zowel winter als zomer
Jij mag nu
Oh jee... had er niet op gerekend dat ik alweer zo snel aan de beurt was
Heb ook een landenlijstje klaar staan maar die bewaar ik nog even... ik doe een "paspoortje"...
Wie ben ik?
Ik ben geboren in 1967 op Trinidad. Maar dit is niet het land waar ik in mijn carrière voor uit kwam.
Ik ben het bekendste door de enorme verrassing waar ik voor zorgde: een gouden medaille op mijn onderdeel tijdens de Olympische Spelen, vóór de huizenhoge favoriet uit de USA. De verrassing was destijds zo groot voor de organisatie dat ze mijn volkslied niet voor handen hadden.
Deze medaille leidde tot een waar volksfeest in mijn land, omdat het de eerste medaille ooit was voor mijn land op een Olympische Spelen. In mijn land werd ik na deze winst geëerd met (onder andere) een beeltenis op een bankbiljet, op postzegels en op munten. Een vliegtuig van de nationale luchtvaartmaatschappij kreeg mijn naam, net als een indoor sportcentrum in mijn hoofdstad.
Vier jaar later probeerde ik mijn titel te verdedigen maar ik haalde slechts de bronzen medaille. De twee door mij behaalde medailles zijn nog steeds de enige twee ooit voor mijn land. Tussen die twee Spelen in werd ik overigens nog wel een keer wereldkampioen.
Wat is mijn naam?