Door de vinding in het leader topic, die een goede uitleg geeft voor de gespiegelde leaders van Soundos, heb ik nu ook het angstige gevoel, dat anderen hier eerder beschreven, dat Art misschien toch wel eens de mol kan zijn. Ik voel me in elk geval best ongemakkelijk na het lezen van die ontdekking.
Waarom is Art de mol?
Wat betreft molacties verwijs ik naar het molduel van Heinz. Voor Art zijn op zijn minst net zo veel molacties te tellen als voor Patrick. Waarschijnlijk heeft Art er zelfs meer.
Voor de roodshow hints heb ik meerdere posts gelezen die een sterke uitleg geven richting Art. Voor Patrick eigenlijk helemaal niet.
Verder is zijn er zoveel verwijzingen naar 11 bij Art dat ik er gek van word:
- Zoals gezegd, die laatste vondst in het leader-topic vind ik sterk. In aflevering 2,5 & 9 is de leader anders en in die afleveringen krijgt Art vraag 11 in de test.
- Hij heeft daarmee ook de 11 binnen de (afvallers) testtheorie (en Patrick en Sounods hetzelfde getal).
- Hij heeft een Elvis t-shirt bij zich, waarover hij in aflevering 9 ook nog eens zodanig een regenjas draagt dat er alleen “elv” staat.
Art staat op de vuurtoren, waarop een cijfercode stond die opgeteld 11 was.
-
...(was volgens mij nog eentje)...Daarnaast zijn er nog een aantal hints die ook best waar zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld "topografie" en zijn Slag van Nieuwpoort antwoord die te husselen is tot zijn geboortejaar. Maar dit kan hij ook als kandidaat gedaan hebben om lekker verdacht te doen.
De belangrijkste reden om Art af te schrijven zijn de verdenken die zijn uitgesproken door de afvallers. Maar ik schat Art ook wel in als een mol die, wat Yvon bij Sander heeft gedaan, tot kunst heeft verheven. Art en Anna op de vuurtoren zou zo 'n moment kunnen zijn. En Karin lijkt ook toch maar niet vol op Art te gaan door een gesprekje met Art.
Ik heb in (volgens mij) 2009 ooit een
betoog gehouden waarom volgens mij een mol die een kandidaat speelt die een mol speelt, een goede moltactiek kan zijn. En sindsdien zijn alleen nog maar meer nepmollen bijgekomen, waarmee de tactiek steeds makkelijker uitvoerbaar is.* Als Art de mol is, ben ik er in elk geval behoorlijk ingestonken.
Ik blijf overigens nog lekker in de Patrick tunnel.
* Ik vind het persoonlijk belangrijker dat de mol niet verdacht wordt door de kandidaten (en hun weer van hun verdenkingen af kan krijgen) dan door de kijkers.