Gisteren heb ik aflevering één nog eens gekeken, en heb er eens op gelet of ik een paar verborgen hints te pakken kon krijgen. Heb ook enkele dingen opgeschreven over de anderen maar die hou ik voor later, want nu hij toch door het halve forum ‘game over’ wordt verklaard zal ik nog eens een poging wagen om Art verdacht te maken. Morgen is het misschien te laat dus op hoop van zege.
Dus hij komt erg relaxed binnen in de bus. En waar valt mijn oog plots op? Op zijn polsband. Het zal ongetwijfeld al aan bod zijn gekomen maar ik vind het nergens terug. Wat is er nu zo speciaal aan die onnozele polsband? … hoor ik jullie al denken.
Ja hoor, die is nl. versierd met een kruis in een cirkel (10). Daarbij steekt hij ook nog eens zijn wijsvinger (1) uit terwijl hij de instructie-envelop vastheeft. Geldt dat nog van die x=10? Want dan kan hij hier simpelweg 11 hebben uitgebeeld. Mol 11!
Nu, in dezelfde aflevering neemt bij de vuurwerkopdracht hij de rol van verzender op zich. Hij mag op de knopjes drukken met Soundos. En rara welke knop duwt hij als eerste in? Nr. 1, met alweer diezelfde polsband om. Waarmee hij dus meteen weer 11 vormt als je zijn polsband meerekent. Weird!
Geen idee maar wat ik ermee moet maar tijdens deze opdracht komt hij ook specifiek in beeld als hij aan Soundos vraagt: Wat zijn de kleuren van letter A? Het antwoord luidt Blauw Blauw. Toch een beetje toevallig dat net hij om te beginnen letter A gaat ingeven. Nu mogen jullie nog eens raden welke cijfercombinatie achter Blauw Blauw schuilgaat? Juist ja, 1 en 1 … Freaky (De A kan natuurlijk ook op Anna slaan, maar zij had wel niet zo’n gekke polsband, waardoor die letter veel sterker richting Art wijst.) Het opvallende is dat hij dat ding enkel draagt in aflevering 1, de rest van de reeks heeft hij telkens dezelfde polsband om maar die is heel verschillend van die eerste. En dan komt de hint “Zoek de verschillen, vind de Mol’ weer handig van pas.
Haha hopeloze hint I know. ’t Is ook maar een los idee dat door mijn hoofd flitste toen ik het zag. 't is te hopen dat hij er nu niet keihard uitvliegt morgen.