Wie is de mol wel/niet en waarom wel/niet deel 2 van 2
Art
Dan is er nog Art, de Benjamin van de groep. Art haalde bijna nog geen euro op voor de pot.
In mijn ogen is Art ook meer de bliksemafleider voor de echte mol. Patrick en Art zijn dikke maatjes en zijn vaak samen te zien in een shot. In het begin verdacht ik Art heel erg, bij het vuurwerk drukt hij 2x groen in(al was deze opdracht gedoemd te mislukken), Art is met geld gaan lopen zonder naar Jan te luisteren (weg 1000 euro), Art pakte geen kokertje met geld na hier op gewezen te zijn door Karin.
Maar in de loop van de serie bedacht ik mij dat zijn acties te duidelijk in beeld worden gebracht en dat hij dus in de schaduw van de echte mol fouten maakt. Waar de aandacht op Art ligt, voert echte mol (Patrick??)zijn molacties sluw uit, met als resultaat dat Art de schuldige is en de echte mol buiten schot blijft.
Mocht Art echt de mol zijn dan waren zijn acties soms erg overduidelijk maar heeft hij het héél goed gespeeld, omdat er bijna geen euro in de pot zit door zijn doen. Mocht hij de mol niet zijn dan is hij dus de ideale bliksemafleider voor de echte mol.
Karin
Na de door mij afgestreepte mensen als mol(met een kleine kans dat ze toch de mol zijn)
kom ik nu uit bij mijn 2e verdachte achter Patrick, namelijk Karin.
Karin is een chaoot, of iemand die zichzelf direct heeft neergezet als chaoot.Deze lijn van de chaotische vrouw die niet alles snapt zet zij gedurende de serie door. In afl 1 gaf zij ten overstaan van de hele groep een fout antwoord, wat mij meteen deed denken aan mol Dennis tijdens afl 1 in Mexico.
Vervolgens staat zij bij de opdracht met het vuurwerk als ontvanger op een sleutelpositie en doet ze alsof ze het allemaal niet begrijpt. Gek genoeg haalt zij wel weer 3000 euro binnen voor de pot. Dit kan echter weer worden verklaard aan de hand van het feit dat zij OF geen andere keus had, of dat zij vertrouwen wilde wekken als mol zijnde. Deze 3000 euro zou door de opdracht met de bus in afl 4 toch weer uit de pot kunnen verdwijnen.
Karin plakt een heel deel van de foto van beatrix verkeerd, waardoor het een wonder is dat de anderen het hebben geraden.(ook hier snapte ze weer niet wat ze deed) Tijdens de opdracht met de jeeps probeert ze de kandidaten over te halen door te rijden vanwege de geringe tijd en dus paaltjes over te slaan. Dit houdt dus in dat het geld aan het einde niet wordt verdubbeld.
Tot slot had Karin in de schrijvers/lezers opdracht de telefoon in handen. En in eerdere series is gebleken dat de mol meestal de commmunicatiemiddelen in handen heeft. Als klap op de vuurpijl vergeet ze ook nog even te vertellen dat er een tijdslimiet aan de opdracht zit. Voor iemand die al 3x de verkeerde mol heeft gekozen en deze acties op haar naam heeft staan blijft het toch vreemd dat zij er nog in zit.
Al moet ik zeggen dat ik denk dat zij de gene was die net iets sneller was bij de test waar Horace eruit vloog. Dat zij nog in het spel zit heeft er als ze een kandidaat is mee te maken dat mensen haar verdenken en op haar eruit vliegen. De vragen die zij invult op verdachten als Horace, Jan en Pepijn zouden kunnen slaan op de echte mannelijke mol Art of Patrick. Wat ook opvallend is, is dat de mensen die de test op Karin invullen uit het spel vliegen. (al kan dit ook montage zijn en is het nooit met zekerheid te zeggen.)
Conclusie: Karin tsja, zet zichzelf neer als chaotisch, heeft voldoende redelijk goede molacties op haar naam en is daarom mijn 2e molverdachte achter Patrick. (al zie ik haar eerder als verliezer of laatste afvaller van de serie)
P.S voor de mensen die na het lezen van dit stuk willen weten waarom Patrick in mijn ogen de mol is wil ik ook nog wel een stukje over Patrick schrijven. Dit wordt dan een combinatie van de verschillende posts die ik eerder heb gemaakt. Ik hoop dat jullie mijn stuk kunnen waarderen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden (feedback is altijd welkom)