Soundos is het niet, want die is te veel kandidaat. Ze staat te vaak aan de kantlijn (Ja, dit geldt maar voor één opdracht, maar ze is ook niet echt betrokken bij groepsindelingen en taktiek bespreken).
Art is te overdreven voor een mol en Jan ligt uit het spel.
Karin kan het ook niet zijn omdat 2 of 3 kandidaten op haar zaten toen ze er uit vlogen.
Patrick en Anna blijven dan over.
Er is veel te zeggen voor Patrick als mol. Hier wordt hij al lang behoorlijk verdacht, maar bij minder fanatieke fans veel minder. Hij heeft voldoende verdachte dingen gedaan en is niet uit te sluiten door stemgedrag van afvallers. Toch zie ik er tegen op om hem als mol te kiezen. Onder het motto "alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee" staat het me gewoon tegen om met de massa mee te gaan. Daarnaast blijf ik toch een beetje zitten met zijn complotje met Art uit aflevering 2 en de mate waarin hij Art bevooroordeelt.
Ik ga dus weer terug naar Anna als mol, misschien wel tegen beter weten in. Op zich vond ik haar vooral in aflevering 5 geen mol, verder heeft ze mogelijkheden gehad om te mollen, vooral door beinvloeding van anderen. Ik moet wel toegeven dat er weinig acties van haar te zien zijn geweest, maar met wat fantasie kan je wel dingen bedenken die ze in het geniep gedaan heeft om opdrachten te saboteren. Ze zet vaak de trend voor een opdracht en die trend is niet altijd gunstig voor de pot.
Ik ben wel een beetje bang voor volgende week, die afvallers hint met de nummering van de testvragen zit toch wel aardig in elkaar. En verder hebben we natuurlijk nog...
het twitter gedrag van Art. Als je daaruit afleidt dat hij er in elk geval voor de finale uit ligt... en hij zit vol op Anna...
Conclusie:
Anna is mijn mol!