Ik vind het best lastig, want wát maakt een mol nou een goede mol? Zo min mogelijk geld in brengen, en zo min mogelijk verdacht zijn. Dat laatste, dáár is Kim iig niet in geslaagd. Maar de manier waaróp de mol geld uit de pot haalt én niet verdacht wordt, dat ben ik met MrJasper eens, is vaak de makkelijke weg geweest: het meeliften op molacties of geblunder van anderen. En dat is voor mij persoonlijk niet de leukste of 'beste' manier.
Aan de andere kant kunnen we ons ook afvragen of een aantal opdrachten zich wel goed leenden om 'goed' te kunnen mollen.
Als ik denk aan Kim's uitleg over de karaoke opdracht: "Als ik een makkelijk liedje zag, dacht ik: Hmmm,gauw doorbladeren". Tja...Dat valt bij mij niet onder de categorie échte leuke molactie. Of althans, ik houd gewoon meer van het geniepige werk (de porto in Holland Village!). Kim geeft ook een paar keer aan dat ze niet hoefde te mollen of dat ze niet kón mollen. Maar lag dat aan Kim, of misschien ook,deels, aan de opdrachten? Heeft Kim zulke kansen gehad, of had ze ze meer zélf moeten creëren? Ze heeft weer wél op een hele goede manier een psychologisch spelletje gespeeld, vooral met Arjen.
Ik ben geloof ik één van de weinigen, maar ik vond Milouska een héle goede mol! Ze werd door praktisch niemand van de kandidaten verdacht, en op het forum zat bijna iedereen op Roderick of Frédérique (ik ook...). Want Milouska was véél te dom, of zó opvallend dat ze de mol gewoon niet kon zijn. Haar medekandidaten verklaarden voor de finale dat als Milouska de mol zou zijn, ze een ere ronde door de stad verdiende. Bovendien koos Milouska voor een tactiek, die geen andere mol tot nu toe heeft durven kiezen. Of in ieder geval niet zo heeft uit durven of kunnen voeren als Milouska dat heeft gedaan. Zélden heeft de mol zich in het spel zó totaal anders voorgedaan dan hij/zij in werkelijkheid is. Heel riskant, zéker in een BN-ers serie, maar daardoor vond ik het juist zo goed gedaan. Maar daar was ik één van de weinigen in: hoewel vóór de ontknoping bijna niemand haar als mol zag, werd er na de ontknoping geroepen "slechte mol, het lag er veel te dik bovenop"
Best lastig dus,om een goede mol te zijn in onze kritische ogen!!! Het mag niet te subtiel, het mag er niet te dik bovenop liggen. De mol moet kansen kríjgen om te mollen, maar moet ze ook zelf creeëren. De mol moet het spel fanatiek meespelen (= geld in de pot), maar de mol moet ook flink geld uit de pot houden/halen. De mol moet vertrouwen kweken, de mol moet mensen keihard kunnen laten vallen.
Als ik die puntjes zo lees, heeft Kim aan een aantal zeker wel voldaan, maar ik vond het wel een beetje mak allemaal.