Ergens hoop ik voor Karin wel dat ze niet echt zo clueless is als ze overkomt in de serie, en dat dit een act is hetzij als mol hetzij als kandidaat. Dan uiteraard het liefste als kandidaat want ik zou dit een dermate fantasieloze mol vinden dat ik er echt op af zou knappen.
Maar goed dat is niet meer dan mijn -toegegeven- subjectieve mening.
Waarom Karin wat mij betreft de mol niet is.
1. Saboteert bij busopdracht als enige 1 vraag voor 50 euro..
Welke mol werpt meteen verdenking op zich voor 50 euro, terwijl er later veel grotere bedragen uit de pot te snoepen zijn als men je wel positie geeft.
Zo is bijvoorbeeld neem ik aan niet toevallig dat Karin als eerste verkenner gestuurd wordt in de sniperopdracht van afl 2 gezien de uitspraken van Art/Patrick ('iedereen zit volgens ons nu op Karin') en het feit dat Horace in zijn interview verklaart ook grootdeels op Karin te hebben gestemd.
Als mol saboteert ze dus 50 euro meteen in de allereerste opdracht om vervolgens min of meer buitenspel te worden gezet (eerste verkenner waarvan de verwachtingen sws al niet hoog waren..) in de sniperopdracht waarmee veel meer geld gemoeid is. Als dit voor molsactie door moet gaan is het imho sws geen interessante maar kwalijker nog, ook geen intelligente. (En zo dom lijkt me Karin nou ook weer niet.
)
2. Pakt een hoger bedrag dan nodig in de vrijstellingsroute.
Had geen keuze behalve geld pakken maar had wel de keuze over de hoogte van het bedrag sws.
3. Maakt een wel erg opvallende fout als derde in de rij bij de 'zoek de verschillen' (typisch een nepmol actie -double bluff kan altijd maar de kans dat men je toch gaat verdenken is wel erg aanwezig en zeker een groot risico..)
Daarnaast heeft het geen effect - het was een foutief verschil. (vergelijk bijvoorbeeld met Soundos en patrick die goed antwoorden maar daarmee een makkelijk verschil wegkapen, of Anna en Pepijn die fout/goed antwoorden maar een makkelijk verschil van de linker helft wegkapen ipv de rechter waarop ze hadden moeten letten).
Op zijn minst een fantasieloze en opvallende sabotage dus.
4. Art stelt Johan Cruijff voor bij de 'plakkers' in afl 3 (Pepijn doet er nog een schepje bovenop vwb Pieter-Jan). De lastigste van de 4 patronen. Karin als mol die hier niet in meegaat maar een veel beter te onderscheiden Beatrix kiest is absoluut onmols (en leidt er wrsch tot ieders verrassing toe dat de opdracht slaagt).
5. Karin roept wel heel hard dat de muurschildering zeker van de andere kandidaten is. Aangezien het fout blijkt loopt dit wel heel erg in het oog. Het is veel handiger - zo je daar al als mol gaat zitten, dit subtiel te voeden (zoals Pepijn doet met jaartallen en suggesties aangaande schetsen en onaf zijn) of je mond te houden en het toch wel mis te laten lopen.
6. Het geroep om Horace die de mol is. Nogal dom om je zo vast te leggen als mol want Horace die plotseling weggaat terwijl hij je hoofdverdachte is zou wel eens een 'red flag' kunnen zijn naar de kandidaten dat er iets niet pluis is met het feit dat hij vertrokken is en jij er nog bent.
Karin lijkt me een typische nepmol - mocht ze toch de mol blijken (in widm kan je niks uitsluiten..) wil ik graag een goede verklaring voor bovenstaande van haar horen, en ook erbij vermelden dat dit dan hoogstwaarschijnlijk de meest fantasieloze en saaie mol ooit is.