Ha jongelui!
Ik hou het deze keer "simpel".
Ik stel hieronder acht vragen. En ik wil acht antwoorden....
Maar.... dan wel alle acht antwoorden in één keer!
Jullie mogen jullie antwoorden plaatsen, vervolgens zal ik zeggen hoeveel van de acht vragen er goed zijn...
Net zo lang tot iemand alle acht antwoorden in één keer goed heeft!
Het zijn een paar voetbalvragen en nog wat vragen uit andere sporten.
Succes!
1. Anthony Nesty is de held van Suriname: hij won immers de enige gouden Olympische medaille ooit voor zijn land. Nu kent men in Ivoorkust ook zo'n held: Cheick Sallah Cissé. Hij won op de Spelen van 2016 in Rio de enige gouden medaille ooit voor zijn land. In welke sport?
2. Welk land bleef als enige ongeslagen op het WK Voetbal van 2010 in Zuid-Afrika?
3. Welk land won op het WK Atletiek van 2015 goud bij het speerwerpen voor de mannen?
4. India heeft nooit deelgenomen aan de eindronde van het WK Voetbal. Ze waren in 1950 echter wel gekwalificeerd! Maar... ze besloten van deelname af te zien. Wat was (naast geldgebrek) de belangrijkste reden voor het Indiase team om niet aan het WK mee te doen?
5. Fabio Jakobsen won in de Vuelta van 2021 de groene trui van het puntenklassement. Welke Nederlander won deze trui het laatst vóór Jakobsen dat deed?
6. Wie is tot nu toe de enige Scandinaviër die de Gouden Bal (Ballon d'Or) heeft gewonnen?
7. Jokelyn Tienstra (1970-2015) was een van de beste Nederlandse handbalkeepsters ooit. Ze blonk echter ook uit in een heel andere sport. Welke?
8. Het WK 1974 stond onder leiding van Rinus Michels in het teken van het "totaalvoetbal". Volgens Michels maakte nummers niet uit en hij zou de nummers toekennen op grond van de alfabetische volgorde van de achternamen. Wie droeg op dat WK het nummer 1?Veel succes!!!