In aflevering 4 mogen ze in elkaars molboekje kijken. De kerk heeft 8 beelden aan de voorkant. De 11 (of dubbel) en 33 kan ik in iedere aflevering wel koppelen aan Anna. Nu heb ik gezocht naar Anna en ik lees het volgende:
De Heilige (Moeder) Anna of Sint Anna is volgens de christelijke traditie de moeder van de Heilige Maagd Maria.
Anna en haar man Joachim waren (volgens de overlevering) gehuwd, welgesteld, maar kinderloos. Zij leefden helemaal volgens de Wet van God. Toch wordt het offer van Joachim in de tempel geweigerd, omdat hij geen kinderen heeft. Joachim vlucht met zijn kudde de woestijn in. Anna denkt dat hij dood is en doet haar beklag bij God en vraagt om een kind. Haar gebed wordt verhoord. Tegelijk krijgt Joachim van een engel te horen, dat zijn vrouw in verwachting is.
In de dertiende eeuw komt het verhaal op van de drie huwelijken van Anna. Zij werd twee keer weduwe (de zwarte weduwe), hertrouwde telkens en kreeg uit ieder huwelijk een dochter. Zo ontstond de familie van Anna, die men de maagschap noemt.
De verering van Anna begint in de vijfde/zesde eeuw in het Midden-Oosten en komt al spoedig naar het Westen (Venetië en Rome). Zij bereikt haar hoogtepunt in de vijftiende (1+5=6)en zestiende (1+6=7)eeuw. In die tijd ontstaat een heel speciale afbeelding Anna te Drieën. Leonardo de Vinci heeft Anna te Drieën geschildert in 1510 (7).
Na de Reformatie begon de bloeiperiode van de Anna-verering langzaam achteruit te gaan. Na 1600 krijgt een andere voorstelling de overhand: Anna te Tweeën.
In aflevering 7 gaat ze in het zwart voorop naar boven. Er zijn 3 kisten met gele touwen en rode uiteinden. Anna had het in haar datingadvertentie ook over optimist tot in de kist. De kisten met de gele touwen bevatten qua geld respectievelijk 2400 (6) 1600 (7) en 1200 (3). Anna was blij dat ze de kist van 1200 gehouden hadden. Als ze bovenop de vulkaan komen staat Anna in het wit als een soort engel naar boven te staren.