Dat is zo, maar dat zou ik wel erg on-mols vinden. Zou het een domper voor de serie vinden. Maar je hebt wel gelijk. Zodra er zo'n soort opdracht komt, kunnen ook mensen die actief geld hebben ingebracht, Mol zijn. Ik zou dat oneerlijk vinden tegenover de kandidaten (en kijkers), je moet ze toch ook een kans kunnen geven om de Mol te ontmaskeren in de eerste afleveringen vind ik.
Dus ik ga vooralsnog uit van géén "geld kostende opdracht". En zolang die er niet is hoeft er volgens mij niet heel veel gediscussieerd te worden wat Jan betreft
Ik ga waarschijnlijk weer de streep weggummen die door Jan naar heen staat (niet letterlijk). Ik heb hem afgeschreven puur op basis van de boobytrap opdracht, maar verder doet hij eigenlijk niet zo heel veel goed. Hij roept als een gek kleuren tijdens de vuurwerk opdracht; pakt geen geld bij de route; beantwoord de vraag tijdens het levend stilleven fout; vindt geen sleutel bij de hotelkamer opdracht...
Het feit dat hij bij de boobytrap opdracht als held geld binnenhaalt hoeft niet te betekenen dat hij niet molt. Vlak voor Art afgeschoten wordt zitten Jan en Art naar elkaar toe te schreeuwen. Dit kan een bewuste actie zijn van Jan zodat ook alle sluipschutters door hebben waar Art zich bevindt en hem afschieten zodra hij gaat lopen.
Ook het gesprek van Jan in de school bij de theatervoorstelling opdracht kan een molactie zijn. Er wordt niet in beeld gebracht wat Jan nou echt vraagt.
Hij zit nog niet bij mijn top3 verdachten, maar ik ga wel weer op hem letten.