precies wat ik zeg, ze bleef gewoon bij patrick als mol
Inderdaad ja. Na dat gesprek met Art wel. Maar dat is het punt toch ook niet?
Stel je voor, Art is kandidaat. Hij wil het spel graag winnen en om dat te bereiken heeft hij de hele serie lang al enorm lopen nepmollen om ervoor te zorgen dat de anderen hem gaan verdenken. Want als een ander denkt dat
hij de Mol is, dan hebben ze het in ieder geval fout en maakt hij meer kans. Toch? Op die gedachte is de hele tactiek van een nepmollende kandidaat gebaseerd.
Uiteindelijk zit hij bij de laatste 4. Nog één test goed doorkomen en hij zit in de finale. Dan vertelt een medekandidaat (Karin) dat ze alles op hem (Art) gaat invullen. "Bingo!", zou kandidaat Art denken, "Karin zit helemaal fout! Die denkt dat ik het ben, maar ik weet wel beter!". Dan gaat Art toch niet proberen twijfel te zaaien bij Karin over haar keuze?
Maar dat doet Art wel. Hij brengt Karin zo aan het twijfelen, dat ze uiteindelijk niet alles op Art zet,
maar tóch op Patrick (inderdaad, daar heb je dus gelijk in). Maar kandidaat Art denkt zelf ook dat Patrick de Mol is. Die hele actie is dus behoorlijk stom van hem geweest, want als Karin op de goede mol (Patrick in dit verhaal) stemt, heeft hij (Art) meer kans om er vlak voor de finale uit te vliegen.
Ik kan het niet duidelijker uitleggen, maar als alles zo is gebeurd als hierboven beschreven, dan is dat echt compleet onlogisch.
Als Art echter de Mol is, ja dan is het wel logisch, maar dan heeft hij Karin ook echt een ontzettende loer gedraaid. En haar met deze actie waarschijnlijk ook de winst ontnomen. Want Soundos zat op Patrick, dus die zat dan sowieso fout. In dat geval was Soundos vlak voor de finale afgevallen.
Patrick zelf had een vrijstelling voor de bewuste test, maar leek daarvoor nog op Karin te zitten. Als Karin niet afgevallen was, was dat wellicht in de finale ook nog zo geweest. In dat geval had hij het dus ook fout gehad en was Karin de enige geweest die in die finale op de juiste Mol (Art) gezeten had.