Nog even over mollen..
Het valt wel op dat wanneer de mol een wat afwijkende, opvallende strategie heeft die misschien op een bepaalde manier de mol 'dommer', onhandiger etc doet overkomen dan hij of zij is, we daar meestal ergens wel een 'compensatie' voor zien in de serie.
Mensen die de mol onderschatten vallen op hun bek so to speak
Serie 6:
Frederique: Ja en toen ging Milouska een badkamerwinkel binnen.... / En ze was kippig zonder bril
Overige kandidaten: Ja als Milouska het is
verdient ze een oscar! (De exkandidaten hebben haar zelfs een eigen 'oscar' gegeven na afloop meen ik.
)
Serie 8:
Patrick: Ja ik baalde een beetje dat ik bij Dennis zat want die verdacht ik toch al totaal niet - als iemand het niet is dan hij --> exit vlak voor finale (omdat iedereen fout zat..)
Serie 10:
Arjen: Nee Kim is zeker niet de mol.. ik wil informatie kopen want Frits zit toch verkeerd daar maak ik me geen zorgen over' --> exit met een berg niet ingezette jokers.
Hiermee wil ik zeggen: als de mol idd een beetje een 'over the top houding' aanneemt aangaande o.a. onnozelheid, niet-geschiktheid (fysiek or otherwise zoals Kim die 'overduidelijk' was en nogal hard overkwam) dat er wel op een bepaald moment voor gecompenseerd wordt (meestal later in de serie dus ongeveer nu rond afl 6/7).
We hebben inmiddels Miryanna horen zeggen dat als Pepijn de mol is ze haar muts opeet oid (toepasselijk object dan in dat geval
) - waarom is me eigenlijk onduidelijk want zo onnozel of vreemd komt me dat niet voor maar wellicht heeft ze dat helemaal aan die actie op dat koord gekoppeld, best mogelijk..
Wat ik wil zeggen is dat als Karin (clueless- act) of Patrick (ik ben zo dik en dit staat me in de weg bij wat ik wil doen, en faal altijd net..) dit als mol-strategie hebben geadopteerd, we (gebaseerd op ervaringen uit het verleden) waarschijnlijk toch ergens een 'compensatie' hiervoor gaan krijgen.
Voor Karin lijkt het al wat laat want de mensen die haar grootdeels verdachten zijn al exit.
(niet dat ik denk dat Karin werkelijk zo onnozel is maar ik denk wel dat dit haar strategie was, als kandidaat, persoonlijk).
Voor Patrick wordt het dus interessant mijns inziens of de volgende aflevering of afl 7 er iets gezegd wordt over oscars, nou als die het is, nee echt niet etc.
M.a.w. mijn stelling is: de mol wordt uiteindelijk wel in een positief daglicht geplaatst dus datgene wat ze gedaan hebben vanwege hun strategie of rol, ook...