Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 102178 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2011, 19:33:47 »
begin haar nu toch minder verdacht vinden ...... miryanna zat op haar als mol

Inderdaad een belangrijke aanwijzing dat Karin het niet is. Wel opvallend dat ze dit jaar allemaal keurig vertellen op wie ze gestemd hebben bij de Roodshow.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2011, 19:40:47 »
Inderdaad een belangrijke aanwijzing dat Karin het niet is. Wel opvallend dat ze dit jaar allemaal keurig vertellen op wie ze gestemd hebben bij de Roodshow.
jah, maarjah.... toch zit iedereen wel een beetje op karin...
het zou natuurlijk een hele goede afleiding zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2011, 20:38:32 »

Was vorig jaar volgens mij ook zo, althans dat viel me toen al zo erg op.
Dat Tim ronduit verklaarde op Barbara te hebben gestemd, Barbara duidelijk liet doorschemeren over Erik, Hind vrij duidelijk verklaarde grootdeels op Frits te hebben gestemd etc.

Dat was in voorgaande jaren een stuk onduidelijker ja.  ::)
Toch klopte het vorig jaar wel voor zover ik me kan herinneren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2011, 13:38:09 »
Ik heb het al ergens gelezen maar weet niet meer waar: Karin kon door haar zijraampje zien dat ze de andere bus aan het rammen ging. Ze keek alleen niet! Even een screenshot ter verduidelijking:

Vreemd toch, des te meer aangezien ze daarna aangeeft dat ze dacht gewoon recht vooruit te rijden! Je ziet de bus ook een duidelijke slinger naar links maken, ze rijdt niet eens rechtuit.
Tell me what your telescope says

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2011, 16:44:39 »
Alhoewel ik niet zeker weet of zij de mol is, vond ik haar busrit erg verdacht! Ten eerste kon zij zien dat zij op de andere bus afstormde, en als mol zijnde wil je er alles aan doen om als eerste over de finish te komen want dan gaat er 3000 uit de pot... Ik vond dit een rare actie. Daarbij komt kijken dat ze zich volgens mij zoveel dommer voordoet dan wat ze is! Ach, ik twijfel heel erg maar vind haar erg verdacht soms.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2011, 16:43:54 »
Omdat Karin nog maar zes paginas heeft:
Anagram: Rooksignalen > Ooglens Karin!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2011, 17:54:31 »
Ik heb het al ergens gelezen maar weet niet meer waar: Karin kon door haar zijraampje zien dat ze de andere bus aan het rammen ging. Ze keek alleen niet! Even een screenshot ter verduidelijking:

Vreemd toch, des te meer aangezien ze daarna aangeeft dat ze dacht gewoon recht vooruit te rijden! Je ziet de bus ook een duidelijke slinger naar links maken, ze rijdt niet eens rechtuit.
Anna ging haar begeleiden dus Anna kon zien dat ze de bus gingen rammen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2011, 09:49:05 »
Anna ging haar begeleiden dus Anna kon zien dat ze de bus gingen rammen.

Daarom riep Anna duidelijk: naar rechts, naar rechts, pas op je gaat nu naar links en BAM botsing. Maar afijn, terug naar Karin. Ik zie haar niet als de mol. Volgens mij stemden Hanna, Horace en Miryanna allemaal deels op Karin dus daaruit kun je in elk geval halen dat zij het niet is. Toch zit zij er nog steeds in. En Karin stemde op Horace >> dus zal wel antwoorden aanvinken waarbij niet alleen Horace maar waarschijnlijk ook de echte mol bij zat in 1 groepje.

Nu kan ik 1,2,3 niet alle groepjes per aflevering meer voor de geest halen. Maar dat zal betekenen dat in aflevering 1 de mol dus bij de ontvangers zit. In aflevering 3 dus bij de ververs zit want hoe kan het anders dat zelfs nadat Horace eruit is Karin gewoon nog een aflevering door kan?  ??? Kan maar 1 ding betekenen: dat ze bij de test telkens gespreid heeft waarbij haar antwoorden naar Horace dus ook sloegen op de mol.

Daarnaast zoals ik al in een ander topic zei: Karin is voor mij ala Anniek(serie9)/Sanne(serie10) Komt qua acties in beeld als onhandig met haar acties opdrachten te verprutsen. Maar dat betekent nog lang niet dat zij dan ook dus de mol is. Zo heeft ervaring mij geleerd :P Dus nee. Karin is idd zoals de titel van dit topic aangeeft voor mij niet de mol  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2011, 14:55:47 »
Daarom riep Anna duidelijk: naar rechts, naar rechts, pas op je gaat nu naar links en BAM botsing. Maar afijn, terug naar Karin. Ik zie haar niet als de mol. Volgens mij stemden Hanna, Horace en Miryanna allemaal deels op Karin dus daaruit kun je in elk geval halen dat zij het niet is. Toch zit zij er nog steeds in. En Karin stemde op Horace >> dus zal wel antwoorden aanvinken waarbij niet alleen Horace maar waarschijnlijk ook de echte mol bij zat in 1 groepje.

Hanna gaf in de Roodshow aan te hebben gestemd op Horace, Art en Pepijn. Karin noemde ze daar niet. We weten natuurlijk niet in welke verhouding ze gestemd heeft.
 In de serie noemde ze zowel Horace als Pepijn ('Horace is mijn mol', 'Ik heb iedereen weggestreept en Pepijn bleef over').

Citaat
Nu kan ik 1,2,3 niet alle groepjes per aflevering meer voor de geest halen. Maar dat zal betekenen dat in aflevering 1 de mol dus bij de ontvangers zit. In aflevering 3 dus bij de ververs zit want hoe kan het anders dat zelfs nadat Horace eruit is Karin gewoon nog een aflevering door kan?  ??? Kan maar 1 ding betekenen: dat ze bij de test telkens gespreid heeft waarbij haar antwoorden naar Horace dus ook sloegen op de mol.

Horace:
- vuurwerk: verzenders ('Mol bij verzenders of ontvangers'? - Twee opties).
- vrijstellingsroute: jokers (afl 2) ('Pakte de mol een vrijstelling?' - Twee opties).
- theater: had minder dan 6 antwoorden goed.
- sniperopdracht: gedood door een sniper, was geen gelddrager (twee vragen, beide vragen twee opties)
- stilleven: gaf goed antwoord ('Gaf de mol een goed of een fout antwoord?' - 2 opties).
- plakken/verven: bij de ververs ('Zat de mol bij de plakkers of de ververs?' - 2 opties).
- performance: bij de artiesten. (Vraag:'Mol: artiest, publiekswerver of beide?' - 3 opties)
- hotelkamer: sleutel lag in de bagage van Art. ('Waar lag de sleutel van de mol?' - een van de vijf opties).

- Spreekt de mol Spaans? : nee

Overigens gaf Karin duidelijk aan niet alles op Horace te zetten (anders mogen we aannemen dat ze idd wel exit was gegaan gezien de 'tie') maar wel te blijven spreiden in die test.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 15:11:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 7-02-2011, 08:30:48 »
Zucht. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb vanaf het begin stug gezegd zij is niet de mol, maar ik begin te twijfelen. Ze haalt geen cent binnen, doet overal onhandig, die afl 3000 euro pakken moest ze wel want ze kon niks anders, ze roept overal rond dat anderen de mol zijn, is dom bezig etc etc. Je begint bijna te denken hoe kan ze er nog in zitten? Daarnaast zijn al 2 mollen van haar er uit. Als je zo dom bezig bent in opdrachten en op kandidaten stemt dan moet je er toch wel uitliggen in aflevering 5? Daarom begin ik nu langzaamaan te denken dat ze de mol tóch wel eens zou kunnen zijn.

Ookal zou ik haar dan een hele slechte mol vinden. Dr tactiek is dan precies hetzelfde als Milouska maar dan gewoon onhandiger.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #110 Gepost op: 7-02-2011, 19:48:54 »
die afl 3000 euro pakken moest ze wel want ze kon niks anders,
Waarom pakt ze dan 3000 Euro als ze ook 1000 of 500 Euro had kunnen pakken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 7-02-2011, 19:58:42 »
Omdat er al 5 keer was gezegd dat er 2 keer 3000 euro lag. Dan kan je moeilijk 1000 euro pakken onder het mom van ik dacht dat het niet hoger zou worden.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #112 Gepost op: 7-02-2011, 20:08:02 »
Als je 1000 Euro had gepakt was er altijd een excuus te bedenken geweest...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #113 Gepost op: 7-02-2011, 20:20:04 »
Als je 1000 Euro had gepakt was er altijd een excuus te bedenken geweest...
Hangt er vanaf... we weten niet wat Soundos tegen de twee overblijvens heeft gezegd. Mogelijk heeft ze heel precies aangewezen waar de twee mandjes met €3000,- stonden. Deze informatie wordt ons (gelukkig) onthouden (zodat we lekker kunnen speculeren).

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 7-02-2011, 20:34:00 »
Zucht. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb vanaf het begin stug gezegd zij is niet de mol, maar ik begin te twijfelen. Ze haalt geen cent binnen, doet overal onhandig, die afl 3000 euro pakken moest ze wel want ze kon niks anders, ze roept overal rond dat anderen de mol zijn, is dom bezig etc etc. Je begint bijna te denken hoe kan ze er nog in zitten? Daarnaast zijn al 2 mollen van haar er uit. Als je zo dom bezig bent in opdrachten en op kandidaten stemt dan moet je er toch wel uitliggen in aflevering 5? Daarom begin ik nu langzaamaan te denken dat ze de mol tóch wel eens zou kunnen zijn.

Ookal zou ik haar dan een hele slechte mol vinden. Dr tactiek is dan precies hetzelfde als Milouska maar dan gewoon onhandiger.

Het zou wel heeeeeel flauw zijn als Karin probeert Molouska na te apen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #115 Gepost op: 7-02-2011, 20:44:55 »
Het zou wel heeeeeel flauw zijn als Karin probeert Molouska na te apen.
Gedeeltelijk mee oneens. Als Mol is het denk ik verstandig om dicht bij jezelf te blijven. Je moet een rol spelen die je goed ligt. Iets uitvergroten van je eigenschappen. Als je al een "misverstand" bent, is het makkelijker om een "wandelend misverstand" te worden dan om de "heldenrol" te gaan spelen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 7-02-2011, 20:46:44 »
Met dat geld zit ik niet zo eerlijk gezegd, dat was gewoon hoe de opdracht in elkaar zit.
Tenzij je als eerste gaat heb je geen invloed en moet je je beurt afwachten. De 'gun' factor komt snel in het geding. Hier kon je weinig aan doen als mol, behalve miss. minder geld pakken (hoewel ook dat wel opvalt ja) of zoals Soundos een wel heel opvallende actie voeren om voor het lege mandje te gaan.

Daarom is het handiger je in de bus-opdracht wat meer low profile op te stellen. Als Karin de mol is is het vreemd dat ze daar die vraag (voor slechts 50 euro) verkeerd beantwoordt. Sowieso gaat het maar om 50 euro. En omdat de groep haar vanaf dag 1 (mede daarom?) lijkt te wantrouwen (zie biechts in afl 2, iedereen zit op Karin etc) krijgt ze ook geen betere positie in de sniper opdracht. Plaatst zichzelf dus effectief buitenspel want de eerste in dat traject wordt toch wel snel afgeknald (eigenlijk gold dit voor de eerste 2-3 mensen wel pas erna was meer kans om wat verder te geraken).

Ook de actie bij het stilleven is wel erg bedroevend en fantasieloos. Zo'n overduidelijke fout op plaats 3 is simpelweg onnodig.

Alles bij elkaar blijf ik erbij dat ik Karin zeer onwaarschijnlijk vind, nog steeds. Ook kandidaten hebben wel eens twee verkeerde mollen overleefd - als er maar genoeg mensen 'fout' zitten in hun spreiding - of je toevallig deels op de juiste mol spreidt dan kan je daar alsnog doorheen komen.  ;)

Daarnaast hebben twee mensen die exit gegaan zijn aangegeven grootdeels op Karin te hebben gestemd. Dat wordt dan wel een raar verhaal aan het einde dat zij wel exit gegaan zijn maar iemand die volledig op Art stemde nog een- twee rondes bleef bijv. Lijkt me erg onwaarschijnlijk.  ::ohno::

Feit is wel dat ze zich onnozel voordoet dat klopt - dat kan prima werken als nep/hulpmol tactiek ze heeft er iig al twee spelers mee weggespeeld, lijkt het.  :)

Ik had haar zelf liever een ronde of twee geleden exit zien gaan omdat ik haar vrij weinig toe vind voegen aan het spel behalve wat neurotisch gedoe over tijden etc maar goed - ik geef toe da's een kwestie van smaak.  ;)

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2011, 17:06:49 »
Huge spoiler
(niet openen als je écht niets wilt weten)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #118 Gepost op: 9-02-2011, 17:10:34 »
Huge spoiler
(niet openen als je écht niets wilt weten)

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 9-02-2011, 17:12:16 »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.