Eindelijk iemand die ook smaak heeft!
U2 is namelijk 1 van mijn meest favoriete bands aller tijden. Bono vind ik nog steeds een wereldzanger en vooral wereldmens! Iedereen heeft een mening over deze man. Je bent voor hem of tegen hem. Je kunt alles van hem vinden, maar hij is wel 1 van de weinigen die daad bij zijn woord voegt en er daadwerkelijk aan toe heeft bijgedragen dat schulden aan 3e wereldlanden zijn kwijtgescholden. Mensen denken op die manier dat hij zich als een soort "messias" profileert, maar dat is denk ik niet echt zijn intentie. Ik zou willen dat er meer mensen op de wereld waren als hij. Mensen die niet alleen een grote mond hebben, maar het ook DOEN wat ze beweren, en op die manier, al is het maar kleinschalig, kleine stukjes van de wereld verbeteren....
Affin, ik heb een groot gevoel voor deze man. Bono dus...
U2... Ze waren al populair toen ik op school zat. De jaren 80, en dat is eigenlijk ook nog steeds mijn meest favoriete U2 periode...
Ik krijg nog steeds kippenvel van "The unforgettable fire". Ik vind het zooo'n prachtig nummer. En een band als Kane kan nog zo hard hun best doen dit nummer na te spelen, maar ik krijg alleen kippenvel als ik de originele uitvoering van U2 hoor.
"With or without you", nog zo'n nummer. Alleen al de bas-partijen. Dat heerlijke typische zweverige U2-sfeertje.
En natuurlijk "Where the streets have no name", wat een beeerennummer zeg. Wat had ik dat nummer nog eens graag in een vol stadion willen horen. Keihard! Dat het nummer door je hele lijf heen dreunt!
Dat stadion is er tot nog toe helaas nog steeds niet van gekomen. Wat had ik graag naar het concert gewild de laatste keer dat U2 in Nederland was, maar ondanks dat we vroeg in de rij stonden, was het binnen een kwartier uitverkocht! Wat heb ik ontzettend lopen balen. Dagen erna! En nog steeds eigenlijk.
Ik heb daarna als schrale troost een bootleg - Arnhem op de kop kunnen tikken, inclusief Bono's hommage aan Herman Brood.... Prachtig natuurlijk, maar natuurlijk nooit zo mooi als in het echt.. Ik hoop dat het er ooit nog eens van komt......
Leuke topic!
Groetjes, Ingrid (After The Silence)
La Groothuizen Fansite