Auteur Topic: Efteling (6 april)  (gelezen 21810 keer)

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Efteling (6 april)
« Reactie #140 Gepost op: 6-04-2003, 20:47:45 »
Ik ben vandaag naar de Efteling geweest. Ik heb tussen elf uur en half twaalf een paar keer bij Vogel Rok rond gekeken maar ik heb geen bekenden uit het forum gezien. Maar ik ben niet op het idee gekomen om ook nog om elf uur bij de ingang te gaan kijken. Stom. Hopelijk heeft de rest elkaar wel gevonden.

Enfin, ik heb wel een leuke dag gehad.

Edit: oeps, ik zie net dat de plannen waren veranderd en dat ik ergens anders had moeten staan. Helaas heb ik het wijzigingsbericht te laat gelezen :(

« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 20:52:37 door Erik TKS »

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 6-04-2003, 22:12:50 »
Ow, das wel erg jammer Erik. Ben je op dezelfde dag in de Efteling, kom je elkaar niet tegen... :-\

Maar waar blijven alle uitgebreide verslagen van forummers die elkaar wel getroffen hebben?!?!???? (we verwachten natuurlijk wel allemaal posts uit 3 delen als verslag he :P ;)) (owja dat zal het zijn, jullie zijn nog bezig met schrijven... :P)

Offline Storm

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 6-04-2003, 23:49:25 »

Edit: oeps, ik zie net dat de plannen waren veranderd en dat ik ergens anders had moeten staan. Helaas heb ik het wijzigingsbericht te laat gelezen :(

Daar was ik al bang voor.  :-\
Jammer hoor, we hebben nog een tijdje op je gewacht. Ik zag ook pas op het laatste moment dat de plannen gewijzigd waren en ik denk dat men zoiets beter in de toekomst niet kan doen.

Oh ja, ik ben dus wel geweest, maar ik heb een hekel aan stukjes schrijven. Dat laat ik aan Malcolm of Mollemans over, die doen dat graag.

Offline Talpa

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 7-04-2003, 00:02:53 »
't Was keileuk, maar ik heb nu geen zin meer om lange stukken te gaan schrijven. Maar jullie hebben een leuke dag gemist. Andere keer zal ik wat meer schrijven, maar op dit moment wil ik vooral graag naar bed.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 7-04-2003, 01:23:33 »
Erik, wat ontzettend jammer dat je het bericht niet gelezen hebt.  :-[  :'( We vroegen ons al af waar je bleef en waarom je niet had gebeld. Ik vind het echt heel erg vervelend dat het zo gelopen is.  :-\
Ik hoop dat je desondanks toch een leuke dag hebt gehad.

Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Het was heel erg gezellig we hebben niet lang hoeven wachten voor de attracties. Voor Droomvlucht 15 a 20 min.

We hebben alle grote attracties gedaan, behalve de Bob, Carnaval Festival en het Spookslot. Python en Piraña 2 keer gedaan. De eerste keer in de Piraña bij het eerste (in mijn ogen heel kleine) golfje was ik kleddernat! M'n schoenen stonden vol water en mijn broek en mijn kont waren doorweekt. :) Het is en blijft een favoriet.
De Python heeft z'n tijd wel gehad. Hij mist het "verhaal" en eindigt door een helix-up in een anti-climax. Een coaster moet als het ware een verhaal vertellen. Inleiding - hoofdstukken (incl. climax) - eind. Hij moet spannend van begin tot eind zijn en  verrassingen bevatten. Al deze elementen mist de Phyton. Je komt dan niet verder dan "hij heeft 4 inversies!" In 1981 de eeste in z'n soort, maar inmiddels links en rechts ingehaald.

Droomvlucht en Villa Volta vond ik echt schitterend! De geur- en warmteëffecten van Droomvlucht en de orginaliteit van Villa Volta spreken mij zeer aan. Jammer dat de Efteling het toegestaan heeft dat Vekoma (leverancier) deze attractie aan andere parken mocht verkopen. Daarmee verliezen ze een belangrijke troef.  Pegasus viel zoals verwacht tegen. Echt een mislukte aankoop van de Efteling. Vogel rok vond ik erg leuk. Vverhaal en spanning zitten hier duidelijk in. Je kunt je echter wel blijven afvragen of hij nou echt € 11,3 miljoen waard is.  ::)

Fata Morgana vond ik ook erg mooi. Vooral de thematisering aan de buitenkant. Van grote afstand proef je de oosterse sfeer al. Toch merk je hier en daar daar dat deze attractie een renovatie mag ondergaan. Met name het geluid is slecht.

De sfeer in het park is goed. Wat vind IK, en dat is mijn persoonlijke mening, is dat de Efteling wat tuttig, wollig en oubollig is.
De Efteling is erg, heel erg goed in thematisering. Maar van wachtrijthematisering hebben ze nog nooit gehoord. Grote saaie wachtruimtes met ellelange standaard zig-zag meanderings. Ik schrok van de wachtruimte bij Droomvlucht. Echt iets uit de communistische DDR tijd.  :-\ Een pretparkbezoeker brengt verre weg de meeste tijd door in de wachtrij. Waarom wordt daar dan zo weinig aandacht aan besteed...?  ::)

De aankleding van het park vind ik weer wel mooi. Netjes verzorgd, schoon en mooie plantsoenen. :)

De vreemde eend, Pandadroom ontbrak niet. Ik vind dat hij totaal niet past in de Efteling. Er zit geen verhaal in en de effecten zijn net iets teveel uitgebuit. Bovendien is hij te moralistisch.

We hebben de dag afgesloten met en show in het nieuwe theater. Erg mooi om te zien. Vooral de integratie van sprookjes met een illusionist vond ik prachtig. Minpuntje vond ik de duur van drie kwartier. Een half uur is lang genoeg.

Daarna nog een klein rondje Sprookjesbos. Blijft mooi. :)

Alhoewel ik als thamaparkliefhebber met een zeer kritische blik naar de dingen kijk, vond de dag heel erg geslaagd! Het was erg gezellig. Ik vond het leuk om weer eens nieuwe mensen in het echt te zien. Maud, Talpa europaea en Tijgertje + vriend zijn echt heel leuke mensen! :) Daan, Mollemans en Storm trouwens ook, maar die had ik kende ik al. 8)

Na sluitingstijd zijn we nog even bij Laafje, iemand van de chat die in Kaatsheuvel woont, op bezoek geweest. Heel erg gezellig. Hoe zou ze aan haar nickname komen...?  ::) :)

Annemieke, ik ben nog lang niet uitgetypt. Ik kan nog wel 10 pagina's volschrijven met plus- en minpunten van de Efteling en hoe geweldig de mensen waarmee ik vandaag ben opgetrokken wel niet zijn. Maar ik geef me over. Jij wint het! ;) ;D

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 7-04-2003, 08:39:42 »
ook ik heb het dagje efteling en de mensen als leuk en heel gezellig ervaren !!!

er is zelfs een heuse groepsfoto gemaakt die vast nog wel ergens op het forum terecht komt !!

bedankt voor een gezellige dag mensen en tot de volgende keer !!!!

groetjes maud

"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 7-04-2003, 09:03:51 »
Wat fijn dat jullie 't zo gezellig hebben gehad in de Efteling!  :)

Ik ben 't natuurlijk niet helemaal met je eens over de minpuntjes van de Efteling, Malcolm. Maar ja, ik als echte Efteling-fan ben dan misschien door de jaren heen ook 'n beetje blind geworden voor de mindere dingen in de Efteling.  ;)

Ik ben blij dat jullie toch nog effe in 't Sprookjesbos zijn langsgegaan. Veel bezoekers van de Efteling slaan dat over en vergeten dat 't daar allemaal mee begonnen is. Bovendien is 't natuurlijk leuk om daar jeugdherinneringen op te doen.  8)

't verbaasd me eigenlijk 'n beetje dat er maar zo'n klein groepje uiteindelijk naar de Efteling is gegaan. Ik dacht eigenlijk dat nog veel meer forummers toegezegd hadde om te komen.  :-\  Maar met 'n kleine groep is 't natuurlijk wel gezelliger.  :)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #147 Gepost op: 7-04-2003, 09:48:34 »
Wij hebben het ook heel leuk gehad in de Efteling. Jammer genoeg wilde mijn vriend niet de hele tijd met mensen optrekken die hij niet kent. Maar op het laatst zijn we naar de groep gegaan. We zijn met z'n allen naar een show van 3 kwartier geweest. Op zich wel een leuke show, maar omdat het zo druk was viel de groep uit elkaar en zaten we niet allemaal bij elkaar. Dat was wel jammer. Daarna nog even lange Jan opgezocht maar toen was het al 6 uur.
Ik vond het, ondanks dat het maar kort was, toch gezellig en ik zal er echt bij de Nederlandse MFD zijn :D

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #148 Gepost op: 7-04-2003, 10:30:35 »
heeeeeeej hartstikke leuk!
ik vind het nog steeds jammer dat ik niet mee kon, maar het zij zo. In ieder geval fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Probeer de volgende keer wel mee te gaan naarwherever jullie toe gaan hahaha want het klinkt supergezellig!
kussssssss julia

always look on the bright side of life

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #149 Gepost op: 7-04-2003, 12:24:24 »
Wij zijn wel in Carnaval Festival geweest en nu heb ik de hele tijd dat liedje in mijn hoofd ::)  Op een gegeven moment zette ze ook de stoeltjes stil en toen zaten we recht tegenover die doedelzakker. We hebben geloof ik wel 5 min. naar zijn beenhaar zitten kijken ;D  (don't ask :P)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 7-04-2003, 13:13:05 »
Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's !!  8) 8) 8)

Hebben jullie nog mensen gezien die op deze foto's staan?? Die waren gister ook in De Efteling, zijn ook van die pretpark-fanaten!! :)

http://www.themepark.nl/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=3;t=002590

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 7-04-2003, 13:46:32 »
jaaaaa bekende gezichten (of beter gezegd pakjes)

meet en greet hebben wij ook gezien !!!!!

groetjes maud

"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #152 Gepost op: 7-04-2003, 18:55:26 »
Wij zijn wel in Carnaval Festival geweest en nu heb ik de hele tijd dat liedje in mijn hoofd ::)  Op een gegeven moment zette ze ook de stoeltjes stil en toen zaten we recht tegenover die doedelzakker. We hebben geloof ik wel 5 min. naar zijn beenhaar zitten kijken ;D  (don't ask :P)

Hahaha.. carnaval festival is wel super blij.. toen ik dr n x was moesten er eerst allemaal rolstoelers in, dat duurde ong. 20 min. en toen zat ik dr dus in.. en toen moesten ze dr allemaal weer uit, dat duurde wel 25 min. als t niet langer was! En de hele tijd dat muziekje.. verschrikkelijk!! Haha..

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 8-04-2003, 16:40:42 »
Maud, Talpa europaea en Tijgertje + vriend zijn echt heel leuke mensen! :) Daan, Mollemans en Storm trouwens ook, maar die had ik kende ik al. 8)
ehh... was Compuart niet ook mee? ::) :P

Offline Talpa

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 8-04-2003, 17:10:37 »

Oeps, dat wordt een huisruzie... ;D :P :-X ;)

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 8-04-2003, 18:15:05 »
Compuart was ook mee. Hij is een huisgenoot van mij dus hem ken ik al lang.
Bovendien is het algemene basiskennis dat Compuart geweldig is. We vragen vaak aan mensen hier op het forum of ze met nieuwe dingen willen komen. Niet dingen herhalen of bevestigen die allang gezegd zijn en iedereen al weet.
Dus dat Compuart geweldig is hoef ik niet nog eens te zeggen. :P ;D

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #156 Gepost op: 8-04-2003, 19:49:17 »
Nu zeg je het toch twee keer in een post ;D
Ik dacht dat jij nu toch niet meer hoefde te slijmen bij Comp. :-\

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #157 Gepost op: 8-04-2003, 19:59:18 »
Soms is het best handig om te slijmen voor behoud van je positie :P

Zeg Elmar, hoe staat't met de organisatie van de MolFanDag? ;D

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2003, 20:05:21 »
Elmar!!!! ::) zo doe je dat ook niet....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #159 Gepost op: 8-04-2003, 20:15:51 »
Hey, niet boos worden Daan. Ik heb niet hoeven te slijmen voor de positie die ik nu heb. Ik heb er zelfs niet eens direct om gevraagd. Dat heb jij allemaal voor me gedaan.

Niet dat ik Compuart er niet dankbaar voor ben hoor. Integendeel, ik vind het onwijs aardig van em dat ik dit mag doen. Ik hoop alleen dat ik hem niet teleur zal stellen.

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...