Ik sta er nog wat gemengd in. Complotten, allianties, etcetera horen er zeker bij. Maar wat ik wel jammer vind, is dat het voor een aantal mensen het enige was. Zoals Marlie (geloof ik) terecht stelt: die opdrachten hadden we dus net zo goed niet kunnen maken. Of nu het ene eiland won of het andere, of je je nu inzette of niet, het maakte allemaal niet uit.
Ik geef toe dat ik in een alliantie zat (valt ook niet meer te ontkennen hè
), maar die was wat mij betreft bewust beperkt, omdat je weet dat je met maximaal 7 mensen naar de samensmelting kan. Je wilt geen loze beloften doen en niet alle andere bij voorbaat uitsluiten, dus een aantal van 4 is net mooi. Ik heb D*N er nog wel eens op aangesproken toen hij het over al zijn contacten had, dat hij nooit al zijn beloften kon waarmaken, maar hij verzekerde me (althans in mijn herinnering) dat het allemaal wel snor zat. Ook heb ik elke keer (behalve bij Reaver, maar dat was angst) geprobeerd er op aan te sturen om de actieve mensen er in te houden. Dat D*N en Vieffan andere belangen hadden en daarom geweldig leuke kandidaten de wacht aanzegde, wist ik niet en ik ging er meestal ook niet in mee.
Ik blijf er bij dat het beter was geweest als de regel was geweest dat er geen contact tussen de eilanden mocht zijn. Dan kun je evengoed complotten, maar ben je beperkter in je mogelijkheden en maakt het bovendien veel meer uit welk eiland de opdracht wint. Ideetje voor de volgende keer
?
Anderzijds heb ik zelf wel enorm veel lol gehad mede door het complotten. Een beetje naief spelen, gign me geloof ik best goed af en ik vond het leuk om te kijken welke informatie ik los kon krijgen zonder mezelf verdacht te maken. En ik werd ook met mijn eigen normen en waarden geconfronteerd. Levenslessen dus
De rekening opmakend kan ik stellen dat ik weliswaar even boos en teleurgesteld ben geweest, maar vooral erg veel plezier heb gehad.
Oh ja, van dat externe forum: ik zie inderdaad het verschil met PM's niet. Als ik er zelf aan gedacht had....... Zit nu alleen op autorisatie te wachten, zodat ik dat forum eens goed kan gaan ontleden