Auteur Topic: De verborgen aanwijzingen  (gelezen 22808 keer)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2010, 16:16:17 »
Gaan we nou een door mij gevonden hint bekritiseren?! ;)

Ik zou het als een compliment zien  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2010, 16:33:37 »
Het was niet als kritiek naar jou bedoeld hoor :)
Maar het klopt wel toch? ;)

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2010, 20:09:44 »
ZCT is echt een hint die nadat ze em hier hebben gelezen pas hebben toegevoegd.. Dat lijkt mij tenminste en als dat zo is dan vind ik dat niet echt geweldig, maar ja.. wel een grappige hint! ;D

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2010, 20:20:33 »
1) Maar waarom was die sleutel van Hind nu als enige rood in aflevering 1?
2) En wat deed de cursor elke keer in beel bij de test van Erik?
3) En waarom waren de geluidjes bij ninja in de leader elke week anders?
4) En wat moesten de kandidaten en de kijkers met de hint: Tien Mensen, Tien Kleuren?

Als er nog iemand die naar de fandag gaat, dit even zou willen vragen.. Ik ben namelijk zeer benieuwd en ik kan er helaas zelf niet bij zijn, alvast bedankt!::bravo::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2010, 22:39:46 »
Het is al gezegd, dit slaat ook nergens op. Dit wijst helemaal de mol niet aan, het is gewoon een voorbode van de komende opdracht en heeft niks met Kim te maken.
Als de fotoexpositie opdracht iets anders was gelopen had dit wel een hint kunnen zijn. Mogelijk was het wel als hint gepland. Als ik het goed begrijp zeggen ze dat je uit de vertaling kon halen dat "uitzicht" het antwoord was. Wat slaat op dat de foto's die vanuit het perspectief van de mol zijn genomen naar de juiste telescoop leiden. Als de kandidaten niet zowat allemaal voor dezelfde foto's gekozen hadden, en er één uiteindelijk, desnood bij toeval, naar telescoop met Kim was gestuurd, dan hadden ook wij kunnen achterhalen dat zij het was.
Door de keuzes van de kandidaten hebben we uiteindelijk weinig verschillende nummertjes gezien en niet het brieftje met waar T2 op stond. En ja, daarom is dit nu niet een hint naar de mol. Wel hulde aan alle vertalers die dit hebben weten te ontcijferen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2010, 11:00:58 »
niet een hint naar de mol

Ik was het vooraf wel eens met Daedalus dat het net zo goed niet uitgezonden had kunnen worden maar ben licht opgeschoven naar de crew-kant. Het 'point of view' verhaal lijkt de enige hint te zijn die wij molloten niet gevonden hebben zoals ze elk jaar wel eentje verstopt weten te houden. Inderdaad is het nu makkelijk te bedenken dat de foto's vanuit het gezichtspunt van de mol genomen zijn. Maar dat kwartje was bij niemand gevallen. Achteraf hadden we dus weldegelijk Kim als mol in het vizier kunnen krijgen door de beelden, zoals bijv. bij de joker-pak-opdracht of dat we Arjen zien in het bos waar Kim naast vastgeketend stond, goed in ons hoofd te stroomlijnen ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2010, 13:26:02 »
Ik was het vooraf wel eens met Daedalus dat het net zo goed niet uitgezonden had kunnen worden maar ben licht opgeschoven naar de crew-kant. Het 'point of view' verhaal lijkt de enige hint te zijn die wij molloten niet gevonden hebben zoals ze elk jaar wel eentje verstopt weten te houden. Inderdaad is het nu makkelijk te bedenken dat de foto's vanuit het gezichtspunt van de mol genomen zijn. Maar dat kwartje was bij niemand gevallen.

Hier op het forum waren er wel mensen die zeiden dat we vanuit het standpunt van de mol moesten kijken maar we hadden niet genoeg foto's in beeld gehad om de route ook echt te reconstrueren...

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2010, 01:38:03 »
Hier op het forum waren er wel mensen die zeiden dat we vanuit het standpunt van de mol moesten kijken maar we hadden niet genoeg foto's in beeld gehad om de route ook echt te reconstrueren...

Klopt, o.a. ErikTKS besteedde hier aandacht aan op zijn blog. Maar ook hij kwam tot de conclusie dat je door te kijken vanuit de mol naar de foto's de route niet kon construeren om vervolgens bij T2 uit te komen en Kim te zien. Simpelweg omdat niet alle foto's in de aflevering voorbij kwamen. Enerzijds keken we dus naar de foto's waar de mol op stond, anderzijds vanuit de mol zelf. Maar bij beide strand je wegens gebrek aan verdere informatie over foto's.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2010, 19:10:11 »
ZCT is echt een hint die nadat ze em hier hebben gelezen pas hebben toegevoegd.. Dat lijkt mij tenminste en als dat zo is dan vind ik dat niet echt geweldig, maar ja.. wel een grappige hint! ;D
Goed gevonden van Daedalus inderdaad, maar ik blijf het vreemd vinden dat er met geen woord wordt gerept over het feit dat er zes letters ontbraken in het dictee. Ik leidde daaruit af dat we "Een malicieuze mol" hadden moeten vervangen door "De malicieuze ..." en dan een naam met tien letters. En aangezien Kim Pieters de mol is was dat ook nog eens heel mooit uitgekomen. Maar helaas, het blijkt niets meer dan een vergissing  :-\\

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2010, 16:22:32 »
maar ik blijf het vreemd vinden dat er met geen woord wordt gerept over het feit dat er zes letters ontbraken in het dictee. Ik leidde daaruit af dat we "Een malicieuze mol" hadden moeten vervangen door "De malicieuze ..." en dan een naam met tien letters. En aangezien Kim Pieters de mol is was dat ook nog eens heel mooit uitgekomen.

OMG! 3 + 6 = 10?

Ik denk dat men niet het achterste van hun tong laat zien, en ik heb daar vrede mee. Onbeantwoorde vragen zijn onuitstaanbaar, maar dat maakt het programma juist interessant.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2010, 16:28:26 »
OMG! 3 + 6 = 10?

Ik denk dat men niet het achterste van hun tong laat zien, en ik heb daar vrede mee. Onbeantwoorde vragen zijn onuitstaanbaar, maar dat maakt het programma juist interessant.

3 + 6 = 9. Pieters is alleen 7. 3 + 7 = 10. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2010, 17:28:10 »
3 + 6 = 9. Pieters is alleen 7. 3 + 7 = 10.

Pieters is zeven letters, maar het waren toch echt zes missende letters in dat dictee.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2010, 17:29:40 »
Maar er stond eerste EEN
en daar moest je dan DE van maken,
ofzoiets,
Stelletje molloten...

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2010, 17:35:33 »
Maar er stond eerste EEN en daar moest je dan DE van maken, ofzoiets,

Hoe dan?

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2010, 23:37:23 »
Nou niet eigenwijs gaan doen, dat is aan mij voorbehouden, vandaar mijn naam. Het is DE malicieuze Kim Pieters, niet EEN malicieuze Kim Pieters, want er is geen meervoud van.
(voor de mensen die geen wiskundige als avatar hebben en wel kunnen tellen: "Een mol" plus zes ontbrekende letters = twaalf letters. Zo ook "DE Kim Pieters".)
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010, 23:45:15 door opaweethetbeter »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2010, 23:41:07 »
pieters is al meervoud van pieter
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2010, 23:49:29 »
Nee, dat is een verbastering van Pieters zoon. Dat heeft niks met meervoud te maken.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2010, 00:11:30 »
Wat ik me trouwens ook afvraag: hoeveel whiskey moet Kim hebben gedronken voor ze die stem in de bioscoop zo kon inspreken?

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2010, 08:16:47 »
Het was een stemacteur.
Stelletje molloten...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2010, 09:05:41 »
Wat ik me trouwens ook afvraag: hoeveel whiskey moet Kim hebben gedronken voor ze die stem in de bioscoop zo kon inspreken?

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Weet je het niet, antraciet