Auteur Topic: De opdrachten  (gelezen 155706 keer)

Offline Ycaris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #480 Gepost op: 16-11-2010, 01:02:05 »
die loper was idd mooi

Ik kan me herinneren dat ik op een gegeven moment dacht: "waarom zijn die vier pionnen op rechts (voor de kijker dan) in het plaatje opgenomen? Beetje overbodig." Maar niet dus.  :P

En ondanks dit soort clues nooit serieus de mogelijkheid van een gedraaid bord onderzocht  ::dom::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #481 Gepost op: 16-11-2010, 08:11:30 »
De oorspronkelijke vraag was goed. Het antwoord op de vraag van Schulz (begint wit) niet. Daar is het min of meer mis gegaan. Beter was geweest om te zeggen dat hij voldoende info had of om te zeggen dat zwart aan zet was. Voor degenen die nog niet bedacht hadden dat het bord gedraaid kon worden, had dit geen extra info gegeven. Voor degenen die er wel aan dachten, had het ze over de streep kunnen trekken. 

Akkoord, dat was beter geweest ::jaja::

Ik wil Dwaas hartelijk bedanken voor alle input die hij heeft gegeven mbt deze opdracht.
Het spijt me als het jullie dwars zit dat je na een hele zondag puzzelen geen bevredigend antwoord hebt gekregen.

Maar ondanks dit, denk ik dat het toch wel duidelijk is dat Zuid wint. Ik had van Zuid al 4x een juiste crypto en sudoku binnen voordat Noord de juiste crypto-oplossing instuurde ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #482 Gepost op: 16-11-2010, 08:28:33 »
Maar ondanks dit, denk ik dat het toch wel duidelijk is dat Zuid wint. Ik had van Zuid al 4x een juiste crypto en sudoku binnen voordat Noord de juiste crypto-oplossing instuurde ;)
idd geen discussie daar!
En verder is het all in the game. (hè, wat een nachtje goed slapen in een hangmat al niet met de mens doet  ::tandpastasmiley:: )
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #483 Gepost op: 16-11-2010, 16:46:12 »
commentaar van een kijker

wat op een heuse rel leek uit te draaien (er werd zelfs gevloekt ::bravo:: ) is weer in den minne geschikt.... (er werd zelfs ge ::hug:: ::niet-ok:: ). Fijn voor jullie (en sportief ::ok:: ) jammer voor het publiek ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 16-11-2010, 16:52:57 »
* Commentaar van een andere kijker

::rofl:: Het enige dat je had kunnen zien is dat Dwaas als kijker tegen de televisie zou schreeuwen en hem vervolgens eventueel uit het raam gekieperd had ::)
Dwaas zit immers niet op het eiland (en had het er waarschijnlijk niet levend vanaf gebracht als dat gister wel zo was geweest :P )
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #485 Gepost op: 16-11-2010, 16:54:23 »
commentaar van een kijker

wat op een heuse rel leek uit te draaien (er werd zelfs gevloekt ::bravo:: ) is weer in den minne geschikt.... (er werd zelfs ge ::hug:: ::niet-ok:: ). Fijn voor jullie (en sportief ::ok:: ) jammer voor het publiek ;)
Niet gevreesd, het voorstukje voor volgende week laat al weer hele leuke dingen zien ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #486 Gepost op: 16-11-2010, 17:12:56 »
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van het edele schaakspel, en ik neem dus maar aan dat alles wat er over gezegd is helemaal waar is (linke loetje, die Dwaas  >:D )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #487 Gepost op: 16-11-2010, 17:18:05 »
Man, heb ik daar mijn hele maandagmiddag aan besteed... We zijn er goed ingestonken... Het was mij totaal niet opgevallen dat de lopers daar eigenlijk niet zouden kunnen staan... ::schaam:: ::rofl:: Dat we er allemaal ingestonken zijn! :P Maar mooi dat we weer hebben gewonnen. Benieuwd wie Noord nu van ons gaat wegroven, maar ik heb wel een idee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #488 Gepost op: 18-11-2010, 16:45:37 »
Swifty, zou je de opdracht niet vlák voor Expeditie Robinson/de Pelgrimscode online willen zetten?

Ik zou dat graag gewoon rustig willen bekijken en ik denk met mij meer kandidaten van dit spel.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 18-11-2010, 16:47:41 »
Ik heb de planning om de opdracht ruim voor half negen online te zetten. Ik moet zelf vanaf 20 uur naar een vergadering (alweer op donderdag :( )

Het is alleen deze keer een opdracht die mij wat meer voorbereidingstijd kost. Het kost jullie waarschijnlijk minder tijd om 'm op te lossen dan mij om 'm te maken. Ik moet nog een paar vraagjes verzinnen ::)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #490 Gepost op: 18-11-2010, 16:50:06 »
Ik heb de planning om de opdracht ruim voor half negen online te zetten. Ik moet zelf vanaf 20 uur naar een vergadering (alweer op donderdag :( )

Het is alleen deze keer een opdracht die mij wat meer voorbereidingstijd kost. Het kost jullie waarschijnlijk minder tijd om 'm op te lossen dan mij om 'm te maken. Ik moet nog een paar vraagjes verzinnen ::)
half negen? :o
Dan begint ER  ::rofl:: dus iedereen ziet de opdracht pas een uur later ::).
nouja tenminste niet onder de tijd dat ik moet volleyballen.
een hele geruststelling want anders moet ik weer supersnel fietsen :P

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #491 Gepost op: 18-11-2010, 16:54:27 »
Doe maar rustig aan, dan hebben wij iets meer kans...
Ich bin ein Bärliner!

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 18-11-2010, 16:55:02 »

Doe maar rustig aan >:D, ik ben ook grotendeels van de avond niet aanwezig :(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #493 Gepost op: 18-11-2010, 16:55:57 »
Doe maar rustig aan, dan hebben wij iets meer kans...
Doe maar rustig aan >:D, ik ben ook grotendeels van de avond niet aanwezig :(
zwakke zuiderlingen ook ::)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 18-11-2010, 16:59:30 »
half negen? :o
Dan begint ER  ::rofl:: dus iedereen ziet de opdracht pas een uur later ::).
nouja tenminste niet onder de tijd dat ik moet volleyballen.
een hele geruststelling want anders moet ik weer supersnel fietsen :P

beter lezen D*N ::vergroot::

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #495 Gepost op: 18-11-2010, 16:59:46 »
zwakke zuiderlingen ook ::)

Marianne is geen zuiderling meer  ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 18-11-2010, 17:15:28 »
doe maar rustig veel later hoor Swifty, neem de tjd.

(Ik ben pas half 10/ 10 uur thuis ben ik bang . ::niet-ok:: )
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #497 Gepost op: 18-11-2010, 17:38:23 »
Fijn, als iedereen dan toch weg is vanavond, geeft dat mij iets meer tijd om eens goed na te denken!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #498 Gepost op: 18-11-2010, 17:49:34 »
beter lezen D*N ::vergroot::
oeps...... misschien moet je maar even de tijd nemen dan ;D

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 18-11-2010, 19:15:34 »
That's the question

Hieronder zie je 20 vragen. Achter iedere vraag staan een aantal getallen, en een aantal letters. Het juiste antwoord op de vraag kun je vormen uit de letters die erachter staan. Je houdt dan steeds 1 letter over. Die letter vul je in op de corresponderende nummers hier:

1 2 3 - 4 5 6 - 7 8 9 - 10 11 - 12 13 14 15 16 17 - 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 - 30 31 - 32 33 - 34 35 36 37 38 39 - 40 41 42 43 44 45 - 46 47 - 48 49 50 - 51 52 53 54 55 56 57 58 59 - 60 61 62 63 64 65 66?

Je krijgt dan de eindvraag. Stuur mij de antwoorden op onderstaande 20 vragen (ieder 1 punt waard), de complete eindvraag (5 punten) en het antwoord op de eindvraag (10 punten).

Wie het eerst alles juist beantwoordt, wint. Als er binnen 24 uur niemand is die alles juist beantwoord, wint degene die de meeste punten heeft behaald.

1.   Onder wie was Tsjoe en Lai jarenlang China’s tweede man? (1, 48) adeghhmnooz
2.   Welke dieren vangt en eet Obelix? (7) eeeijnnrvwwz
3.   In welk ziekenhuis is onlangs legionella gevonden? (3, 11, 17, 27, 33, 45, 49, 54, 58, 61, 65) deeehnot
4.   Welke voetballer heeft op het afgelopen WK de snelste sprint getrokken? (18, 34) aadeeehijmnnrrvz
5.   Wie werd ook wel Kara Ben Nemsi genoemd? (31, 47, 59, 66) aaddehhlnnorstt
6.   Welke vechtsport beoefent een pugilist? (39, 57) beknops
7.   Welke Germaanse stam plunderaars maakte de Middellandse Zee en vooral Rome onveilig? (23) aacdelnnv
8.   In welk gebergte leeft de diersoort lama? (9, 15, 43, 44, 60) abdeeeeggnrsst
9.   Hoeveel harten heeft een octopus? (63) deirz
10.   Hoe noemt men een tekst(boek) van een opera, operette of musical? (38, 53) begilortt
11.   Welk land heeft ’s werelds langste kustlijn? (41, 55) aaacdln
12.   Wat was Disney’s eerste tekenfilm met de lengte van een volwaardige speelfilm? (40) ddeeeeeeeeegijknnnnrstuvwwwz
13.   Waar liggen de kronkels van Brova? (22, 26, 29) deeeehinnnrrs
14.   Cryptogram: Deze vrouwis medeslachtoffer als de lotto geen ‘goede’ uitkomst biedt? (6, 10, 14, 32) deeglnoott
15.   Wat is het grootste dier dat op aarde leeft? (30, 46, 62) abeiiilnsuvvw
16.   Hoe noemt men de groene variëteit van de edelsteensoort beryl? (8, 42, 51) aaadgmrs
17.   Onder welke naam is het verhaal, dat vertelt over Achilles die de schildpad niet kon inhalen, beter bekend? (2, 4, 12, 19, 21, 24, 35, 37, 56, 64) aaadennoooprvxz
18.   Wat is de originele naam van de groep Chicago? (16, 20, 36, 50) aaaccghhiiinoorrstttttuy
19.   Bargoens: Geef de vertaling van katje baai? (5, 13, 25, 28) aaadeeegginnnrsuv
20.   Hoe noemt men de leer van de bouw van het heelal? (52) efgiklmooos