Karin ontpopt zich meer en meer als Milouska II qua gedrag. Je gaat mij echt niet vertellen dat zij dusdanig het domme gansje is in het dagelijks leven. Dat kon ik bij Milouska al niet voorstellen (wat mij reden had moeten geven op tijd van Roderick als mol af te stappen
), maar bij Karin evenmin. Verder ontpopt Art zich meer en meer als Yvon II qua gedrag. Hij kan prima de mol wel zijn hoor, daar niet van. Maar indien hij dat is, dan kan ik vanaf aflevering 1 al tig mollenstreken opsommen van hem. Een duidelijke mol dat was Yvon, een dergelijk concept herhalen na 6 jaar kan maar is wel eenvoudig om op te pikken door zowel casual kijker als molloot.
Hou je over: Patrick en Soundos. Als Patrick de mol is, vind ik hem een luie mol. Tenzij anders blijkt straks bij de terugblik, vind ik wel her en der mollenstreken maar die zijn zo kleinschalig i.t.t. wat Art/Karin dan wel Pepijn deden. Natuurlijk kun je niet elke molactie volledig goed ten tonele brengen want je hebt ook nog rekening te houden met de groep. Als in: zij kunnen jouw molactie onbedoeld in de war gooien. Maar dan nog, je moet als mol zelf natuurlijk wel je aandeel vereffenen in een mollenstreek. Daarom vond ik bijv. Inge en Jon mindere mollen. En dat zal ik van Patrick net zo vinden.
Kijk je naar een George/Milouska, die weten hun molidentiteit zo goed neer te zetten. Waarom? Omdat zij van begin tot eind zeg maar ic (in character) zijn geweest en dat hebben volgehouden. Daarnaast waren beide low profile, ook niet onbelangrijk als mol. Dat kun je ook van Nico/Dennis zeggen vind ik. Yvon had dan weer een hele andere tactiek waardoor de aanwijzingen gewoon op een presenteerblaadje werden aangereikt. Maarja, niets is wat het lijkt dus dat vond ik zo leuk aan serie 5.
Afijn, ik dwaal af. Soundos als mol kan ook nog zeer zeker. Zij heeft i.v.m. Patrick subtielere en leukere molacties mocht zij de mol echt zijn (ga ik niet van uit maar we zullen zien). Zoals met die plankenopdracht, de regie nemen heel goed je best doen en toch zo veel mogelijk proberen tijd te rekken dat het net niet zou lukken. Jammer voor Soundos dat de groep dan zo actief is dat het toch net wel lukt. Maar zo'n actie is
Geldt ook voor Soundos bij bijv. het woord raden, gewoon het juiste antwoord geven. In de wetenschap dat anderen niks aantrekken van wat jij zegt en je daar dus gerust mee kan wegkomen. Wederom
Tegen Soundos spreekt nog steeds dat ze bij El Diablo niet over het touw ging. Dat is nog tot daar aan toe, maar vrij snel daarna wederom een spel laten voor wat het is (de koeienopdracht) door niet paard te willen rijden...
Enfin, ik verwacht dat zowel Soundos als Patrick de finale zullen bereiken dus ik laat mij graag verrassen doordat Soundos naar voren stapt als mol
Vind haar dan een leukere mol als Patrick, maar zo bezien over alle afleveringen neigt het toch echt naar Patrick als mol.