Nou dan doe ik het zelf wel
Het is tijd om na de Tour en het EK weer de quiz nieuw leven in te blazen! En dat doe ik met een kleine Olympische quiz...
Hieronder tref je 8 vragen. Je moet alle 8 vragen beantwoorden, ik zal dan aangeven hoeveel er goed zijn...
De eerste die alle 8 goed heeft wint!! En uiteraard gelden de gangbare regels: je mag weer antwoorden na 2 pogingen van anderen of na 6 uur...
Welnu: de vragen!!
1. Waar worden deze Olympische Spelen de surfwedstrijden gehouden?
2. Welke (levende) dieren waren begin 20e eeuw eenmalig onderdeel van de Olympische Spelen?
3. Zwemster Claudia Poll won in 1996 de (tot nu toe) enige gouden medaille voor haar land. Welk land is dat?
4. Van welke "landgenoot" verloor Arnold Vanderlyde in de halve finale op de OS van 1984?
5. Op de OS in Barcelona (1992) veroverde NL slechts 2x goud. Het goud van Ellen van Langen zal iedereen zich kunnen herinneren, maar in welke sport haalde NL de andere gouden medaille?
6. Judoka Edith Bosch won brons op de Spelen van Peking in 2008. Welke latere WWE-showworstelaar versloeg zij in de kwartfinale?
7. Op de Olympische Spelen is handbal bij de mannen vooral een Europese aangelegenheid. Welk niet-Europees land behaalde als enige ooit een medaille bij het heren-handbal?
8. Welk land won in 1980 het eerste hockeytoernooi bij de vrouwen?
Succes!!!