ik had het over de bruine waas achter Jan. Dus beetje midden in het beeld.
Ik zag eigenlijk geen bruine waas, maar toen jij het over die bloempot had, moest ik onwillekeurig (ik zei het al) denken aan twee jaar geleden. Net toen ik vanwege jouw opmerking het filmpje opnieuw bekeek, doemde er vlak na het begin een joekel van een bloempot op, LINKS, dus. Overigens staat Jan in het rijtje met kandidaten links, maar voor het beeld is dat rechts. Dit om misverstanden te voorkomen.
De cameraman (en dus de duidelijk zichtbare bloempot/vaas/urn waar ik het over heb, staat dus vanuit de kandidaten ''bekeken'', rechts achter). Jan zien we aan de kant waar ook de drie mensen met de anti-reflectieschilden staan.
@Edit: nog maar eens gekeken, het beeld wordt inderdaad wat wazig, waar Jan voorover buigt en zich omdraait. Maar dit is naar mijn zeer bescheiden mening niet meer dan reflectie, beeldonscherpte, of hoe je het noemen wil. Daedalus zou eventueel duidelijkheid kunnen verschaffen, omdat die toch vaker met montage te maken heeft (al weet ik niet of dat ook met beeld is, meer met geluid). Ik probeer er een 11e kandidaat in te passen, maar ik kan niet beredeneren hoe en wat, en wat voor zin het heeft om dat op een geheimzinnige manier te doen.
Met het oog op die laatste opmerking verwijs ik naar seizoen 3, toen er ook 11 kandidaten mee hebben gedaan. En dan kan ik het niet helemaal plaatsen dat men daar nu moeilijk over zou doen.