Waarom gaat het steeds over Patrick in het 'Art is (niet) de Mol'-topic?
Anyway, om weer even ontopic te gaan... Ik ben er sinds een paar dagen van overtuigd dat Art de Mol is, na hem eerder bijna als eerste te hebben afgeschreven. Ik zat op Pepijn en toen die afviel dacht ik dat het Patrick was. Maar sinds de laatste aflevering, en het herbekijken van met name afl. 1 t/m 6, heb ik zoals gezegd het roer omgegooid.
Waarom schreef ik Art al zo snel af? Nou, om eerlijk te zijn had dat veel te maken met de ontdekking dat hij blijkbaar te vroeg getwitterd had en dus nooit in de finale kon raken. Boy, was that a mistake!
Met het idee dat hij het nooit kon zijn, ging ik me wel een beetje aan Art ergeren vanwege zijn overdreven 'nepmollen'. Maar ja, zonder hem ooit serieus in overweging te nemen als Mol.
En er was natuurlijk Jan, die vol op Art leek te gaan, maar toch afviel in aflevering 5. Wij 'kenners' weten dan: "Art? Nee, die kan het nooit meer zijn".
Maar nu heb ik volgens mij iets interessants ontdekt aan aflevering 5. Iets vreemds ook.
Namelijk dat Jan in die aflevering NOOIT had mogen afvallen als hij inderdaad op Art stemde. Ook niet als Patrick de mol is!Wat wil namelijk het geval? Art en Patrick hebben in die aflevering wat de opdrachten betreft álles precies hetzelfde gedaan.
Dit waren de opdrachten:
KoeiendrijvenArt, Patrick en Jan zaten in het rode team dat 0 kokers te pakken kreeg.
Anna, Pepijn en Karin zaten in het blauwe team dat 3 kokers vond.
Soundos zat oorspronkelijk in het blauwe team maar deed niet mee.
Foto'sArt en Patrick waren de enigen waarvan 0 foto's geraden werden. De rest had er allemaal 1 goed en Anna was degene die moest raden.
JeepsArt, Patrick en Anna zaten samen in een jeep.
Pepijn, Jan, Karin en Soundos zaten in de andere jeep.
Voor de test in die aflevering betekent dit, dat voor Art en Patrick v.w.b. de vragen over de opdrachten (in ieder geval
bijna) altijd dezelfde antwoorden golden. Stem je dus op Art, maar is Patrick de mol, dan heb je per ongeluk toch aardig wat antwoorden goed, en vice versa natuurlijk.
Op wie stemden de kandidaten in aflevering 5?
Helemaal zeker kunnen we het nooit weten, maar dit is het vermoeden:
Anna had een
vrijstellingKarin stemde op
Jan (dit is vrij zeker want we horen haar dat zeggen)
Pepijn stemde op
Karin (dit hoor je hem zeggen en stemt overeen met de kerkopdracht van de aflevering ervoor)
Soundos stemde op
Art (tenminste, we horen haar dit zeggen)
Art zegt dat hij op Jan stemt en Patrick zegt dat hij op Art stemt, maar aangezien één van die 2 de Mol is, wil ik ze beide even buiten beschouwing laten. Het maakt verder ook niet uit voor de rest van het verhaal.
Goed, blijft over dus
Jan van wie we (allemaal?) vermoeden dat hij op
Art stemde. Hoe kan hij zijn afgevallen in afl. 5? Als Art de Mol is, is dat onbegrijpelijk, maar het is bijna even onbegrijpelijk in het geval dat Patrick de Mol blijkt te zijn. Jan zou ook met Art als verkeerde mol áltijd een aantal vragen per ongeluk goed moeten hebben gehad! En Pepijn en Karin zouden met hún mol (resp. Karin en Jan) hoe dan ook meer foute antwoorden moeten hebben gegeven!
Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, maar om een lang verhaal kort te maken: Er is iets heel vreemds aan de hand met het afvallen van Jan in aflevering 5.
Dus, óf
- Jan heeft toch niet op Art gestemd, óf
- Jan heeft wel op Art als mol gestemd maar heel veel domme fouten gemaakt in de 19 andere vragen, óf
- iedereen zat al op de goede mol (eventueel incl. Jan) en Jan is afgevallen wegens te traag o.i.d. (dit betekent dan ook dat de montage nog creatiever is dan we al vermoeden)