Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 102125 keer)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2011, 16:07:20 »
Mijn weloverwogen schot-voor-de-boeg-mol zou best wel eens daadwerkelijk de mol kunnen zijn.

afl 1.
mols: km ipv miles. de enige die in deze opdracht een fout antwoord geeft
Karin zit bij de ontvangers die met veel chaos het vuurwerk niet kunnen ontcijferen.

onmols: pakt 3000 euro terwijl ze ook makkelijk had kunnen doorlopen. Onmols, maar in een eerste aflevering wil een mol vaak ook goodwill kweken.

afl 2
mols: ze geeft een fout antwoord over het levende schilderij. Ze staat wel als derde, niet zo'n goede molpositie.

onmols: haar omschrijving raden acht mensen goed.

afl 3
mols: wil niet nadenken maar zo snel mogelijk beginnen bij het plakken. Gaat zelf ook echt plakken en doet een groot stuk goed fout. Ze wordt een 'wandelend misverstand' genoemd. Geeft wel graag de schuld aan anderen, Jan schiet niet op.
neemt het voortouw in het kiezen van de verkeerde schildering en het afwijzen van de goede schildering (2008!)
doet eeuwig dom met het zoeken naar de sleutels en geeft horace hardop de schuld.
geniepige lachjes als een opdracht is mislukt.
Karin is fel voor het kopen van de koffers.

onmols: niets. Het feit dat ze zo verdacht wordt in de groep is jammer. 

Ze zou het best wel eens kunnen zijn! Maar of t een goeie is...
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2011, 16:28:51 »
Onmols, maar in een eerste aflevering wil een mol vaak ook goodwill kweken.
Dan had ze de km/mijl vraag goed moeten hebben, voor 50 euro goodwill kweken is molser dan voor 3000. En dan had ze het levend schilderij ook best goed kunnen beantwoorden, kans was groot dat de laatsten dan niks meer wisten te raden. Zogenaamd goed gedaan, maar toch geen geld in de pot.
Dus nee, ze is het niet.
The British are not impressed.

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2011, 16:45:01 »
of ze is (vooralsnog) niet zo'n goeie... De beste mollen zijn de mol wel vaker niet gebleken... Maar goed, ik zak een tunnel in waar ik misschien wel helemaal niet in wil.. Eens even de andere tunnels goed bekijken. Die van Patrick vond ik niet onwaarschijnlijk, nu eens naar Anna.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2011, 16:47:59 »
ze kiest wel met een logische redenering voor Beatrix. De zeer waarschijnlijke makkelijkste keuze. Dat vind ik weer onmols
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2011, 18:25:47 »
Ben er nog steeds van overtuigd dat ze het sowieso niet is.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2011, 19:55:33 »
Als Karin de mol is eet ik een stapelbed op!

Ze is zo geen mol. Ook weer hoe ze meteen vol op Horace ging stemmen en heel luid haar verontwaardiging laat blijken als Horace eruit vliegt. Wel grappig dat ze zegt hij is de mol en dat Miryanna dan zegt nee ik denk het niet... ::tandpastasmiley::

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2011, 20:14:41 »
Ze is zo geen mol. Ook weer hoe ze meteen vol op Horace ging stemmen en heel luid haar verontwaardiging laat blijken als Horace eruit vliegt. Wel grappig dat ze zegt hij is de mol en dat Miryanna dan zegt nee ik denk het niet... ::tandpastasmiley::

Ik vond juist haar commentaar over Horace ontzettend gespeeld overkomen. Ik hoop het niet, maar ik vrees echt dat zij het is... :( Dan is ze wel een mol met zeer matige acteerkwaliteiten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2011, 20:24:55 »
Wat mij (en anderen) ook opvalt is dat ze steeds geïrriteerder op fouten van anderen reageert. Maar ik denk dat dat niet gespeeld is, en dat ze zo werkelijk wel eens kan zijn. Maar goed, ik zie totaal geen mol in haar... (maar ja, ik zag in George ook totaal niet de mol...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2011, 21:30:24 »
De opdracht is nog niet (in beeld) uitgelegd of Karin zegt: "die ga ik niet uit elkaar houden als het geschilderd is". Pieter Jan had het toch alleen over uit de verf komen?

Ik heb enorme Molouska flashbacks bij Karin. Ik geloof er echt geen mol van dat ze zo chaotisch en dommig is. Toch vind ik haar niet bepaald een overtuigende mol, al wordt ze maar weinig verdacht in beeld gebracht.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2011, 15:13:56 »
De opdracht is nog niet (in beeld) uitgelegd of Karin zegt: "die ga ik niet uit elkaar houden als het geschilderd is". Pieter Jan had het toch alleen over uit de verf komen?
Ik vind dit meer overkomen als een slimme kandidaten actie, dan voorkennis van de mol. Ik vindt zelf in elk geval Beatrix het best te herkennen tussen die gescrambelde foto's (volgens mij de kandidaten ook, nadat ze de foto's te zien krijgen). Het zou raar zijn als de mol aanstuurd op de makkelijkste foto.

't is mooi dat er in elk geval één kandidaat is die kritisch nadenkt en niet zomaar klakkeloos iets kiest. Beter dan het andere groepje dat zonder na te denken meteen begint te schilderen. Die moeten nog even met de neus op de feiten gedrukt worden, dat niets is wat het lijkt.

Offline Lester

• Forumlid
  • -
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2011, 16:57:18 »
Als Karin de mol is, dan is het wel een hele duidelijke.
net als wat ze zelf zegt:

Dit is zo'n overduidelijke mol.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2011, 01:51:32 »
ze haalt km en miles doorelkaar...
maar km kan ook staan voor Karin Mol ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2011, 09:16:54 »
Ergens hoop ik voor Karin wel dat ze niet echt zo clueless is als ze overkomt in de serie, en dat dit een act is hetzij als mol hetzij als kandidaat. Dan uiteraard het liefste als kandidaat want ik zou dit een dermate fantasieloze mol vinden dat ik er echt op af zou knappen.  ::)

Maar goed dat is niet meer dan mijn -toegegeven- subjectieve mening.

Waarom Karin wat mij betreft de mol niet is.

1. Saboteert bij busopdracht als enige 1 vraag voor 50 euro..
Welke mol werpt meteen verdenking op zich voor 50 euro, terwijl er later veel grotere bedragen uit de pot te snoepen zijn als men je wel positie geeft.
Zo is bijvoorbeeld neem ik aan niet toevallig dat Karin als eerste verkenner gestuurd wordt in de sniperopdracht van afl 2 gezien de uitspraken van Art/Patrick ('iedereen zit volgens ons nu op Karin') en het feit dat Horace in zijn interview verklaart ook grootdeels op Karin te hebben gestemd.
Als mol saboteert ze dus 50 euro meteen in de allereerste opdracht om vervolgens min of meer buitenspel te worden gezet (eerste verkenner waarvan de verwachtingen sws al niet hoog waren..) in de sniperopdracht waarmee veel meer geld gemoeid is. Als dit voor molsactie door moet gaan is het imho sws geen interessante maar kwalijker nog, ook geen intelligente. (En zo dom lijkt me Karin nou ook weer niet.  ::) )

2. Pakt een hoger bedrag dan nodig in de vrijstellingsroute.
Had geen keuze behalve geld pakken maar had wel de keuze over de hoogte van het bedrag sws.

3. Maakt een wel erg opvallende fout als derde in de rij bij de 'zoek de verschillen' (typisch een nepmol actie -double bluff kan altijd maar de kans dat men je toch gaat verdenken is wel erg aanwezig en zeker een groot risico..)
Daarnaast heeft het geen effect - het was een foutief verschil. (vergelijk bijvoorbeeld met Soundos en patrick die goed antwoorden maar daarmee een makkelijk verschil wegkapen, of Anna en Pepijn die fout/goed antwoorden maar een makkelijk verschil van de linker helft wegkapen ipv de rechter waarop ze hadden moeten letten).

Op zijn minst een fantasieloze en opvallende sabotage dus.

4. Art stelt Johan Cruijff voor bij de 'plakkers' in afl 3 (Pepijn doet er nog een schepje bovenop vwb Pieter-Jan). De lastigste van de 4 patronen. Karin als mol die hier niet in meegaat maar een veel beter te onderscheiden Beatrix kiest is absoluut onmols (en leidt er wrsch tot ieders verrassing toe dat de opdracht slaagt).

5. Karin roept wel heel hard dat de muurschildering zeker van de andere kandidaten is. Aangezien het fout blijkt loopt dit wel heel erg in het oog. Het is veel handiger - zo je daar al als mol gaat zitten, dit subtiel te voeden (zoals Pepijn doet met jaartallen en suggesties aangaande schetsen en onaf zijn) of je mond te houden en het toch wel mis te laten lopen.

6. Het geroep om Horace die de mol is. Nogal dom om je zo vast te leggen als mol want Horace die plotseling weggaat terwijl hij je hoofdverdachte is zou wel eens een 'red flag' kunnen zijn naar de kandidaten dat er iets niet pluis is met het feit dat hij vertrokken is en jij er nog bent.  ::)

Karin lijkt me een typische nepmol - mocht ze toch de mol blijken (in widm kan je niks uitsluiten..) wil ik graag een goede verklaring voor bovenstaande van haar horen, en ook erbij vermelden dat dit dan hoogstwaarschijnlijk de meest fantasieloze en saaie mol ooit is.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2011, 09:30:25 »
4. Art stelt Johan Cruijff voor bij de 'plakkers' in afl 3 (Pepijn doet er nog een schepje bovenop vwb Pieter-Jan). De lastigste van de 4 patronen. Karin als mol die hier niet in meegaat maar een veel beter te onderscheiden Beatrix kiest is absoluut onmols (en leidt er wrsch tot ieders verrassing toe dat de opdracht slaagt).

Niet dat ik Karin verdenk, maar volgens mij was - gezien de plaatjes die PJ liet zien - Beatrix moeilijker dan Cruijff ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2011, 09:42:41 »
Niet dat ik Karin verdenk, maar volgens mij was - gezien de plaatjes die PJ liet zien - Beatrix moeilijker dan Cruijff ?

Mwah.. beetje lood om oud ijzer denk ik. Rembrandt was lastiger en Pieter Jan zeker de lastigste.

Het punt is wel dat je bij Bea waarschijnlijk meer kans maakt dat ze herkend gaat worden (zo er ooit al iemand herkend gaat worden..  ::) ) omdat ze idd een nogal opvallend kapsel heeft. Plus je hebt de associatie van de postzegels waar ze ook zo op geportretteerd staat.  :)

Als ze dus echt had willen saboteren had Karin veel beter Rembrandt of Pieter-Jan kunnen voorstellen. Het voorstel dat ze deed klonk mij heel logisch in de oren in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2011, 09:45:52 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bubbles

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2011, 17:51:09 »
Vraag me vaak af of ze de fouten die ze maakt expres maakt of gwn echt een (domme) fout maakt...
Sliut haar niet volledig uit maar voorlopig is ze toch niet mijn mol.
Haar fouten lijken me te opvallend.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2011, 18:20:50 »
Ik zit echt te wachten op een enorme echo uit seizoen 3.

Dat Karin Karen nadoet en zegt: "Dan doen ze het maar zonder mol!"

:-\\

« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 18:29:43 door Milk »
No Milk today???

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2011, 18:52:43 »
Ik zit echt te wachten op een enorme echo uit seizoen 3.

Dat Karin Karen nadoet en zegt: "Dan doen ze het maar zonder mol!"

:-\\

::rofl::
Maar gaan we dan ook nog zo'n toffe bagage-ontplof-opdracht krijgen?  ::)
(Was toch na die opdracht dat Karen dat toen riep?)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #78 Gepost op: 26-01-2011, 18:55:05 »

Prachtig dat het plan in eerste instantie was om de echte bagage op te offeren. Wat een extra drama zou dat veroorzaakt hebben.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2011, 19:00:25 »

Ja inderdaad. Opmerkelijk weetje over die opdracht: eindredacteur Anton Jongstra had het liefst de echte bagage gebruikt, maar daar waren de andere redacteuren tegen. (Had ik eens ergens gelezen.)

Karin durf ik trouwens nog niet af te schrijven als Mol. Ondanks die 3000 euro uit aflevering 1.