De pre-WO II WK's waren volgens mij in 1934 en 1938. Heel veel vd huidige Afrikaanse landen en ook uit het Midden Oosten en Azië zaten toen nog onder het koloniale juk en bestonden nog niet als zelfstandige landen. Dus daar kan je een heleboel van wegstrepen. De (meeste) Europese en Zuidamerikaanse landen staan te hoog op de FIFA-lijst om het juiste antwoord te zijn. Dus daarom denk ik aan een land uit Midden-Amerika.
Ik denk dat het Cuba is. Sotomayor heeft volgens mij het WR hoogspringen nog en Cuba is een grote boksnatie en met volleybal ook heel succesvol.
Tataaaaaaaaaaaaa!!!
Het is inderdaad Cuba. Op de huidige FIFA-ranglijst de nummer 179, precies 1 plek onder Liechtenstein
Cuba deed mee aan het WK van 1938 en verloor in de kwartfinale met 8-0 van Zweden.
De recente winst van 11-0 was op de Turks & Caicos-eilanden... even het zelfvertrouwen opkrikken
Het record waar ik op doelde is inderdaad het WR Hoogspringen (2m45) van Javier Sotomayor, wat al staat sinds 27 juli 1993. Overigens staat het WR bij de vrouwen nog langer: sinds 1987 op 2m09 (door Stefka Kostadinova).
Ik had nog niet eens aan boksen gedacht, maar in volleybal en vooral ook honkbal zijn de Cubanen wereldtop
Jij bent aan de beurt MoleBuster!