Ik blijf nog even in mijn Anna tunnel (al kan er nog veel veranderen in een week). Hoewel ze wederom niet de kandidaat is de het meeste geld uit de pot houdt, passen haar acties in het plaatje dat ik heb van mol Anna. Ze deed ook niks waarvoor ik een streep door haar naam zou zetten.
De aflevering is wel een beetje lastig te beoordelen. Volgens mij hebben we in elk geval mollen Inge en Jon horen molbiechten dat ze goed hun best hadden gedaan in een opdracht, omdat ze wisten dat er een opdracht achteraan kwam waarbij geld uit de pot kon gaan (of grote kans op). Dat kan in deze aflevering weer het geval zijn. Opdracht 2 een succesvol optreden geven, zolang je er maar voor zorgt dat opdracht 3 niet lukt.
De eerste opdracht valt Anna op, omdat vooral zij er voor zorgt dat hun muurschildering niet opvalt tussen de rest. Dat is natuurlijk ook de opdracht die ze mee hebben gekregen van Pieter-Jan, maar toch... zonder Anna was de kans veel groter dat het andere groepje wel de juiste schildering gekozen had.
Het mee gaan met Miryanna dat het plakwerk Beatrix is, zal ik maar weer afschuiven op vertrouwen winnen, niet verdacht worden. Zoals ik al eens heb gezegd denk ik dat de mol niet perse het maximale uit de pot wil houden. Er is een balans tussen mollen en onverdacht blijven/vertrouwen winnen. Anna's handelingen tijdens deze opdracht passen in het
profiel dat ik voor ogen heb bij mol Anna. (<-- Wat een ongelofelijke tunnelvisie uitspraak zeg.)
Het kan ook zijn dat ze de vier opties kende, maar niet welke gekozen was en denken dat PJ, Cruijf of Rembrant afgebeeld was.
Opdracht 2 doet volgens mij iedereen zijn best. De mol ook.
Opdracht 3 moet ik nog eens terug kijken om er echt iets zinnigs over te zeggen. Er zijn weer kandidaten die veel verdachter overkomen dan Anna, maar zij doet ook weinig goeds. Met nog nog 3 minuten te gaan heeft ze haar eureka moment en zegt dat zij misschien wel niet te zien zijn door de kandidaten die zij zien. Maar de opdracht is dan al hopeloos verloren. Het is volgens mij onmogelijk om in 3 minuten de boodschap, plus nog de boodschappen van de andere koppels door te geven, aan te laten komen en de sleutel te vinden.
Geld gaat uit de pot en de opbrengsten van de opdrachten ervoor worden teniet gedaan.
Sommige kandidaten maken grotere fouten en
mollen duidelijker, maar worden daardoor ook allemaal verdacht.
Anna heeft ook haar momenten waardoor geld uit te pot blijft, maar die zijn minder evident. Ze neemt vaak de leiding, is haantje de voorste, maar gaat geen confrontaties aan. Hiermee kan ze een beetje sturen en omdat ze het niet forceerd valt het niet op. Volgens mij is ze bij de groep redelijk onverdacht. Kortom ze heeft de zaken goed in balans.
Sprak hij vanuit zijn tunnel.
Mag dat shot van Anna die vanaf de ladder aan het schilderen is eigenlijk wel voor 23:00 uitgezonden worden. EDIT> LOL, zo lang gedaan over het typen van dit bericht dat de thread mij heeft ingehaald met een opmerking over Anna op de ladder.