Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen: ik zei dat Anna niet de ideale mol is omdat ze van de overgebleven kandidaten verreweg het meeste geld heeft verdiend en de minste fouten heeft gemaakt. Daarop antwoordde jij: 'Er zijn heel wat kandidaten afgevallen die ook geld in de pot brachten'. Dat lijkt me een argument om Anna in het rijtje van de nog af te vallen kandidaten op te nemen...
OK, ik dacht dat je over het woord
kandidaten viel en had niet door dat je het slechts over de overgebleven kandidaten had.
Ik moet bekennen dat ik de laaste geldoverzichten nog niet uitgebreid bekeken heb. Wat ik, denk ik, in eerste instantie onvoldoende benadrukt heb, is dat we onderhand in aflevering 7 zitten en het om kandidaten gaat die in aflevering 4 en 5 afvielen en toen al meer geld binnengeharkt hadden dan Anna nu. Tel daarbij op alle kansen die ze heeft gehad om anderen minder te laten verdienen en het valt allemaal best mee met de opbrengsten van Anna, terwijl ze als fanatieke kandidaat overkomt. Die kansen zal ik proberen in mijn betoog te benoemen.
Daarnaast zie ik net dat Karin, in elk geval in het overzicht van Polidoli, nog met kop en schouders boven Anna uitsteekt en Patrick zo ongeveer gelijk ligt met Anna (als ik zijn overzichten goed begrijp).
Ik ben wel bang dat ik het betoog vandaag niet meer af krijg, want in tegenstelling tot bij Patrick, Art, Karin en (voorheen) Pepijn is het bij Anna niet mogelijk slechts een rijtje voor de kijkers zichtbaren molacties uit te schrijven. Er is flink wat speculatie en fantasie bij nodig en daarnaast ook een flink aantal checks om te voorkomen dat ik iets zeg dat direct door de beelden uit de uitzending tegengesproken wordt. Zolang ik het maar af krijg voor ze er donderdag uit ligt.
(Ik zit niet voor niks op Patrick.
)