Wauw, wat een schitterende inzichten biedt dit spelletje.
Laat ik ook maar een vraag stellen
KD, wie van je twee medefinalisten gun jij de overwinning het meest?
[cliché]Ik gun het ze allebei, want Maud en Vieffan zijn allebei sympathieke forumsters.
[/cliché]
Gevoelsmatig gun ik Vieffan de overwinning het meest, omdat we in dit spel tactisch hebben samengewerkt. (dat zal niet veel mensen meer verbazen)
Gezien de overvloed aan rode stemmen die ze heeft gekregen en het gebrek aan overwinningen in de proeven, zou ik het ook wel komisch vinden als anti-held Vieffan zou winnen.
Maar Maud heeft natuurlijk aantoonbaar beter gepresteerd in de proeven.
Na de samensmelting heeft ze op de beslissende momenten twee proeven gewonnen. Bovendien hebben we in kamp Noord goed samengewerkt in de proeven. Dus op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat zij de overwinning meer verdient dan Vieffan.
Qua forumactiviteit ontlopen Maud en Vieffan elkaar niet zo veel. Wat tactiek betreft vind ik dat Vieffan het spel wel wat meer kleur heeft gegeven. Ik begrijp volkomen dat er mensen zijn die balen dat ze eruit zijn gegaan door de groene stemmen die Vieffan steeds wist te verzamelen, maar ik vond dat die wendingen het spel wel boeiend maakten.
Van de tactiek van Maud kan ik nog steeds niet zo goed hoogte krijgen, ook niet met de uitleg in dit topic. Eerst zei ze dat haar enige complotten bestonden uit 'ik geef jou groen geef jij mij groen en ik geef jou geen rood geef jij mij geen rood' en dat ze steeds een eigen afweging heeft gemaakt om iemand een rode stem te geven. Later zei ze juist dat er na de samensmelting wel degelijk sprake is geweest van overleg.
Dan kún je je afvragen of er misschien voor de samensmelting ook niet sprake is geweest van meer overleg dan Maud wilde doen geloven.
Maar aan de andere kant is dat slechts giswerk en wil ik Maud graag op haar woord geloven.
Ik denk dat Mauds uitgangspositie, voor het begin van het spel, iets gunstiger was dan die van Vieffan. Ze is zo geliefd op het forum, dat ik vermoed dat zij de finale ook had gehaald als er geen enkel complot had bestaan. Vieffan had er dan waarschijnlijk ruim voor de samensmelting uitgelegen. Juist omdat Vieffan steeds met behulp van vernuftige, listige trucjes heeft moeten knokken om erin te blijven (en daardoor weer de nodige kritiek te verduren heeft gekregen), gun ik haar de overwinning ook wat meer dan Maud.
Samenvattend: qua tactiek vind ik dat Vieffan het wel verdient te winnen, maar qua proeven verdient Maud het juist meer. Gevoelsmatig gun ik het Vieffan dan persoonlijk het meest vanwege onze tactische samenwerking.