Hoewel hij inderdaad wel vaak in beeld komt blijft hij nog steeds mijn mol. Ook deze aflevering had hij weer perfecte positie's. Met het plakken kon je meer mollen dan met het verven an sich. Dat het geraden werd ligt compleet niet aan hem, maar alleen aan een ingeving van Miryanna.
Kun je dit onderbouwen ajb? Als mol je best doen bij een muurschildering/2008 erop kalken is toch net zo'n mooie molsactie, zo niet nog beter? Je kunt dan daarna met de camouflage van al die plakkaatjes die toch nergens op lijken (kans dat daar iets herkenbaars uitkwam was idd zeer gering mol of geen mol.. en beatrix was wrsch de associatie vanwege haar portret op postzegels) makkelijk een foute suggestie doen.
Waarom zou de 'pasting' positie hier zoveel beter zijn?
De mol had natuurlijk wel prima de verkeerde kant uit kunnen sturen qua muurschildering die gekozen werd maar dat zien we hem dan weer niet doen. Hij komt eigenlijk ueberhaupt niet echt met een suggestie daar. Dan kan je beargumenteren dat hij meegaat in een verkeerde suggestie, soit. Maar om aan de hand daarvan de constateren dat dit 'de perfecte molpositie' daarvoor zie ik iig geen feiten in de serie waarop je dat kan baseren.
Bij de tweede opdracht was hij een werver. En met zijn Spaanse kennis kon hij heel wat tegen de mensen zeggen zonder dat Jan, die blijkbaar geen Spaans spreekt, het in de gaten kreeg.
Tja, je hebt wel wat mogelijkheden op zich ja. Aan de andere kant is het ook zo dat als er weinig mensen op dat plein staan het verdacht is in de ogen van de anderen.
daarnaast gaat hij op stap met degene die hem sterk verdenkt en hem duidelijk zo weinig mogelijk speelruimte wil geven.
En idd zoals G-root hier al terecht opmerkt, doet Art hierna nog zijn best om nog wat extra mensen richting het plein te krijgen - Waarom zou de mol nog zijn best doen nadat hij eerst 'gesaboteerd' heeft om die mensen daar vooral niet te krijgen.
Lijkt me niet logisch.
Of ze doen het dit jaar bewust, omdat de echte doordenkers dan gaan denken, dat Art het absoluut niet kan zijn vanwege dat hij zo veel aandacht krijgt, en dus overstappen op iemand anders!
Dat argument las ik vorig jaar ook al o.a. mbt Arjen. Ik vond toen al dat het geen hout sneed en vind dat nog steeds.
De gemiddelde kijker kijkt echt niet verder dan wat hem op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Art zou dus voor de 'gewone' widm kijker niet echt een verrassende mol zijn.