Auteur Topic: De opdrachten  (gelezen 155721 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #700 Gepost op: 26-11-2010, 21:01:53 »
Bij mijn weten is meneer Van Dalen inderdaad dood en begraven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #701 Gepost op: 26-11-2010, 21:11:25 »
ja, ik heb het nooit zo geleerd, maar volgens mij wel dezelfde volgorde. Al moet ik toegeven dat ik niet precies weet wat de vraag was van meneer Van Dalen :P

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #702 Gepost op: 26-11-2010, 21:27:23 »
Ik las op wikipedia dat Mijnheer van Dalen niet meer zo zeer op antwoord wacht, maar dat wij graag willen weten (sommigen onder ons meer, dan anderen vermoed ik  ::tandpastasmiley::): Hoe Moeten Wij van de Onvoldoendes Afkomen (Haakjes, Machtsverheffen, Worteltrekken, Optellen, Aftrekken dus)?

Anyways kunnen jullie nokken met al die creepy clowns. Ik heb al een fobie voor clowns, dat wordt er zo niet beter op.  ;D

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: 26-11-2010, 21:30:24 »
Niemand wist wat meneer Van Dalens vraag was en waarop hij nu eigenlijk wachtte. Daarom hebben ze hem uiteindelijk maar begraven.

Ik dacht trouwens dat wij toch min of meer van dezelfde generatie waren?  ::) :P Wel apart dat je dan die volgorde hebt geleerd.  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: 26-11-2010, 21:34:02 »
Ik weet niet op wie je reageert, maar in mijn tijd wachtte meneer van Dalen nog braaf op zijn antwoord hoor. Al werd er toen al redelijk aan zijn stoelpoten gezaagd, want worteltrekken werd toen al naar voren getrokken.

Ach ja, de goede oude tijd, als ik het goed heb is het kofschip nu ook al gezonken en hebben ze nu maar een fokschaap op het droge getrokken. Kortom met al die veranderende regels zijn reken en taalspelletjes voor ons veel moeilijker dan voor de jonkies. (want ik ben al ontzettend oud namelijk).

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 26-11-2010, 21:36:49 »
Ik reageerde eigenlijk op de post van Vieffan, maar toen postte jij ineens een bericht tussendoor.  ;D Volgens mij ben jij van een véél oudere generatie.  >:D

Anyways kunnen jullie nokken met al die creepy clowns. Ik heb al een fobie voor clowns, dat wordt er zo niet beter op.  ;D

Okee, geregeld:

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 26-11-2010, 21:40:00 »
 ::ok::

Ja als één jaar geldt voor een hele generatie, dan waarschijnlijk wel ja.  ::jaja::

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #707 Gepost op: 26-11-2010, 21:54:25 »
Bij mijn weten is meneer Van Dale inderdaad dood en begraven.

Het standbeeld van Meneer Van Dalen staat in Sluis (jaja, in de wonderschone provincie Zeeland).
« Laatst bewerkt op: 27-11-2010, 11:38:49 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #708 Gepost op: 26-11-2010, 21:58:05 »
In de jaren 80 heb ik gewoon nog over die meneer van dat standbeeld geleerd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #709 Gepost op: 26-11-2010, 22:00:06 »
ik heb geleerd haakjes, machtsverheffen, worteltrekken, keer, optellen, aftrekken. maar zonder meneer van dalen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #710 Gepost op: 26-11-2010, 22:06:47 »
ik heb geleerd haakjes, machtsverheffen, worteltrekken, keer, optellen, aftrekken. maar zonder meneer van dalen.
waar is het delen gebleven? ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #711 Gepost op: 26-11-2010, 22:07:31 »
Het standbeeld van Meneer Van Dalen staat in Sluis (jaja, in de wonderschone provincie Zeeland).

De lokale held. ;D Ik moet toegeven dat het toch wat intelligenter staat dan de fictieve persoon die een standbeeld heeft in mijn woonplaats.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dat is dus geen meneer Van Dalen, dat is de moderne methode, zoals ik het ook heb geleerd. :) Je bent alleen het delen vergeten, dat gelijk staat aan het vermenigvuldigen.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 26-11-2010, 22:08:12 »
ik heb geleerd haakjes, machtsverheffen, worteltrekken, keer/delen (in volgorde), optellen/ aftrekken (in volgorde). maar zonder meneer van dalen.
::)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #713 Gepost op: 26-11-2010, 22:12:30 »
Dat is dus geen meneer Van Dalen, dat is de moderne methode, zoals ik het ook heb geleerd. :) Je bent alleen het delen vergeten, dat gelijk staat aan het vermenigvuldigen.
Dan is het maar goed dat ik het niet in de MVDWOA-manier met haakjes ed. had ingeleverd, want dan had er helemaal niks van geklopt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #714 Gepost op: 26-11-2010, 22:55:22 »
Maar machtsverheffen en worteltrekken mocht toch helemaal niet  ??? Dan zie ik niet zo goed in waar het fout kan gaan  ::ohno::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #715 Gepost op: 26-11-2010, 23:05:12 »
Voor zover ik weet wacht meneer van dalen nog steeds op antwoord, hoor.

Ik heb niks gezegd.  ::pinokkio:: Ik wist wel van de volgorde zoals vieffan het zei, maar ik dacht dat meneer van dalen er ook zo over dacht.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #716 Gepost op: 27-11-2010, 11:39:15 »
Mijn meneer Van Dale is van de woordenboeken ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 27-11-2010, 11:41:53 »
Ik heb ook altijd geleerd 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord'. Maar aangezien er ook haakjes in het voorbeeld stonden, kan je daarmee toch de fout niet ingaan? Alles wat tussen de haakjes eerst.

Ik ben wel heel benieuwd naar berekingen op die sommen, want ik heb er gister ff een half uurtje naar gekeken en ik kwam bij geen enkele nog niet eens in de buurt. :-[

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #718 Gepost op: 27-11-2010, 11:48:56 »
Voor Daisy (en anderen ;D )

Dit was de inzending van KD, ik heb ook andere varianten gezien.

De winnende antwoorden.  8) (ach, een beetje bluf... ;))

1. B Q M G K D E B M
Bek
2. O Z V U D E L U V
Vloed
3. R V B P V N R G O
Borg

a. 2 8 1 2 6 8    297    ((8-2)*6+ (2-1))*8 =296

b. 5 3 2 4 7 3    876    ((5*7*2)+3)*3*4 = 876

c. 7 5 3 8 8 4    531     ((((8*5)+7)*3)-8)*4=532
Keep calm and eat chocolates!

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #719 Gepost op: 27-11-2010, 13:34:27 »
What! Die tweede som kon dus ook.... Was er ondertussen van overtuigd dat die niet kon...

Ik weet dus nu van alle sommen een 100%  goede uitkomst :D Ik zal ze zo ff posten

edit: Ik zie nu idd dat je niet mag machtsverheffen en geen wortels mag gebruiken.... en die heb ik dus wel gebruikt
« Laatst bewerkt op: 27-11-2010, 13:37:01 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!