Auteur Topic: Finale Eilandraad  (gelezen 49712 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #180 Gepost op: 19-12-2010, 14:23:17 »
En verder zou dit theoretische scenario toch kunnen. (Buiten de redelijk grote kans dat Vieffan twee keer te laat met stemmen is ::tandpastasmiley::)

Scherp, als LdH die laatste twee proeven allebei had gewonnnen, dan had hij dus inderdaad toch wel de finale kunnen halen. Áls hij allebei die proeven had gewonnen dus. Ik moet toegeven dat ik dát scenario niet heb overwogen. :-[

1) Betrap ik KD dan op een tweede leugen? ::tandpastasmiley::

Dat ik geen rekening heb gehouden met de mogelijkheid dat LdH allebi de laatste opdrachten zou winnen? Dat is geen leugen. ::ohno:: Ik had ook nog wel enig vertrouwen in mijn eigen puzzelkunsten. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 19-12-2010, 14:25:33 »
Schulz, je hebt trouwens nog steeds niet uitgelegd wat LdH ermee was opgeschoten als hij contact had opgenomen met jou. ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 19-12-2010, 14:37:51 »
Maar waarom werd ik als de vijand beschouwd?

Met name vanwege dat M-pact dus. Niet dat dat M-pact een serieuze bedreiging vormde, want het was duidelijk dat dat niet van de grond kwam. Maar het feit dat je bezig was met zulke pactjes betekende dat je tactisch dacht en wellicht in staat zou zijn in een latere fase van het spel een serieus complot te vormen.

Ik weet niet meer of D*N of Mloesje me over dat M-pact heeft verteld, een van die twee in ieder geval.

Iedereen doet of hij/zij van niks weet maar zit ondertussen wel met iedereen te smiechten :P

Ik doe bepaald niet alsof ik van niets weet, ik leg nu al mijn kaarten op tafel. :P Ik wantrouw eerder degenen die dat nog altijd níet doen.  ::vergroot::

Misschien een interessante vraag om over na te denken: :)
Hoe zou het spel verlopen zijn als niemand contact had gehad met elkaar over de stemmen? Wie had er dan de samensmelting gehaald en wie de finale?
« Laatst bewerkt op: 19-12-2010, 14:45:04 door KD. »

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 19-12-2010, 14:56:19 »
Schulz, je hebt trouwens nog steeds niet uitgelegd wat LdH ermee was opgeschoten als hij contact had opgenomen met jou. ???

natuurlijk ging ik niet op Vieffan stemmen! Dat had hij misschien kunnen horen op de koffie. Misschien ook niet.  ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 19-12-2010, 15:00:38 »
Oftewel: dan had je waarschijnlijk tegen hem gelogen over je stem en alsnog gewoon op hem gestemd.

Okee, dat is duidelijk, maar dan was hij er dús niets mee opgeschoten, integendeel...

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 19-12-2010, 15:11:14 »
Tja dat kan jij wel zo beetje stellen hier, maar op zich zou het voor Maud en mij wel interessant zijn om iemand erbij te krijgen, en dan kijken of we bv Mloesje eruit konden krijgen. Het zou er vanaf hangen of ik LdHm zou vertrouwen. En dat zou ik idd niet 1 2 3 zomaar doen. Daar heb je gelijk in.
Maar om te zeggen dat hij er in tegendeel iets mee opgeschoten zou zijn, is natuurlijk wel geestig gezien het feit dat hij er nu gelijk uitlag.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 19-12-2010, 15:31:06 »
Maar nu suggereer je weer dat Maud, LdH en jij met z'n drieën hadden kunnen samenwerken, terwijl je eerder zelf ook al had geconstateerd dat jullie nooit samen de finale hadden kunnen halen. Wat ik niet helemaal snap is dat jij mij aan de ene kant onbetrouwbaarheid verwijt, door te suggeren dat ik wilde voorkomen dat LdH de finale zou halen. Maar aan de andere schets jij hier nu een scenario waarin jij en Maud LdH voor de gek zouden hebben gehouden. ??? Ja, je had één ronde met LdH kunnen samenwerken om Mloesje eruit te werken. En vervolgens waren jullie er alsnog allebei voor de finale uitgegaan, tenzij één van jullie twee keer immuniteit had gehaald.

Vanuit ons perspectief was het een gok wat jij en Maud gingen doen. Jij gaf aan dat je je erbij had neergelegd dat je eruit zou gaan en dat je daarom het liefst op Vieffan stemde. Als je dat ook in die ronde had gedaan, was LdH er gewoon in gebleven en dan was zijn positie heel wat gunstiger geweest, met Maud op een overzichtelijke afstand.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 19-12-2010, 15:48:19 »
Maar nu suggereer je weer dat Maud, LdH en jij met z'n drieën hadden kunnen samenwerken, terwijl je eerder zelf ook al had geconstateerd dat jullie nooit samen de finale hadden kunnen halen. Wat ik niet helemaal snap is dat jij mij aan de ene kant onbetrouwbaarheid verwijt, door te suggeren dat ik wilde voorkomen dat LdH de finale zou halen. Maar aan de andere schets jij hier nu een scenario waarin jij en Maud LdH voor de gek zouden hebben gehouden. ??? Ja, je had één ronde met LdH kunnen samenwerken om Mloesje eruit te werken. En vervolgens waren jullie er alsnog allebei voor de finale uitgegaan, tenzij één van jullie twee keer immuniteit had gehaald.

Vanuit ons perspectief was het een gok wat jij en Maud gingen doen. Jij gaf aan dat je je erbij had neergelegd dat je eruit zou gaan en dat je daarom het liefst op Vieffan stemde. Als je dat ook in die ronde had gedaan, was LdH er gewoon in gebleven en dan was zijn positie heel wat gunstiger geweest, met Maud op een overzichtelijke afstand.
nee, waar suggereer ik dat dan dat ALLEDRIE de finale kunnen halen? Heb ik ook niet gedaan volgens mij.

En waar verwijt ik jou onbetrouwbaarheid, buiten de onbetrouwbaarheid die ik iedereen toevertrouw die in dit spel speelt?

Ik heb inderdaad niet uitgerekend, of het mogelijk was ook Vieffan eruit te krijgen, naast Mloesje, zodat een alliantie van LdHm, Maud en Schulz twee van de drie finaleplaatsen konden bemachtigen, wat op zich redelijke leuke odds zouden zijn, lijkt me.

Volgens mij heb ik alleen maar aangegeven dat als LdHm erin was gebleven de finale niet vast stond. Hij hoefde, bij nader inzien, niet eens allebei de rondes te winnen. De laatste voor de finale mocht KD of Vieffan ook winnen, dan ging Maud er alsnog uit, denk ik. Dus het hypothetische viermanschap had rustig 3 op schulz en 1 op Maud kunnen stemmen, dan stond de finale nog niet vast.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #188 Gepost op: 19-12-2010, 16:29:03 »
Dat ik geen rekening heb gehouden met de mogelijkheid dat LdH allebi de laatste opdrachten zou winnen? Dat is geen leugen. ::ohno:: Ik had ook nog wel enig vertrouwen in mijn eigen puzzelkunsten. :P

Neej, ik heb het over het feit dat jij zei dat als ik voor maud wilde gaan (ipv Mloesje) de boel nog omgegooid kon worden terwijl D*N net zegt dat er dan alsnog op mij gestemd zou worden ;)

Met name vanwege dat M-pact dus. Niet dat dat M-pact een serieuze bedreiging vormde, want het was duidelijk dat dat niet van de grond kwam. Maar het feit dat je bezig was met zulke pactjes betekende dat je tactisch dacht en wellicht in staat zou zijn in een latere fase van het spel een serieus complot te vormen.

Ik weet niet meer of D*N of Mloesje me over dat M-pact heeft verteld, een van die twee in ieder geval.

Het kwam inderdaad niet van de grond. Mensen moesten dus idd al degelijk afspraken hebben anders vraag ik me af waarom je niet zou gaan voor een meerderheid van 4 in een kamp van 7. (goed, dan moest nog altijd rekening gehouden worden met groene stemmen van het andere kamp maar ergens had je dan al wat zekerheid)

Misschien een interessante vraag om over na te denken: :)
Hoe zou het spel verlopen zijn als niemand contact had gehad met elkaar over de stemmen? Wie had er dan de samensmelting gehaald en wie de finale?

Ik denk dat er dan vooral gekeken werd naar wie wie kent en daarbuiten naar wie zich inzet voor de opdrachten ::jaja::

Wat ik altijd grappig vind, is dat complotten uiteindelijk ook weer met zichzelf in de knoop komen ::tandpastasmiley:: op de duur gelooft iedereen veilig te zijn tot ze er zonder dat ze het zagen aankomen, uitgestemd worden :P
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #189 Gepost op: 19-12-2010, 17:16:24 »
Neej, ik heb het over het feit dat jij zei dat als ik voor maud wilde gaan (ipv Mloesje) de boel nog omgegooid kon worden terwijl D*N net zegt dat er dan alsnog op mij gestemd zou worden ;)

Het kwam inderdaad niet van de grond. Mensen moesten dus idd al degelijk afspraken hebben anders vraag ik me af waarom je niet zou gaan voor een meerderheid van 4 in een kamp van 7. (goed, dan moest nog altijd rekening gehouden worden met groene stemmen van het andere kamp maar ergens had je dan al wat zekerheid)

Ik denk dat er dan vooral gekeken werd naar wie wie kent en daarbuiten naar wie zich inzet voor de opdrachten ::jaja::

Wat ik altijd grappig vind, is dat complotten uiteindelijk ook weer met zichzelf in de knoop komen ::tandpastasmiley:: op de duur gelooft iedereen veilig te zijn tot ze er zonder dat ze het zagen aankomen, uitgestemd worden :P
Ik had nog steeds voor jou gestemd.
Misschien KD niet.
Maar dan was er alsnog een meerderheid voor jou dus je was er sowieso uit gegaan.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #190 Gepost op: 19-12-2010, 18:14:59 »
Maar dan was er alsnog een meerderheid voor jou dus je was er sowieso uit gegaan.

Zeg nooit sowieso :P allicht had ik meer moeten samenwerken met enkele mensen uit het andere kamp ook.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 19-12-2010, 18:17:47 »

Aha, ik begrijp het: Ja, ik was eerlijk gezegd wel behoorlijk aan het twijfelen geraakt als je voor Maud had gestemd. Ik kan je niet garanderen dat ik dan daadwerkelijk op Maud had gestemd (daarom zei ik ook eventueel), maar ik had in ieder geval het ernstig overwogen. Het feit dat je stellig van plan was op Mloesje te stemmen, maakte het wat dat betreft makkelijker voor mij.

Als je daarmee akkoord was gegaan, hadden we de boel eventueel nog kunnen omgooien... hoewel ik jou, zoals gezegd, vanuit tactisch oogpunt het liefst als eerste zag vertrekken.

En dat verwachtte ik dus ook. Dan had de samensmelting er héél anders gezien. Precies de reden waarom ik zelf veronderstelde een complot nodig te hebben.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #192 Gepost op: 19-12-2010, 19:34:45 »
Wat mijn mededeling al niet te weeg heeft gebracht... Ik ging er ook wel vanuit dat ik de finale niet zou houden, vanwegen de constante stroom van groene stemmen naar Vieffan in de voorronde... Maar ik had jullie gezegd dat om Schulz er zeker uit te krijgen er 3 rode stemmen nodig waren geweest, maar blijkbaar geloofden jullie me niet, of jullie vonden rode stemmen op (volgens mij) maud belangrijker dan mij er nog een ronde langer in te houden...

En schulz, ik heb inderdaad ook overwogen om met jou contact op te nemen, maar na pogingen van mijn kant tot contact in eerdere ronden had ik niet altijd een super gevoel overgehouden...

Trouwens, ik merk nu dat ik tijdens dit spel 1 fout heb gemaakt... Na afloop zal ik hem wel vertellen, want ik heb geen persoonlijke bichts ingestuurd (totaal niet aan gedacht...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #193 Gepost op: 19-12-2010, 22:02:34 »
Laat ik ook maar een vraag stellen

KD, wie van je twee medefinalisten gun jij de overwinning het meest?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 19-12-2010, 22:08:45 »
* Commentaar van een kijker

[...]  op de duur gelooft iedereen veilig te zijn tot ze er zonder dat ze het zagen aankomen, uitgestemd worden

::jaja:: een algemene levenswijsheid lijkt mij...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ycaris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #195 Gepost op: 19-12-2010, 23:56:20 »
* Commentaar van een kijker

::jaja:: een algemene levenswijsheid lijkt mij...
Inderdaad! En zowel in het echte leven als in het spel kan je na je 'eliminatie' een spook worden. Namelijk als je slechte dingen hebt gedaan en nog geen rust kunt vinden  ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 20-12-2010, 10:53:37 »
Wauw, wat een schitterende inzichten biedt dit spelletje.  ::) ;D

Laat ik ook maar een vraag stellen

KD, wie van je twee medefinalisten gun jij de overwinning het meest?

[cliché]Ik gun het ze allebei, want Maud en Vieffan zijn allebei sympathieke forumsters. :)[/cliché]

Gevoelsmatig gun ik Vieffan de overwinning het meest, omdat we in dit spel tactisch hebben samengewerkt. (dat zal niet veel mensen meer verbazen) ;) Gezien de overvloed aan rode stemmen die ze heeft gekregen en het gebrek aan overwinningen in de proeven, zou ik het ook wel komisch vinden als anti-held Vieffan zou winnen.  :P

Maar Maud heeft natuurlijk aantoonbaar beter gepresteerd in de proeven. ::ok:: Na de samensmelting heeft ze op de beslissende momenten twee proeven gewonnen. Bovendien hebben we in kamp Noord goed samengewerkt in de proeven. Dus op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat zij de overwinning meer verdient dan Vieffan.
Qua forumactiviteit ontlopen Maud en Vieffan elkaar niet zo veel. Wat tactiek betreft vind ik dat Vieffan het spel wel wat meer kleur heeft gegeven. Ik begrijp volkomen dat er mensen zijn die balen dat ze eruit zijn gegaan door de groene stemmen die Vieffan steeds wist te verzamelen, maar ik vond dat die wendingen het spel wel boeiend maakten.
Van de tactiek van Maud kan ik nog steeds niet zo goed hoogte krijgen, ook niet met de uitleg in dit topic. Eerst zei ze dat haar enige complotten bestonden uit 'ik geef jou groen geef jij mij groen en ik geef jou geen rood geef jij mij geen rood' en dat ze steeds een eigen afweging heeft gemaakt om iemand een rode stem te geven. Later zei ze juist dat er na de samensmelting wel degelijk sprake is geweest van overleg. ::vergroot:: Dan kún je je afvragen of er misschien voor de samensmelting ook niet sprake is geweest van meer overleg dan Maud wilde doen geloven.
Maar aan de andere kant is dat slechts giswerk en wil ik Maud graag op haar woord geloven.
Ik denk dat Mauds uitgangspositie, voor het begin van het spel, iets gunstiger was dan die van Vieffan. Ze is zo geliefd op het forum, dat ik vermoed dat zij de finale ook had gehaald als er geen enkel complot had bestaan. Vieffan had er dan waarschijnlijk ruim voor de samensmelting uitgelegen. Juist omdat Vieffan steeds met behulp van vernuftige, listige trucjes heeft moeten knokken om erin te blijven (en daardoor weer de nodige kritiek te verduren heeft gekregen), gun ik haar de overwinning ook wat meer dan Maud.

Samenvattend: qua tactiek vind ik dat Vieffan het wel verdient te winnen, maar qua proeven verdient Maud het juist meer. Gevoelsmatig gun ik het Vieffan dan persoonlijk het meest vanwege onze tactische samenwerking.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #197 Gepost op: 21-12-2010, 12:31:25 »
*terwijl alle kandidaten druk aan het speculeren zijn, gaat MC er met de Trivial Survivor-amulet vandoor

Zo, die ga ik eens mooi verstoppen ::tandpastasmiley::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #198 Gepost op: 21-12-2010, 12:45:02 »
*terwijl alle kandidaten druk aan het speculeren zijn, gaat MC er met de Trivial Survivor-amulet vandoor

Zo, die ga ik eens mooi verstoppen ::tandpastasmiley::
my eyes watch you  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 21-12-2010, 17:13:37 »
 ::zwaai::

Ben er weer na enkele dagen de koude getrotseerd te hebben. :o

Ik had het gevoel dat ik heel wat bij te lezen zou hebben en ben nu een beetje bij.

Mijn rode stem is uitgebracht en ik ben eigenlijk een beetje klaar met dit spelletje...