor hun geen 100% bewijs.

revadebe

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 21-03-2010, 16:18:38 »
OK, jullie hebben me overtuigd. Ik geef me gewonnen. Kim is NIET de mol.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 21-03-2010, 16:24:16 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Weet je het niet, antraciet

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2010, 16:26:29 »
OK, jullie hebben me overtuigd. Ik geef me gewonnen. Kim is NIET de mol.
zo jij bent ook snel over te halen. als ik nu je er eens van ging overtuigen dat arjen de mol is, geloof je dat dan ook?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2010, 16:38:28 »
Heinz, je hebt het fantastisch gedaan. Van mij mag je volgend jaar elke week wel een theorie uitleggen in DWDD. Gewoon als vaste gast.

::bravo::

En ik voel me niet gespoild.

Helemaal mee eens  ::bravo:: ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

revadebe

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2010, 16:42:07 »
Ik wil eigenlijk stoppen met hierover doorzeuren, maar goed. Ook al zijn mensen niet overtuigd door Heinz, de verrassing van de 'tien-keer-plus'-theorie heeft hij wel ontnomen. En als dat nou de overkoepelende theorie is geweest van het afgelopen seizoen, dan is het jammer dat 1.1 miljoen mensen al kennis hebben gemaakt met deze theorie vóór de finale. Terwijl ze misschien liever compleet verrast hadden willen worden in de finale.

En ja, dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat Sanne de verliezer is, ja. Mag ik dat zeggon? Ja dat mag ik zeggon.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 16:43:43 door revadebe »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2010, 16:48:36 »
(...) dan is het jammer dat 1.1 miljoen mensen al kennis hebben gemaakt met deze theorie vóór de finale. Terwijl ze misschien liever compleet verrast hadden willen worden in de finale.

Mensen die dat niet willen weten/horen kijken/luisteren niet naar theorieën welke molloten verkondigen.
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2010, 16:58:33 »
Ja, ik begrijp het wel, maar veel van de DWDD kijkers zal het niet zo veel interesseren wie de mol is. Die vinden het wel leuk om te zien hoe ver mensen gaan bij widm en wat voor theoriën ze bedenken. Dan zijn er nog mensen die widm wel kijken, maar verder niet speuren, die zien nu hoe anderen ermee omgaan en denken wellicht "hm, zo kan het ook, zal mij benieuwen wat er waar is."
En dan zijn er mensen die het allemaal inderdaad niet willen weten tot het eind. Dat snap ik best. Maar het is natuurlijk wel zo dat er hints in het programma verstopt zitten. Het kan zomaar zijn dat jij als argeloze kijker ineens iets ziet wat je erg opvalt. En dat je daar stiekem toch conclusies aan verbindt.
Uiteindelijk bepaal je toch ook zelf in hoeverre je meegaat in iemand anders' redenatie. Destijds met de Inge-hand-hint waren er ook nog mensen die tot aflevering 10 bleven volhouden "misschien is het wel een grapje van Inge", "misschien is er nog een gebaar voor 'niet' wat ze nog laat zien", "misschien is het wel gewoon toeval". Niets is wat het lijkt. Het lijkt misschien dat dit nu de hint is en de mol ontmaskerd, maar is dat wel zo? Ik geloof er zelf in elk geval geen snars van, Sanne is gewoon de mol. :P
The British are not impressed.

revadebe

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 21-03-2010, 17:14:47 »
Ik heb de aflevering nog eens teruggekeken en Heinz komt veruit als beste uit de verf. Hij weet verschillende dingen met elkaar te verbinden in korte tijd en die andere twee kunnen dat duidelijk niet. En dat Kim zich verder nauwelijks verweerd bevestigd dit alleen maar, bijvoorbeeld dat ze weinig geld in de pot heeft gebracht.

En natuurlijk zal dit voor veel mensen een (no offense) 'freak show' zijn geweest, maar het is toch jammer dat veel potentiële kijkers al kennis hebben gemaakt met een theorie waar ze zelf waarschijnlijk in geen jaren waren opgekomen. Natuurlijk zullen er donderdag nog genoeg onthullingen zijn die niet met deze theorie te maken hebben, maar ik ben er toch nog steeds van overtuigd dat dit een van de belangrijkste hints van dit seizoen was. 'Demoltien' kwam ook nog terug in afgelopen aflevering, mensen die DWDD hebben gezien zal het toch ook wel opvallen dat daar die tien van Heinz weer is? Goed, het is de 10e serie, maar dan nog.

En zeg nou zelf, als iemand veel molacties doet maakt het diegene een goed mogelijke mol, maar als je echt een perfect sluitende theorie kan vormen rondom iemand als mol, dan is dat toch een stuk overtuigender? Aangezien een mol niet wil opvallen, maar de redactie wel hoopt dat je een aha-erlebnis krijgt door de hints in het programma.

Theorieën over hints horen niet op prime time tv, theorieën over molacties kun je prima doen.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 17:16:50 door revadebe »

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #70 Gepost op: 21-03-2010, 17:20:10 »
@revadebe: Door jouw ga ik dubbel genieten als Sanne de mol blijkt te zijn  ;D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 21-03-2010, 17:27:22 »
Let maar op, Sanne is de mol.  ::zwaai::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #72 Gepost op: 21-03-2010, 19:47:56 »
Wellicht heeft Kim bij DWDD haar laatste molactie uitgehaald?
Ik las op het forum dat Kim de ketting op het toilet uit haar tas haalde en om deed?
De forums worden ook gelezen door redactie en kandidaten en dit was natuurlijk een uitgelezen kans om molloten in de maling te nemen ;)

Hoe spookverhalen de wereld in komen...
Op het moment dat ik Kim tegenkwam wist ze nog niet eens wie ik was, ik vroeg haar enkel naar haar ketting die ze niet omhad.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 21-03-2010, 20:14:46 »
(maar om 1 ding te noemen: als Kim de mol is, hoe heeft de mol zich dan bekend gemaakt in aflevering 3?)

Ze stelt zichzelf voor aan de rij-instructuer. Daar maakt ze zichzelf dus bekend :P

En tja wat betreft onomstotelijk hints: Edo die in alle topitokleuren een t-shirt droeg, zou ook een ijzersterke hint zijn geweest. Maar het bleek geen hint, en hij bleek niet de mol.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #74 Gepost op: 21-03-2010, 20:18:36 »
Ik vond het ook geen enkel probleem dat Heinz dit deed. Natuurlijk mag iemand kanttekeningen plaatsen bij het spoileren op zich (als het al spoileren was), maar Heinz zou met evenveel enthousiasme een las hebben kunnen breken voor Frits of Sanne.

Zelfs als ie van de productie te horen had gekregen: jij hebt dan wel Kim als verdachte, maar wij willen graag dat je Sanne als mol gaat aanwijzen met je argumenten, dan had Heinz dat nog gedaan.

Hoewel ik alles bij elkaar tellend toch aardig richting Kim ben gaan denken, hou ik eigenwijs vast aan Sanne als mol. Frits kan immers niet meer.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 21-03-2010, 20:24:15 »
Even voor de duidelijkheid:

Ik bedoel hier molloten in het algemeen, niet jou persoonlijk.

Het is op zijn minst opvallend dat ze op het toilet de ketting om deed.
Dat kan natuurlijk ook allerlei plausibele oorzaken hebben maar toch..... ;)

Maar dat deed ze helemaal niet! ;D

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 21-03-2010, 20:30:04 »
Ha, ha, nu snap ik er niets meer van, Ze had hem in de toiletruimte niet om, jij vroeg haar naar de ketting en tijdens de uitzending had ze de ketting wel om ???

Precies. Overigens heeft het niet zoveel met het toilet te maken hoor, Heinz heeft haar ook gezien zonder ketting. En niet op het toilet.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #77 Gepost op: 21-03-2010, 20:32:15 »
whhahahahaha, als dat wel zo was, dan zat OF Heinz, OF Kim verkeerd.

Aangenomen dat ze bij DWDD gescheiden toiletten hebben.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #78 Gepost op: 21-03-2010, 20:40:41 »
@Moedermol, leuke nickname trouwens, was ''mamamol'' misschien bezet?

Geloof Lau toch niet, dat is namelijk RN's eigen mol. Die maakt je maar wat wijs, ze is helemaal niet bij DWDD geweest.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 21-03-2010, 23:44:56 »
ze is helemaal niet bij DWDD geweest

Had Heinz veel mollotenfans bij zich? Kan verklaren waarom er zoveel applaus kwam bij de slotsom Kim=mol. Dan zou ik niet verwachten bij een neutraal publiek waarvan de meesten de serie nog nooit gezien zullen hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)