In de mikrogids staat elke week een testpanel. 3 personen spreken hun waardering uit over een bepaald programma. En in de gids van komende week is WIE IS DE MOL? het programma. Wij weten natuurlijk allang dat dat een topprogramma is, maar misschien toch leuk om te melden dat er een goeie score gegeven werd. 1 x ++ en 2 x +. (-- is laagst, ++ is hoogst) De meeste mensen zeiden ook dat ze het gingen volgen omdat ze nu ook willen weten wie dan de mol is!!
Ik heb hier de Mikro Gids voor me liggen en ik vind 't toch leuk om de mening van 't panel effe voor jullie over te tikken.
BANKPANELWekelijks komen lezers in Mikro Gids aan het woord over televisieprogramma's. Deze week vroegen we het panel zijn mening over
Wie is... de mol? uitgezonden op 8 maart op Ned. 1.
(-- zeer slecht, - slecht, +- redelijk, + goed, ++ zeer goed)
Anthonia van Emden-Geerlings, Velddriel. 56 jaar en beeldend kunstenaar:
++'Ik was aangenaam verrast door het programma. Na de aankondiging verwachtte ik eigenlijk niets, maar
Wie is... de mol? is een psychologisch detectivespel waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat. Eerst dacht ik dat het intro veel te uitgebreid was, maar later bleek dat je deze informatie echt nodig had. Wat is het interessant te zien hoe mensen omgaan met het gegeven dat iemand in het team de mol is. Het feit dat je eigenlijk niemand kunt vertrouwen gaat ten koste van de teamgeest. Dit zou een heel leerzaam programma kunnen zijn voor managers om te leren samenwerken. Zeker weten, volgende week zit ik weer gekluisterd aan de buis.'
Karin Nooijen, Someren. 34 jaar en fulltime moeder:
+'Ja, ik vind het wel een leuk programma. Normaal houd ik niet zo van spelprogramma's maar
Wie is... de mol? onderscheidt zich toch wel van andere. Vooral ook omdat je kunt meegenieten van de omgeving van Canada. Angela Groothuizen is geknipt als presentatrice van dit programma. Ze houdt goed de schwung erin zonder al te veel branie. In vind het erg leuk om mee te kunnen leven et de kandidaten en ook om te bedenken wie nu die mol is. Van de opdrachten leer je zelf ook nog iets. Wel hadden ze naar mijn mening iets duidelijker kunnen uitleggen hoe het nu precies werkt met die computer. Hoe wordt nu bepaald dat er iemand afvalt?'
Philippe Cremers, Brunssum. 43 jaar en pastoraal werker:
+'Ik vond het wel leuk om naar deze veredelde vorm van padvinderij te kijken. En ik kan me ook wel voorstellen dat ik er nog wel een keer naar ga kijken. Het programma nodigde mij uit om mee te denken en ik wil er toch ook wel achter komen wie die mol nou is. Wie is toch degene die de boel verziekt? Wat een leuk spelletje is dat eigenlijk. Maar ik vind wel dat de presentatie iets minder serieus moet. Nu wordt het gebracht alsof er van alles op het spel staat. Maar ja, in feite gaat het om een stel mensen die zich bezighouden met scouting. Bij die opdrachten is een zekere serieuze toon nog wel op zijn plaats maar toch niet bij de rest van het programma?'