* Commentaar van een kijkerWaar het mij om gaat is, dat als er in een kamp (of tussen kampen onderling) (stem-) afspraken gemaakt worden, je je daar dan ook aan hoort te houden. En dat is mijn mening, en zo heb ik ook het spel gespeeld.
Dat is, ook bij E.R. een eeuwige discussie...
heiligt het doel de middelen... sommigen vinden van wel, anderen vinden van niet... sommigen zullen het met je eens zijn, maar anderen weer niet.
Is het geoorloofd? ja, nergens in de regels staat dat het niet mag....
Is het eerlijk? Nee.... maar ook oneerlijkheid is geoorloofd.
Máár... het is jouw mening, en mag je je eigen normen en waarden laten meewegen in je keuzes voor je rode en groene stemmen: natuurlijk! Dus ook dat is geoorloofd...
Er ís geen fout of goed in deze kwestie, iedereen speelt binnen de regels... en Dwaas' inziens is oneerlijkheid een uitstekend middel om verder te komen voor sommigen, aan de andere kant ook een gevaarlijk middel als het uitkomt.
Bijvoorbeeld in Vieffan's geval vindt Dwaas het geen enkel probleem binnen een spel (dat is belangrijk... BINNEN EEN SPEL). En waardeert Dwaas ook de eerlijkheid nu van haar antwoorden omdat ze weet dat ze daarmee haar eigen ruiten kan ingooien...
Zoals gezegd, Maud, KD en Vieffan, zouden voor Dwaas alledrie verdiende winnaars zijn... top