Erik, wat ontzettend jammer dat je het bericht niet gelezen hebt.
:'( We vroegen ons al af waar je bleef en waarom je niet had gebeld. Ik vind het echt heel erg vervelend dat het zo gelopen is. :-\
Ik hoop dat je desondanks toch een leuke dag hebt gehad.
Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Het was heel erg gezellig we hebben niet lang hoeven wachten voor de attracties. Voor Droomvlucht 15 a 20 min.
We hebben alle grote attracties gedaan, behalve de Bob, Carnaval Festival en het Spookslot. Python en Piraña 2 keer gedaan. De eerste keer in de Piraña bij het eerste (in mijn ogen heel kleine) golfje was ik kleddernat! M'n schoenen stonden vol water en mijn broek en mijn kont waren doorweekt.
Het is en blijft een favoriet.
De Python heeft z'n tijd wel gehad. Hij mist het "verhaal" en eindigt door een helix-up in een anti-climax. Een coaster moet als het ware een verhaal vertellen. Inleiding - hoofdstukken (incl. climax) - eind. Hij moet spannend van begin tot eind zijn en verrassingen bevatten. Al deze elementen mist de Phyton. Je komt dan niet verder dan "hij heeft 4 inversies!" In 1981 de eeste in z'n soort, maar inmiddels links en rechts ingehaald.
Droomvlucht en Villa Volta vond ik echt schitterend! De geur- en warmteëffecten van Droomvlucht en de orginaliteit van Villa Volta spreken mij zeer aan. Jammer dat de Efteling het toegestaan heeft dat Vekoma (leverancier) deze attractie aan andere parken mocht verkopen. Daarmee verliezen ze een belangrijke troef. Pegasus viel zoals verwacht tegen. Echt een mislukte aankoop van de Efteling. Vogel rok vond ik erg leuk. Vverhaal en spanning zitten hier duidelijk in. Je kunt je echter wel blijven afvragen of hij nou echt € 11,3 miljoen waard is.
Fata Morgana vond ik ook erg mooi. Vooral de thematisering aan de buitenkant. Van grote afstand proef je de oosterse sfeer al. Toch merk je hier en daar daar dat deze attractie een renovatie mag ondergaan. Met name het geluid is slecht.
De sfeer in het park is goed. Wat vind IK, en dat is mijn persoonlijke mening, is dat de Efteling wat tuttig, wollig en oubollig is.
De Efteling is erg, heel erg goed in thematisering. Maar van wachtrijthematisering hebben ze nog nooit gehoord. Grote saaie wachtruimtes met ellelange standaard zig-zag meanderings. Ik schrok van de wachtruimte bij Droomvlucht. Echt iets uit de communistische DDR tijd. :-\ Een pretparkbezoeker brengt verre weg de meeste tijd door in de wachtrij. Waarom wordt daar dan zo weinig aandacht aan besteed...?
De aankleding van het park vind ik weer wel mooi. Netjes verzorgd, schoon en mooie plantsoenen.
De vreemde eend, Pandadroom ontbrak niet. Ik vind dat hij totaal niet past in de Efteling. Er zit geen verhaal in en de effecten zijn net iets teveel uitgebuit. Bovendien is hij te moralistisch.
We hebben de dag afgesloten met en show in het nieuwe theater. Erg mooi om te zien. Vooral de integratie van sprookjes met een illusionist vond ik prachtig. Minpuntje vond ik de duur van drie kwartier. Een half uur is lang genoeg.
Daarna nog een klein rondje Sprookjesbos. Blijft mooi.
Alhoewel ik als thamaparkliefhebber met een zeer kritische blik naar de dingen kijk, vond de dag heel erg geslaagd! Het was erg gezellig. Ik vond het leuk om weer eens nieuwe mensen in het echt te zien. Maud, Talpa europaea en Tijgertje + vriend zijn echt heel leuke mensen!
Daan, Mollemans en Storm trouwens ook, maar die had ik kende ik al.
Na sluitingstijd zijn we nog even bij Laafje, iemand van de chat die in Kaatsheuvel woont, op bezoek geweest. Heel erg gezellig. Hoe zou ze aan haar nickname komen...?
Annemieke, ik ben nog lang niet uitgetypt. Ik kan nog wel 10 pagina's volschrijven met plus- en minpunten van de Efteling en hoe geweldig de mensen waarmee ik vandaag ben opgetrokken wel niet zijn. Maar ik geef me over. Jij wint het!