Vraag voor KD:
Waarom heb je tegen me gelogen over je stem de aflevering dat ik eruit vloog?
Kijk, daar komt mijn leugen boven water.
Zoals ik hier ergens eerder al een keer aangaf heb ik me in dit spel één keer genoodzaakt gezien te liegen en dat was inderdaad tegen jou, MC.
Ik zal uitleggen waarom.
Zodra duidelijk was dat wij, Kamp Noord, naar de eilandraad zouden moeten (de eerste voor mij), dacht ik meteen dat we zouden moeten aansturen op jouw vertrek. Van de tegenstanders binnen dat kamp zag ik jou als de meest tactische kandidaat: ik had al vernomen dat je een M-complot had geprobeerd te smeden (Maud, Mloesje, Marlie en jij tegen Schulz, D*N en mij). Daarom had ik dus al besloten dat ik op je zou gaan stemmen toen ik plots deze PM kreeg:
Hey KD,
Suggesties voor een rode stem?
Groeten,
MC
Verrast als ik was, stelde ik voor om op Maud te stemmen. Als je daarmee akkoord was gegaan, hadden we de boel eventueel nog kunnen omgooien... hoewel ik jou, zoals gezegd, vanuit tactisch oogpunt het liefst als eerste zag vertrekken. Maar jij gaf toen aan dat je op Mloesje wilde stemmen. D*N zou ook meedoen en je zou ook Schulz benaderen, zodat we een mannencomplot zouden hebben. M-complot, mannencomplot... je was lekker bezig.
Maar op Mloesje stemmen was voor mij geen optie, dus zou ik tóch gewoon op jou moeten stemmen.
Op dat moment waren er twee mogelijkheden: ik kon de waarheid spreken en zeggen dat ik op jóu zou stemmen... of liegen.
Hoewel ik het niet leuk vond om te doen, heb ik voor dat laatste gekozen.
Ik vreesde namelijk dat jij jezelf nog had kunnen redden ten koste van Mloesje, als je had geweten dat D*N, Schulz, Mloesje en ik op jou gingen stemmen:
Dan had je allereerst contact moeten opnemen met Maud en Marlie en jullie hadden samen op dezelfde persoon moeten stemmen (Mloesje, want die had minder groene stemmen uit vorige afleveringen). Dan was het in rode stemmen 4 tegen 3 geworden. Vervolgens had je Dolfie moeten benaderen, om te zorgen dat je twee groene stemmen kreeg (je kreeg er standaard één van Daisy). Dan had je 4-2=2 rode stemmen gehad en Mloesje 3-1=2. En dan was Mloesje eruit gegaan omdat ze minder groene stemmen had.
Je hebt het spel tactisch gespeeld, maar in mijn ogen koos je op het beslissende moment de verkeerde bondgenoten: D*N, Schulz en mij, terwijl je met hulp van Maud, Marlie en Dolfie erin was gebleven. Eerlijk gezegd begreep ik ook niet zo goed waarom je niet samenwerkte met Maud, terwijl jullie eerder wel samen op D*N hadden gestemd.
Ik loog dus tegen je om die laatste situatie te voorkomen.
Dit is de betreffende stemming in schema, met tussen haakjes wat de mensen hadden moeten stemmen om jou te redden:
Rode stemmen Noord:Molcrazy Mloesje
Marlie: KD. (Mloesje)
D*N: MC
Mloesje: MC
Maud: D*N (Mloesje)
KD.: MC
Schulz: MC
Groene stemmen Zuid: Vieffan: Schulz
Jann: KD.
m@ri@nne: D*N
Dolfie: Maud (Molcrazy)
Ycaris: Mloesje
LdHmolletje: KD.
Daisy: Molcrazy
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden.
Edit: schema weer terug aangepast aan de hand van de onderstaande info van Marlie.