Hallo allen, net ingeschreven op dit forum wat ik al jaren volg, en ook maar meteen mijn eerste bericht.
Ik ga voor Horace Cohen als Mol.
En daar heb ik nu al drie aanwijzingen voor gevonden.
Als ik het fout heb, ga ik gruwelijk op mijn bek, maar ik ga mijn keuze nú al uitleggen aan de hand van de dingen die ik DENK gezien te hebben.
1. Cijfers op de rugIn de busopdracht zitten en staan ontzettend veel mensen. Bij de rij mensen die in de bus staan (met hun handen tegen het bagagerek geleund) staan drie mensen met een cijfer op hun rug. Eén persoon heeft 11 staan, en twee anderen (die naast elkaar staan) hebben het getal 3 op de rug staan.
11 Kan staan voor Mol nr. 11 (in 2011), en de twee 3-en kunnen voor tweemaal de letter C staan. Hora
ce
Cohen.
2. De titel van aflevering 4 "Op zoek naar het duivelsgetal"In het Mollenboekje van de AvroBode staan de titels van alle afleveringen al, waaronder de hier genoemde. Het duivelsgetal is 666.
Het cijfer 6 zou kunnen staan voor de 6e letter in het alfabet, de letter F dus.
Horace Cohen heeft meegespeeld in de film Flodder, waarvan 3 delen zijn uitgebracht (3xF, dus FFF, dus 666).
Maar! De Flodderserie werd geproduceerd door de productiemaatschappij "First Floor Features". (wederom 3xF, dus FFF, dus 666).
Overigens heeft Horace in de Flodderfilms- en serie 3 verschillende rollen gespeeld:
# Flodder televisieserie - Klant (Afl., Egotrip, 1998)
# Flodder televisieserie - tennisjongen ( afl. Huisarrest, 1998)
# Flodder (1986) - Henkie Flodder
3. El Salvador, de VerlosserDe opnames van dit nieuwe seizoen zijn gemaakt in het mooie El Salvador. Een letterlijke Nederlandse vertaling van El Salvador is De Verlosser.
En welke afbeelding stond er op het shirt van Horace Cohen bij aankomst? Het hoofd van Jezus Christus, de Verlosser.
Daarbij komt óók nog eens dat "El Salvador" de bijnaam was van de grote voetballer Johan Cruijff. Wikipedia zegt daarover:
Tijdens zijn periode bij FC Barcelona groeide hij uit tot symbool voor de wederopstanding van de onderdrukte Catalanen tijdens het bewind van de dictator Franco, wat hem de bijnaam El Salvador heeft opgeleverd.
En waar speelde de allereerste opdracht af? Juist, in een voetbalstadion, met héél groot de naam El Salvador in de stoeltjes.
En net vond ik dit via een Twitterbericht:
Het is Horace Cohen. Draai Cohen om, wordt Nehoc, dat bekent in het Mingreels 4, Het 4de dier dat op de Ark van Noach ging, een mol.
Voor mij is Horace Cohen dus de Mol.