Maar weer eens uittypen waarom ik bij Anna blijf hangen, zoals ik dat na de vorige aflevering ook heb gedaan.
First of all, Anna is wederom niet de meest verdachte wat betreft opdrachten/molacties. Er zat wederom een opdracht in de uitzending waar ze gewoon goed haar best doet. Maar door haar emoties, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal blijft ze in mijn ogen de mol.
Tijdens de eerste opdracht heeft Anna het gaspedaal redelijk diep ingedrukt. Zodanig dat ze een vlag voorbij rijdt. Ook moedigd ze de andere kandidaten in haar bus aan om flink door te rijden. Wat mij daarnaast nog is opgevallen is dat ze Karin de instructie geeft om, als ze bij de eerste vlag aankomen, iets naar rechts te sturen. Hierdoor komen ze bijna midden op de weg, in een bocht, stil te staan, waardoor het amper mogelijk is voor de andere bus om er langs te gaan.
Dit kan natuurlijk ook een kandidatenactie zijn als ze denkt dat de mol in de andere bus zit. Het past echter ook in het plaatje dat ik heb van mol Anna.
Over de tweede opdracht is volgens mij alles al gezegd wat gezegd kan worden. Anna is een van de personen die tijdens de test antwoorden heeft ingevuld die op haarzelf slaan. Daarnaast zien we bij Anna & Soundos niet de "Wie is de mol?"-vraag langs komen die de andere gropejes wel krijgen.
Daarnaast is Anna de enige die lijkt na te denken over wie haar opponente Soundos verdenkt op basis van de antwoorden. Ze speelt het spel, net zoals Kim dat deed bij de opdracht met Angela en Karel, terwijl de rest alleen maar hun molboekjes proberen te beschermen.
In opdracht 3 doet ze gewoon goed haar best en moedigd anderen aan. Maar ik zie dit niet als reden om haar af te schrijven.
Ze was aan de beurt toen Patrick al was afgehaakt. Misschien dacht rekende ze er op dat het toch niet meer zou lukken met nog drie mensen met hoogtevrees te gaan. Hoewel ik het ook geen doodzonde vind als de mol niet elke opdracht molt.
De overige kandidaten lopen wel een beetje in op Anna op mijn verdachtenlijstje.