Nou, nee, zeg je dan. Het kan ook zijn dat Art graag wil dat we denken dat hij de mol is, snap je? Zodat andere kandidaten op hem stemmen en dan...etc...
Ik hoop echt zo dat Art het niet is! Anders krijg ik straks zeker de vraag 'wat is hier nou zo moeilijk aan?'...
Tja... Vorig jaar met Kim (of met Milouska in serie 6...) had je geen verhaal gehad vrees ik. Dat was allemaal even banaal als dat het scheen, en alles was wat precies wat het leek imho..
Wel reden temeer om te denken dat ze dat niet twee jaar achtereen gaan doen denk ik.
Nu staan / stonden er twee behoorlijke alternatieven tegenover imho (i.e. Pepijn en Patrick) die wel - mogelijk - subtieler molden (toegegeven, subtiel is een behoorlijk relatief begrip duidelijk want zo vreselijk subtiel vond ik Patrick bepaald niet maar dat terzijde
).
Er zijn zeer goede redenen om aan te nemen dat het de 'subtielere'is van deze twee dit maal:
1. De overduidelijke edit die Art vanaf dag 1 kreeg.
2. De mensen die zeer waarschijnlijk exit gegaan zijn op Art lang voor de finale - pas vlak voor de finale viel iemand af die (deels?? onduidelijk) op Patrick stemde
(Ja ik weet dat Jayne het hier niet mee eens is maar ongeacht de mooie verklaring die ze wel vond vwb Jan klopt dit idd niet mbt het overige stemgedrag, met name ook later vwb Anna en de overige stemmers. Dat is een kwestie van interpretatie maar is wel degelijk gegrond mbt overige gebeurtenissen en feiten die dit ondersteunen in tegenstelling tot een 'Jan stemt op Soundos' hypothese etc.
3. De ophemeling (die ik al een tijdje geleden benoemde als zijnde onvermijdelijk...) van de 'subtiele' mol ineens tov de overduidelijke mol inclusief de wat neerbuigende toon die Soundos hierover aanslaat.. Volkomen onterecht trouwens want Kim was vorig jaar minstens even pijnlijk overduidelijk en werd neergezet als de moedige mol oid wat absolute nonsens was imho want het was gewoon painfully obvious maar goed..
Ja Patrick is een fantastische acteur etc (evengrote nonsens imho gezien zijn reactie in de boot waar hij de vrijstelling krijgt oa maar goed...) Natuurlijk moet Soundos ook nog even wat zeggen over Art en hoe hij het fantastisch gespeeld zou hebben als fanatieke kandidaat (toen was al duidelijk dat die twee door zouden gaan btw...) maar het strookt totaal niet met andere uitspraken van haar over het niet erin trappen omdat hij nog nooit eerder zo deed.. kan een tunnel zijn maar ze heeft wel gelijk in zoverre dat Art tot aflevering 5 nooit zo overdreven deed en het erna steeds erger is geworden qua (quasi?) molsacties... Niet erg consistent dus op zijn zachtst...
Kortom genoeg redenen (wat mij betreft) om Art als de winnaar te zien.. En de montage is toch het sterkste argument nog alles bij elkaar, vind ik.