Auteur Topic: [Kandidaat] JAN is niet de Mol!  (gelezen 54013 keer)

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2011, 00:17:04 »
Dat klopt maar t programma word wel gemaakt vooor de kijkcijfers.
T was maar een theorietje.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 28-01-2011, 00:29:05 »
Jan gooit wel zeer teleurgesteld zijn blauwe balletjes weg op 15.09...
Dus...denkt hij dat de Mol in de witte bus zit?
Of een montageding om ons (tuurluk) op het verkeerde been te zetten?
Omnia vincit amor

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2011, 19:09:39 »
We gaan de hele tijd vanuit dat Jan op Art zat, hij heeft immers gezegd dat de mol Spaans sprak (dit was de waarheid) en Miryanna is naar huis.

Maar zou het niet briljant zijn als er opeens blijkt dat Jan zelf Spaans spreekt. We hebben immers niet gezien wat Jan allemaal precies tegen de man in de school zei en Jan sleurde Art daarna praktisch weg. Het zou toch fantastisch zijn als Jan daarvoor nog iets heel anders tegen de man heeft gezegd. Uiteindelijk was er ook nog eens niemand van de school van Art en Jan, want die hadden andere uniformen aan dan de kinderen op het plein.

Jan zit de hele tijd op 1 persoon die geldloper was, plakker was en Spaans spreekt: Misschien ziet ie wel op zichzelf!

Wat ik me ook nog bedacht is dat de mol in afl 1 in de bus zat bij de kandidaten. En wie lijkt er nu het meest op een el Salvadoriaan??
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 19:12:21 door Telminator »

Offline jonne17

• Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2011, 20:33:54 »
Ik kan me niet voorstellen dat Jan niet een paar woordjes Spaans spreekt, tenslotte heeft hij jaren over de hele wereld gereisd met het Scapino Ballet, en Spaans is toch een van de wereldtalen.

Maar ja, wat versta je nou precies onder Spaans spreken, is je verstaanbaar kunnen maken dan voldoende?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2011, 21:19:27 »
Weet je wat ik niet zo snap? Dat deze discussie al acht pagina's heeft.

Ik bedoel...
die 1500 euro in de pot diskwalificeert hem wel als mol
Je kan nog zo naar hints zoeken, maar de Mol gaat niet in zijn eentje 1500 euro binnenhalen. Dat is niet zijn/haar opdracht. De opdracht van de Mol is om hoe dan ook en ten allen tijde te voorkomen dat er geld in de pot komt.

Dus Jan is niet de Mol. Punt (wat mij betreft). Slotje? ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2011, 09:13:37 »
Kan ook zijn dat ie weet dat er opdrachten komen waarmee geld uit de pot kan verdwijnen, net als bv met de hotelkamer(bagage) opdracht.
Zo had Inge toch ook ergens geld verdient voor de pot, maar met gerust hart, omdat ze wist van de veiling waarmee er toch weer geld uit zou gaan?
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2011, 10:28:46 »
Dat is zo, maar dat zou ik wel erg on-mols vinden. Zou het een domper voor de serie vinden. Maar je hebt wel gelijk. Zodra er zo'n soort opdracht komt, kunnen ook mensen die actief geld hebben ingebracht, Mol zijn. Ik zou dat oneerlijk vinden tegenover de kandidaten (en kijkers), je moet ze toch ook een kans kunnen geven om de Mol te ontmaskeren in de eerste afleveringen vind ik.

Dus ik ga vooralsnog uit van géén "geld kostende opdracht". En zolang die er niet is hoeft er volgens mij niet heel veel gediscussieerd te worden wat Jan betreft :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2011, 14:20:44 »
Zo had Inge toch ook ergens geld verdient voor de pot, maar met gerust hart, omdat ze wist van de veiling waarmee er toch weer geld uit zou gaan?
Dat was de enige andere keer dat ik woest werd tijdens het widm seizoen. Ik had het gevoel dat we daar 3 afleveringen voor de kat zijn... snorharen hadden zitten kijken en voelde me ook toen als kijker niet serieus genomen. Veiling, wat een nepopdracht was dat.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2011, 14:59:42 »
Dat is zo, maar dat zou ik wel erg on-mols vinden. Zou het een domper voor de serie vinden. Maar je hebt wel gelijk. Zodra er zo'n soort opdracht komt, kunnen ook mensen die actief geld hebben ingebracht, Mol zijn. Ik zou dat oneerlijk vinden tegenover de kandidaten (en kijkers), je moet ze toch ook een kans kunnen geven om de Mol te ontmaskeren in de eerste afleveringen vind ik.

Dus ik ga vooralsnog uit van géén "geld kostende opdracht". En zolang die er niet is hoeft er volgens mij niet heel veel gediscussieerd te worden wat Jan betreft :P
Ik ga waarschijnlijk weer de streep weggummen die door Jan naar heen staat (niet letterlijk). Ik heb hem afgeschreven puur op basis van de boobytrap opdracht, maar verder doet hij eigenlijk niet zo heel veel goed. Hij roept als een gek kleuren tijdens de vuurwerk opdracht; pakt geen geld bij de route; beantwoord de vraag tijdens het levend stilleven fout; vindt geen sleutel bij de hotelkamer opdracht...

Het feit dat hij bij de boobytrap opdracht als held geld binnenhaalt hoeft niet te betekenen dat hij niet molt. Vlak voor Art afgeschoten wordt zitten Jan en Art naar elkaar toe te schreeuwen. Dit kan een bewuste actie zijn van Jan zodat ook alle sluipschutters door hebben waar Art zich bevindt en hem afschieten zodra hij gaat lopen.
Ook het gesprek van Jan in de school bij de theatervoorstelling opdracht kan een molactie zijn. Er wordt niet in beeld gebracht wat Jan nou echt vraagt.

Hij zit nog niet bij mijn top3 verdachten, maar ik ga wel weer op hem letten.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2011, 15:09:34 »
Kan ook zijn dat ie weet dat er opdrachten komen waarmee geld uit de pot kan verdwijnen, net als bv met de hotelkamer(bagage) opdracht.
Ik vind dit toch echt wel iets anders eigenlijk! Met de veiling kon AL het geld uit de pot worden gehaald en maakte het dus niets uit of het geld daarvoor erin kwam of niet. Dit keer maakt dat het wel uit, aangezien niet de hele pot leeg gaat (ga ik even vanuit).
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2011, 17:26:59 »

Ja, maar Inge had toen alleen geld verdiend in de opdracht voor de veiling. Jan heeft zoveel geld verdiend, ook in aflevering 2, en we zijn nu 2 afleveringen verder en er is nogsteeds niet zo'n zelfde mogelijkheid gekomen.. is toch wel iets anders naar mijn mening.  ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 1-02-2011, 18:21:31 »
Ik probeer uit te zoeken hoeveel jokers Jan nu heeft, maar ik kom er niet uit. Voor de test van aflevering 3 zegt hij dat hij er nog drie heeft, maar bij de test van aflevering 3 en aflevering 4 is niet te zien of hij ze wel of niet inzet. Valt nog ergens uit af te leiden hoeveel jokers hij nu heeft?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 1-02-2011, 20:18:23 »
Ik heb alle fragmenten waarin Jan de test invult terug gekeken Siebrand.

Aflevering 1: Jan zet 1 joker in.
Aflevering 2: Jan zet 0 jokers in.
Aflevering 3: Jan zet 0 jokers in.
Aflevering 4: Jan zet 0 jokers in.

Dat de voice over in afl.3 rept over dat ie nog 3 jokers had, is onzin. Hij had er slechts 3 gekregen, 1 ingezet dus 2 over.  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 1-02-2011, 20:25:29 »
@ Joosie: Nee hoor, hij had vier jokers. Hij heeft er ook nog één gekregen van Art (die na hem kwam in de wandelingopdracht).

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat kandidaten telkens af te strepen zijn als ze één keer geld binnen halen. Dan moet je eigenlijk als kandidaat altijd maar zeggen: goh, ik ga niet persoonlijk geld binnen halen want dan streept iedereen mij meteen af. Tenminste, na tien seizoenen wel... En als alle kandidaten zo denken en expres geen geld binnen halen, dan zeurt iedereen weer dat er te veel nepmollen zijn. Dan zou ik het toch veel genialer vinden als bijvoorbeeld Jan iedereen van de wijs brengt door één keer geld binnen te halen en daarna zo onopvallend mogelijk alles verstiert.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2011, 20:28:38 door Celeone »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #154 Gepost op: 1-02-2011, 20:37:31 »
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat kandidaten telkens af te strepen zijn als ze één keer geld binnen halen.
Op zich is geld ophalen helemaal niet iets wat een mol niet zou doen. Ik persoonlijk vond de manier waarop hij het deed niet direct een mollenmanier! (die hooibaal vond ik veel meer iets wat een kandidaat zou bedenken dan een mol!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Signy

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 1-02-2011, 21:24:49 »
We gaan de hele tijd vanuit dat Jan op Art zat, hij heeft immers gezegd dat de mol Spaans sprak (dit was de waarheid) en Miryanna is naar huis.

Maar zou het niet briljant zijn als er opeens blijkt dat Jan zelf Spaans spreekt. We hebben immers niet gezien wat Jan allemaal precies tegen de man in de school zei en Jan sleurde Art daarna praktisch weg. Het zou toch fantastisch zijn als Jan daarvoor nog iets heel anders tegen de man heeft gezegd. Uiteindelijk was er ook nog eens niemand van de school van Art en Jan, want die hadden andere uniformen aan dan de kinderen op het plein.

Jan zit de hele tijd op 1 persoon die geldloper was, plakker was en Spaans spreekt: Misschien ziet ie wel op zichzelf!
goede opmerking... ik zat al eerder te bedenken "jan is de mol niet, want hij heeft impliciet gezegd dat ie de test op art heeft ingevuld. en de mol vult juist zijn tests in op zz, want hij is de mol..." Maar ja, wie weet spreekt Jan wel spaans ja :D zou grappig zijn.
Maar toch, Jan kan het niet zijn wegens die 1500 euro!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 1-02-2011, 23:11:19 »
Maar toch, Jan kan het niet zijn wegens die 1500 euro!
Ok, gewaagd of niet, ik ga de strijd aan...telt Jan niet samen met PJ de 2500 vanuit de kluis?
Niks gespreid.
Moet ik ff kwijt, want heb nog steeds het idee dat mensen denken dat Art ook geld meenam, mi niet zo...zie 30.26.
Art nam niks mee, Jan heeft 2500 in de kluis gebracht middels hooi:)
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #157 Gepost op: 1-02-2011, 23:13:01 »
Ok, gewaagd of niet, ik ga de strijd aan...telt Jan niet samen met PJ de 2500 vanuit de kluis?
Niks gespreid.
Moet ik ff kwijt, want heb nog steeds het idee dat mensen denken dat Art ook geld meenam, mi niet zo...zie 30.26.
Art nam niks mee, Jan heeft 2500 in de kluis gebracht middels hooi:)
En waar is dan die 1000 Euro gebleven? PJ haalde namelijks slechts 1500 Euro uit de kluis, en er is ook maar 1500 Euro bij het totaal opgeteld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 1-02-2011, 23:17:47 »
En waar is dan die 1000 Euro gebleven? PJ haalde namelijks slechts 1500 Euro uit de kluis, en er is ook maar 1500 Euro bij het totaal opgeteld...
neen; bekijk het s.v.p. nogmaals: eerst 500, dan 1000 (beide -PJ en Jan- benoemen het bedrag) en
vervolgens nog een biljet...lijkt me niet 10 euro..?! :)

EDIT:

Oooops....U heeft gelijk...hmmmm...:(
Excuus!
Zie eens hoe graag ik niet Art als den Mol zie;)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2011, 23:25:44 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2011, 00:24:45 »
EDIT:

Oooops....U heeft gelijk...hmmmm...:(
Excuus!
Zie eens hoe graag ik niet Art als den Mol zie;)
Tja, zie maar eens hoe graag ik Jan niet als de mol zie! ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!