Auteur Topic: Alle biechten!  (gelezen 38465 keer)

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #40 Gepost op: 21-12-2010, 16:18:09 »
maud stelt een interessante vraag:

Hey Marleen,

Sorry dat ik je in een lastig parket heb gebracht  ::hug:: dat was niet de bedoeling.

Even een vraagje: Als iemand immuniteit heeft, maar wel de minste punten, moet degene dan vertrekken of weegt de immuniteit dan zwaarder?

Groetjes

Die beantwoord ik natuurlijk op het forum, ik kan niet de ene kandidaat meer info geven dan de andere. Ik geloof dat de vraag niet helemaal goed valt her en der...

Ha Swifty,

Ik ben benieuwd welk wonder me nu weer doet overleven:-)

Maar pak toch voor de zekerheid mijn rugzakje maar vast.

Rode stem is voor Mloesje.

Groet Schulz

He Marleen,

Mijn rode stem gaat naar Schulz.

Tekstje voor achteraf:
--------------------------------------------------------------
Beste Schulz,

Zoals je al weet gaat mijn rode stem nu naar jou. Dat heb ik je al laten weten in een PM.
De door jou bejubelde overwinning van Maud pakt helaas niet gunstig voor je uit, want nu is je vertrek onafwendbaar geworden.

En dat klopt, Schulz moet nu echt naar huis.
Keep calm and eat chocolates!

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 21-12-2010, 16:18:37 »
Nog even wat info van eerder in het spel:

Marlie is een beetje gefrustreerd en dat is ergens wel logisch: zij is de enige die in het spel geen complotten of stemafspraken is aangegaan. (ik ben gedurende het spel steeds behoorlijk goed geïnformeerd geweest over alle stemafspraken en durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat verder iederéén heeft deelgenomen aan complotten of het in ieder geval heeft geprobeerd)
Marlie heeft het spel in mijn ogen ontzettend vrij naïef gespeeld en is nu boos dat het spel één en al gesjoemel is.  ;) Overigens heeft ze het juist aan die houding te danken dat ze nog relatief lang in het spel is gebleven: ze vormde voor niemand een bedreiging... ;D

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 21-12-2010, 16:20:16 »
De sportquiz wint KD. weer. De laatste stemming voor de finale is dan eigenlijk al duidelijk, Mloesje zal moeten vertrekken. Er wordt dus tactisch gestemd:

He Marleen,

Mijn laatste rode stem voor de finale gaat naar Maud.

Tekstje voor achteraf:

Beste Maud,

Mijn laatste stem gaat naar jou. Je bent populair onder de afvallers en daarom wil ik graag met een voorsprong de finale ingaan. ;)

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 21-12-2010, 16:22:27 »
Ik babbel wat met KD. over de Virtual Mole (waar wij beiden als eersten afvielen) vs Trivial Survivor (sorry Daisy ::sorry:: )

Precies, de Virtual Mole is meer gokwerk. Ik vond dit veel leuker. ;D Ook al nemen een paar mede-kandidaten me mijn tactiek straks mogelijk kwalijk.

Ik kan je nu ook wel verklappen dat ik met een paar bondgenoten vanaf het begin actief ben geweest op een besloten, extern forum. Daar hebben uitgebreid onze weg naar de finale uitgestippeld.  :D :P

en over zijn ene leugen:

Dat was tegen Molcrazy. Hij stelde voor om Mloesje eruit te stemmen en was daarin nogal volhoudend. Ik probeerde nog voor te stellen dat we voor Maud of Marlie konden gaan, maar hij wilde per se op Mloesje stemmen en zei dat D*N dat ook zou doen. Dus toen heb ik maar gezegd dat ik akkoord was en toch op Molcrazy gestemd. ;)

Verder heb ik wonder boven wonder nooit hoeven liegen. Ik heb natuurlijk meestal geen openheid van zaken gegeven: bijv. LdH wist niet dat ik sowieso nooit op Vieffan of Mloesje zou gaan stemmen. Hij nam dus waarschijnlijk aan dat ik zou proberen met hem de finale te halen. Maar dat heb ik hem feitelijk nooit beloofd. Na de samensmelting heb ik de anderen vooral feitelijke informatie gegeven en die dan op zo'n manier uitgelegd dat ze voor mij gunstig zouden stemmen.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #44 Gepost op: 21-12-2010, 20:33:10 »
Ycaris:
Ik was echt geschokt om te lezen dat Dolfie drie stemmen had gekregen. LdhM had blijkbaar gelogen en toch op Dolfie gestemd. De rat   

Op het forum las ik weer dat mensen hier een bewijs van een complot in zagen. Wat dus wel grappig is, omdat er hier bij mijn weten weinig gecomplot is. Tenminste: ik denk dat de wijziging van stem door LdhM een eenmansactie was. Ooit zal ik het weten 

Tja, aangezien ik met Jann regelmatig contact had en hem meer vertrouwde dan sommige anderen besloot ik inderdaad mijn stem te wijzingen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 21-12-2010, 20:41:43 »
Geweldig Swifty! Met veel plezier gelezen. Ik heb helaas nooit begrepen dat dit de bedoeling was. Balen, hoewel misschien ook maar goed ook, want ik was waarschijnlijk wel heel naïef over was gekomen  ::rofl:: . Want iedereen waarmee ik samenwerkte kreeg wat ie wilde. En me verder ook nooit druk gemaakt om andere complotten, tot de samensmelting dan. Dat legde me trouwens ook geen windeieren, want tot de samensmelting had ik geen rode stem.
En vanaf de samensmelting zat ik er alleen nog maar in om Maud naar de finale te brengen, daarom was ik ook zo blij dat Maud die opdracht won, daardoor was ze zeker van de finale  ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #46 Gepost op: 21-12-2010, 20:50:49 »
Nou Schulz, jij ben zeker niet de enige naïeveling geweest... ::jaja:: Ik ben er ook vol ingestonken. En ik kan ook meteen mijn grootste fout zeggen: dat ik bij de eerste of tweede Zuidstemming Vieffan in het spel had gehouden en me min of meer had laten ompraten niet op haar te stemmen... Tja, bij mij waren ook de eerste 2 rode stemmen te veel...

Ik had er trouwens bij het geven van mijn groene stemmen niet aan gedacht dat alleen de groene stemmen zouden blijven staan na de samensmelting. Ik had gedacht dat je het verschil van groen en rood zou meenemen naar de samensmelting. Blijkbaar niet goed gelezen. Ik denk dat ik dan nooit constant mijn groene stemmen aan KD zou hebben gegeven, gezien zijn puzzelkwaliteiten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #47 Gepost op: 21-12-2010, 20:54:47 »
Maar dan had je ze ook niet teruggekregen.  :P ;)

Ik ben nog volop aan het lezen, best grappig.   ;D

Schitterende quote van Ycaris:
Citaat
En ik word hiervan min of meer op de hoogte gehouden door zowel D*N (die het volgens mij met iedereen doet) als Schulz.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #48 Gepost op: 21-12-2010, 21:05:43 »
Maar dan had je ze ook niet teruggekregen.  :P ;)
Geloof het of niet, ik heb niet alles wat ik dacht aan jou vertelt! ::rofl:: Had ik mijn stem veranderd had ik dat zeker niet aan jou verteld... ::tandpastasmiley::
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 21-12-2010, 21:09:20 »
Ik zat een beetje met een gemengd gevoel toen ik de biechten las.  Ergens omdat mijn 'eerste' biecht die ik stuurde nogal aan de overdreven zelfzeker kant was, anderzijds dat ik niet op mijn intuïtie kon rekenen aangaande het vertrouwen van mensen in dit spel.

Het blijkt wel dat de 2 van de 3 die van den beginne eruit wilde (D*N en KD) geduchte tegenstanders zijn geweest.

D*N, de benjamin van de ploeg met een hoge gunfactor(door anderen), die zich overal in en uit kon lullen als de beste en alles netjes in elkaar kon puzzelen doordat enkele personen van mijn gewenste alliantie blijkbaar hele andere plannen hadden tegenover mij en alles hem netjes in de schoot geworpen hebben.   

KD daar verwachtte ik van dat hij het goed zou doen in de opdrachten.  

Mijn verzoek om niet geen allianties bekend te maken op het forum om dit te beschermen tegen 'slechte verliezers'...  ::schaam:: terwijl ik het eigenlijk zelf was en deels altijd zal blijven.  Nu ik de biechten hier lees bevestigd het mijn vermoeden dat ik had na mijn exit dat ik eigenlijk kansloos was vanaf het spel eigenlijk nog moest starten.  
« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 23:21:17 door reaver »

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 21-12-2010, 21:20:36 »
Citaat van: KD. op 17.12.2010, 13:53:10
Precies, de Virtual Mole is meer gokwerk. Ik vond dit veel leuker. Grin Ook al nemen een paar mede-kandidaten me mijn tactiek straks mogelijk kwalijk.

Ik kan je nu ook wel verklappen dat ik met een paar bondgenoten vanaf het begin actief ben geweest op een besloten, extern forum. Daar hebben uitgebreid onze weg naar de finale uitgestippeld.  Cheesy Tongue

We zullen dat forum openbaar maken, maar dat moet vieffan even doen, nog even geduld dus. Er zal denk ik veel duidelijk worden over hoe het spel vanuit ons is gespeeld
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 21-12-2010, 21:35:23 »
We zullen dat forum openbaar maken, maar dat moet vieffan even doen, nog even geduld dus. Er zal denk ik veel duidelijk worden over hoe het spel vanuit ons is gespeeld

Goh, een extern forum, waar ken ik dat van? Test, Molcrazy ::) ;D

Nee, juist heel slim. ::ok::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #52 Gepost op: 21-12-2010, 21:36:20 »
Goh, een extern forum, waar ken ik dat van? Test, Molcrazy ::) ;D

I know nothing.... ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 21-12-2010, 21:38:20 »
Ow, ik ben trouwens bezig met de bewerking van m'n echte eindbiecht, want die nu het forum staat, is natuurlijk puur voor de show. Ben benieuwd of er nog dingen uitkomen die mensen niet wisten. ;)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #54 Gepost op: 21-12-2010, 21:42:27 »
Vieffan die mij als "hoofd" van een alliantie zag  ::rofl:: ::rofl::

Wat een gerommel allemaal............

Ik ben niet geschikt voor dit soort spelletjes, dat is me nu wel duidelijk  ::schaam::

« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 21:51:00 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 21-12-2010, 21:44:31 »
en dit stuurde koekoe rond aan wat andere kandidaten:

Citaat van: koekoe op 24.10.2010, 09:00:37

Heya   Joehoooeee
Ik stuur dit eerst enkel even naar jullie want de anderen ken ik helemaal niet.
Zullen we reaver eens "een peer stoven?"
Hij wil dus 3 dingen:Allereerst enkel Nederlanders proberen eruit te krijgen.

Het spel wil hij dus volledig naar zijn hand zetten en ons voor zijn kar spannen.Ergens in een PM zei hij het niet letterlijk,maar het kwam er op neer dat wanneer hij de samensmelting zou halen,of zichzelf safe voelt,de mensen die hij achter zich gekregen had,er ook zou proberen uit te flikkeren(inclusief degene van jullie kamp die hij benaderd heeft en eventueel op zijn voorstel zouden ingaan......)

Hier wil ik wel ff kort op reageren  ::jaja::

Mijn vraag ging om een Belgian powe core aliance te lanceren met MC erbij aangezien we met 3 belgen zijn en ook de enige belgen zijn vind ik het net abnormaal om op een Nederlander te stemmen...  ::)

Met een alliantie van 10 waarvan ik met 4-5(incl de 2 belgen) contact wilde hebben en de basis-alliantie zou vormen om de samensmelting in te gaan en waren de contacten die jullie elk hadden idd mogelijk geen probleem voor mij omdat ik met de anderen geen contact had en zouden ze me op een later niveau ook niets kwalijk kunnen nemen.  

Ik ben nog steeds overtuigd dat dit een vrij strak plan was en ook vruchtbaar was geweest voor de basis van 5-6 indien iedereen zijn 'beloftes' nagekomen had.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 21:48:01 door reaver »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #56 Gepost op: 21-12-2010, 21:49:52 »
whahahha, geweldig om dit allemaal te hebben gelezen

chapeau voor ycaris en D*N voor hun fantastische berichten

ik had nooit gedacht dat D*N het grote brein was qua complotten
positief verrast ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 21-12-2010, 21:55:13 »
 ::rofl:: Leuk om te lezen zeg.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 21-12-2010, 21:57:09 »
Ben ik bezig met een ‘ultra geheime biecht’, komt de ontknoping van het spel ineens online. Nou ja, dan maar iets minder geheim. :P

Laten we bij het begin beginnen. Of MC en ik een stemafspraak hadden? Uiteraard, dat viel natuurlijk te verwachten. We gingen er vanuit dat weinig mensen maar de vorige Survivor kenden. Dat bleek als snel een foute inschatting en daarmee hebben we denk ik ons eigen graf gegraven. Doordat we ons redelijk safe waanden, hebben we onder onze neus anderen een veel sterker pact laten vormen. MC heeft op zijn eigen eiland nog wat complotjes geprobeerd te smeden (zoals het M-pact), maar zoals bekend is dat niet succesvol gebleken. En m’n eigen poging tot een coupe … daar weten we van hoe het is afgelopen.

Maar goed, terug naar het begin. Ik weet niet meer wie het suggereerde, maar een Belgen complot Reaver/MC/Koekoe leek me wel een goed idee en die had ik best wel willen steunen. Helaas kwam ik in m'n eentje op het andere eiland terecht. Ik vroeg M@ri@nne of we elkaar wat konden helpen en dat kon, maar of ik er echt iets aan gehad heb weet ik niet. Ik ging er vanuit dat Dolfie ook voorlopig niet op me zou stemmen, dus ik voelde me in het begin wel safe.

Kamp Zuid won de eerste eilandraad en MC en ik gaven elkaar een groene stem. KD kreeg, vanwege het winnen van de proef (en waarschijnlijk ook vanwege wat stemafspraken) heel veel groene stemmen. Ook de 2e proef wonnen we (dankzij LdHmolletje). Ik twijfelde wat te doen. Er werd heel wat rond gePMed in ons kamp, maar Vieffan, -ELISE- en KD hielden zich behoorlijk afzijdig. Ik had het vermoeden dat er een stemafspraak was tussen die drie en meldde dat aan MC. Ik kan me nu wel voor m’n kop slaan dat ik er verder niets mee gedaan heb. Ik heb MC een groene stem aan KD laten geven in de hoop dat ie van mijn eiland af ging. MC’s stem blijkt uiteindelijk de doorslag te hebben gegeven (al moest ik de spelleidster nog wel even op de regels wijzen ;)). Het doel was simpel: Vieffan en KD moesten uit elkaar getrokken worden, want die stonden veel te sterk tegenover mij. Dit is waarschijnlijk uiteindelijk MC’s eigen ondergang geworden (en heeft uiteindelijk Vieffan en KD wel geholpen), maar dat kon ik toen nog niet weten.

Van Kamp Noord  werden als eerste Reaver en Koekoe eruit gestemd. Reaver werd te gevaarlijk geacht en Koekoe was een simpel slachtoffer van een sterk blok. Toen werd me al duidelijk dat ik snel meer alliantiepartners moest vinden, want op Noord zat veel onbetrouwbaar volk. Maar ook op m’n eigen eiland vertrouwde ik het zaakje niet.

De 3e proef ging verloren. Wat er na de proef gebeurde is uitermate cruciaal voor het verloop van het spel geweest. Ik miste het begin van grote PM ronde tussen M@ri@nne, Jann, LdHMolletje, Dolfie, ibung en mijzelf. –ELISE- en Vieffan waren in onze ogen niet actief genoeg en 1 van hen moest eruit. Uiteindelijk werd door een meerderheid besloten op –ELISE- te stemmen, maar ik achtte zelf Vieffan gevaarlijker. Om mezelf niet teveel bloot te geven, besloot ik heel braaf in te stemmen, maar als ik er eerder was geweest had ik er wel door kunnen drukken dat Vieffan er uit had gemoeten. Ik was desnoods zover gegaan nep bewijs te maken dat ik via via had vernomen dat KD en Vieffan een complot hadden (toen niet wetende dat het écht zo was). Maar ik was eenvoudigweg gewoon te laat. Ik weet zeker dat als Vieffan toen het spel uitgestemd was, het spel misschien anders was verlopen. Wellicht had –ELISE- de plek van Vieffan wel ingenomen, maar helemaal zeker weten zullen we dat natuurlijk nooit.

Maar goed, na de 3e ronde werd me wel duidelijk dat je voor het spel héél actief moest worden en ik daar weinig tijd voor had. Ik heb zelfs op het punt gestaan om op te geven (ik vond namelijk dat ik me niet volledig kon inzetten), maar uiteindelijk besloot ik dat toch niet te doen, want dat was me mijn eer te na. Na ronde 4 stemde ik uiteraard weer op Vieffan, maar toen Ibung eruit vloog werd me duidelijk dat Vieffan zelf wat had gelobbyd, ongetwijfeld bij onze mannelijke eilandbewoners van Kamp Zuid.

[ to be continued ... ]

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 21-12-2010, 22:00:49 »
maud stelt een interessante vraag:

Die beantwoord ik natuurlijk op het forum, ik kan niet de ene kandidaat meer info geven dan de andere. Ik geloof dat de vraag niet helemaal goed valt her en der...

En dat klopt, Schulz moet nu echt naar huis.

Haha, het was ook echt niet duidelijk hoor, dat die vraag van Maud kwam.  ::)