Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 81977 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 9-01-2011, 14:03:30 »
Als iemand de HD versie heeft kan die een beter screenshot maken.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #101 Gepost op: 9-01-2011, 14:03:35 »
Ik was beniewd naar Horace tattoo op zijn arm en toen vond ik op internet dat die bij Raymann was geweest in september, dus na de opnames van WIDM waarschijnlijk, waar die zijn tattoos uitlegt.
Dacht misschien even dat die zich had laten tatooren voor de serie voor een hint ofzo, als die de mol is. Maar achter af gezien ;). Hier terug te zien: http://zoraymann.ntr.nl/category/afleveringen/page/2/

Hierin legt die uit dat die vernoemd is naar Horace Silver en het liedje Song for my father
http://www.youtube.com/watch?v=CWeXOm49kE0

Daarnaast heeft die 4 tattoos:
1. Weegschaal, zijn sterrenbeeld (Arm)
2. Joodse Tribal (Been)
3. Egyptisch god Horus (Been)
4. Pin-up girl (Arm)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 15:32:59 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #102 Gepost op: 9-01-2011, 14:05:02 »
In die volgorde zaten ze in de bus, dus dat eerste is waarschijnlijk 'bus'
Klopt, er staat "busje" (met dank aan de belachelijk hoge kwaliteit van de download van luckyluuk12)

Dit zal wel gaan om de posities die ze hebben in het kleine busje waar ze op dat moment in zitten.

Toevoeging>
Als iemand de HD versie heeft kan die een beter screenshot maken.
Lol, ik was al bezig.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #103 Gepost op: 9-01-2011, 14:06:21 »
Klopt, er staat "busje" (met dank aan de belachelijk hoge kwaliteit van de download van luckyluuk12)

Dit zal wel gaan om de posities die ze hebben in het kleine busje waar ze op dat moment in zitten.

Toevoeging>Lol, ik was al bezig.
WOW zieke scherpheid

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #104 Gepost op: 9-01-2011, 14:15:01 »
3. Egyptisch god Horace (Been)
Is dat niet Horus?

Toevoeging>Lol, ik was al bezig.
:D

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #105 Gepost op: 9-01-2011, 14:16:14 »
Is dat niet Horus?
:D
Bedoelde ik, maar zelfde uitspraak toch ::schaam::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #106 Gepost op: 9-01-2011, 15:31:07 »
Dat is ook weer waar.

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2011, 16:48:07 »
Dat is ook weer waar.

en waarom zegd Horace dat niemand iets heeft gezien in de bus hoe weet hij dat en hij had toch iets gezien! Hij kan het alleen weten wanneer hij in de bus zat als mol.

Horace is de MOL

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2011, 17:43:50 »
Die bus mocht 50 met 80 personen!

idd geen 50km per uur maar 15 mile per uur das 24,11 km pr uur want het antwoord op de vraag was Quince en dat is 15 in het spaans dus 15 mile per uur

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2011, 17:47:11 »
1971 jaar van de geit volgens chinese astrologie

Nee 1971 is niet het jaar van de geit
27 jan 1971 - 14 feb 1972 METAAL-VARKEN Jupiter in Boogschutter-Schorpioen-Boogschutter

DE GEIT
13 feb 1907 - 1 feb 1908 VUUR-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
1 feb 1919 - 19 feb 1920 AARDE-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
17 feb 1931 - 5 feb 1932 METAAL-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
5 feb 1943 - 24 jan 1944 WATER-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
24 jan 1955 - 11 feb 1956 HOUT-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
9 feb 1967 - 29 jan 1968 VUUR-GEIT Jupiter in Kreeft/Leeuw
28 jan 1979 - 15 feb 1980 AARDE-GEIT Jupiter in Leeuw/Maagd
15 feb 1991 - 3 feb 1992 (jaar 2003) METAAL-GEIT Jupiter in Leeuw/Maagd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geit_(astrologie)

http://www.astrologie.ws/chinast.htm

In de laaste dagen voor de dood van Jezus kwam hij langs op sandalen(slippers inbeeld) soort sandaal. en hij had een staf bij zich een groep mensen omzich heen dus, de andere kandidaten en er was een geit aanwezig.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 17:53:04 door Wiebenik »

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 10-01-2011, 17:55:41 »
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1268&bih=871&q=jesus+and+the+goat&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a1d537efaf795f39  <<< link naar meerdere verhalen over jezus en de geit.

http://www.ebibleteacher.com/children/lessons/sheepgoats.htm

ik probeer het te vertallen.

Jezus scheidt de mensen, die hem volgen komen in de hemel (finale) de gene die hem niet volgen komen in de hell, (executie einde widm.)

zie foto
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 17:59:42 door Wiebenik »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #111 Gepost op: 10-01-2011, 18:09:00 »
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1268&bih=871&q=jesus+and+the+goat&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a1d537efaf795f39  <<< link naar meerdere verhalen over jezus en de geit.
Jezus scheidt de mensen, die hem volgen komen in de hemel (finale) de gene die hem niet volgen komen in de hell, (executie einde widm.)

zie foto

Je rukt de tekst wel erg uit zijn verband. Het Bijbelgedeelte over de schapen en de bokken gaat over omzien naar je naaste. De kern van de tekst is dat wat je voor je medemens hebt gedaan, voor God hebt gedaan. Het verhaal gaat dus niet om de bokken/geiten (en al helemaal niet over één geit/bok specifiek), maar om het goede doen.

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 10-01-2011, 18:12:11 »
Je rukt de tekst wel erg uit zijn verband. Het Bijbelgedeelte over de schapen en de bokken gaat over omzien naar je naaste. De kern van de tekst is dat wat je voor je medemens hebt gedaan, voor God hebt gedaan. Het verhaal gaat dus niet om de bokken/geiten (en al helemaal niet over één geit/bok specifiek), maar om het goede doen.

Het goede doen is het volgen van het pad dat jesus gaat bewandelen Horace dus. doe je dat niet dan kom je in de hel exeutie naar huis zei de muis/

Ik zei ik zal het proberen te vertalen. Maar volgens mij zit ik er niet ver naast. Want wel toevallig dat alle mogelijke combinaties toch steeds weer bij de zelfde persoon komt.
Horace is de MOL

en ook al zit er volgens sommigen geen hint in radio2 liedje John Lennon Imagine (voorstelling of portet) en wat hangt erin de bus een portet van jezus christus op de spiegel in de bus. Zo klaar als een klontje .weer een link met Horace, John Lennon zong over vrede, peace love net als op Cohen zijn shirt en laat Cohen nou net een John Lennon Fan zijn. John Lennon was ten tijde van de oorlog in el salvador ook vaak in opspraak geweest, dus ook weer een cirkel die rond is.

En de el salvadorianen konden zich geen voorstelling meer maken hoe het zou zijn als er vree in het land zou komen, en met de hulp van oa jesus is het hun gelukt. Niet veel later wordt John Lennon vermoord. Maar dat ter zijde
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 18:18:42 door Wiebenik »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #113 Gepost op: 10-01-2011, 18:16:53 »
nogmaals. Het liedje was geen hint, maar zit al een week in de bingo van de roodshow.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 10-01-2011, 18:19:42 »
nogmaals. Het liedje was geen hint, maar zit al een week in de bingo van de roodshow.

Hallo lezen ik zeg sommigen zien geen link, maar toch vreemd dat het cirkeltje wel rond is.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 10-01-2011, 18:26:27 »
Hallo lezen ik zeg sommigen zien geen link, maar toch vreemd dat het cirkeltje wel rond is.
dat heb ik net gedaan (je post een hoop ;D ::ok:: ) en je weet het inderdaad mooi rond te maken. daar heb ik veel respect voor ::ok::
Ik wijs je alleen op een klein hobbeltje in je betoog, die door meerdere mensen wordt gemaakt.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #116 Gepost op: 10-01-2011, 18:32:02 »
ik begin bijna te hopen dat ik dit jaar ongelijk heb, en dat horace niet de mol is :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Wiebenik

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 10-01-2011, 18:39:35 »
dat heb ik net gedaan (je post een hoop ;D ::ok:: ) en je weet het inderdaad mooi rond te maken. daar heb ik veel respect voor ::ok::
Ik wijs je alleen op een klein hobbeltje in je betoog, die door meerdere mensen wordt gemaakt.

dank je wel maar wel toevallig dat het wel zou kunnen, maar ik blijf bij de rest van de theorie. En nee ik zit niet in een tunnel want ik heb voor Jan ook een theorie en voor art en voor Patrick, ja ik zit wel in een mannen tunnel. Puur gevoelsmatig.
Pepijn maakte ook een pmerking in zijn Tweet met een dikke knipoog, maar ook dat kun je in twijfel trekken, want hij zegt ten Tweede ;) wat nou als hij daar de 2de tien mee bedoelt 10 10. Maar je raad het al ook Karin maakte een opmerking KRO';s goudMIJN En tuurlijk weet ik dat de kandidaten verwarring brengen via tweet dus ga ik puur uit van wat ik heb gezien in de uitzending. De kleur groen is zo klaar als een klontje want chauffeur geit en kippen hebben niet toevallig de zelfde kleur groen. en de opdracht was kleur bekennen(herkennen) tussen al dat blauw en rood viel dat haast niet op, en dan ook nog eens de man met pet met groenbandje. En dan kun je idd Art verdenken omdat hij 2 maal groen drukte. En zo gaan we maar door.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 18:45:54 door Wiebenik »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 10-01-2011, 18:53:53 »
oké dan noem ik nog een hobbeltje als je het niet erg vindt ;)

er zit een elementair verschil tussen bekennen en herkennen. Als ik lees wat jij schrijft, zie jij beide woorden als synoniemen.

herkennen = door horen of zien weer weten wie iemand is of wat iets is
bekennen = vertellen dat je iets (verkeerds) hebt gedaan

Dan ook nog maar even naar het spreekwoordenboek:
kleur bekennen = voor zijn standpunt uit moeten komen.

Mijn manier van mol zoeken is (misschien een beetje laf) heel veel lezen hier en dan gaten vinden in theorieën, er moet vanzelf een theorie overeind blijven en tot op heden blijft die kleur niet overeind staan.

Offline Labyrintha

• Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
« Reactie #119 Gepost op: 10-01-2011, 18:59:44 »
Mijn manier van mol zoeken is (misschien een beetje laf) heel veel lezen hier en dan gaten vinden in theorieën, er moet vanzelf een theorie overeind blijven en tot op heden blijft die kleur niet overeind staan.

Prima manier toch, helemaal niet laf. en inderdaad er is een wezelijk verschil tussen Herkennen en Bekennen, hoewel bekennen (volgens mij) ook "inzien" kan betekenen?