Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 102131 keer)

Offline molroy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2011, 22:11:52 »
die 3000 euro heeft ze er al dubbel en dwars uitgemolt
dat bedoel ik ::vergroot::

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #141 Gepost op: 12-02-2011, 23:58:28 »
Karin ligt nog altijd te teren op die 3000 euro die ze heeft verdiend in de eerste aflevering. Voor de rest voert ze niks maar dan ook echt niks uit.

Bij de planken stond ze daar maar wat te kijken en wou ze het zelfs al lang opgeven. Ze is dus niet zo actief als een normale kandidaat dat zou moeten zijn. En zo gedraagt ze zich bij meerdere opdrachten. In de terreinwagen bv. bleef ze ook telkens in de auto zitten. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Volgens mij zit ze maar met één ding in haar hoofd en dat is de mol ontmaskeren, het geld interesseert haar voor geen meter! Daarmee lijkt ze de Mol voor de kandidaten en daarom komt ze ver. Sta er echt niet van te kijken dat haar naam zoveel wordt genoemd want ze loopt zelf constant de boel te f*cken, >:D om het met haar eigen woorden te zeggen. ;D

Vind haar eigenlijk best wel grappig, alleen al haar uitspraken. ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #142 Gepost op: 14-02-2011, 10:16:06 »
Ik kreeg hetzelfde gevoel als molroy: waarom is Karin zo onverdacht bij ons?

Wat mogelijke molacties van Karin:

- vraag voor 50 euro (snelheid bus) fout beantwoorden
- vuurwerk: klooien bij het decoderen en met de andere ontvangers de verkeerde envelop kiezen
- boobytraps: maar twee draadjes doorknippen voordat ze wordt geraakt door een sluipschutter
- als derde in de rij al een fout verschil noemen ("De lezende vrouw las een ander boekje.")
- bij de plakkers een stuk van de foto verkeerd plakken, er stellig van overtuigd zijn dat de foute muurschildering die ze uiteindelijk kiezen de juiste is
- geen bijdrage aan het optreden op het pleintje
- niks snappen van de hotelkameropdracht (en Horace verdacht maken)
- de andere bus afsnijden en zo een ruime voorsprong creeeren (al zal het slopen van de buitenspiegel vast niet expres gedaan zijn)
(- de overkant van de touwbrug halen ondanks hoogtevrees (gespeeld?) is een goede actie, maar ook een mooie om minder verdacht te worden)
- foto's maken: Karin wil Jan het initiatief geven en andersom, "jeugd" wordt wel geraden maar met al die andere tasjes op de foto is dat best knap, er was iig geen duidelijke aanpak. "Nicaraguaanse" wordt niet geraden.
- autotocht: Karin zegt meerdere keren dat ze paaltjes moeten gaan overslaan, omdat ze het anders niet binnen de tijd gaan redden. Dit zou veel geld, want ook de verdubbeling kosten.
- letters schrijven: Karin heeft de telefoon maar bereikt de andere groep tot drie keer toe niet. Ze kan de anderen niet duidelijk maken dat ze op moeten schieten waardoor ze uiteindelijk alleen E + hebben.

Tja, toch geen onverdienstelijk lijstje voor een Mol. Niet het "ideale" lijstje vol prachtige slinkse molacties, maar dat hoeft ook niet, kijk alleen maar naar het lijstje van Kim vorig jaar.

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 14-02-2011, 10:54:38 »
Daarom zit ik nog steeds, al vanaf afl. 2, op Karin. Ik vind haar gezicht ook zoveel duidelijk maken. Als dat klopt, dan heeft ze zeker geen poker-face!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #144 Gepost op: 14-02-2011, 15:07:48 »
Hej allemaal,
ik kom eigenlijk nooit op dit topic maar ik las ergens anders dat Karin met haar hand MOL (en nog iets, C XX volgens de schrijver) gebaart tijdens haar test. Misschien staat dit al ergens maar ik heb haast en kan niet alles gaan teruglezen. En als ik het nu niet post dan ga ik het vergeten ;)

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 14-02-2011, 15:42:24 »
Ik weet niet of dit al ergens gezegd is maar in aflevering 5 op 14.50 min. zegt Karin (na de koeienopdracht): 'Nou we hebben dit MOOI slecht gedaan deze opdracht'.

Offline Mollehmolleh

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 14-02-2011, 18:41:49 »
11e mol
11e letter van alfabet.... K

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2011, 18:47:26 »
11e mol
11e letter van alfabet.... K

Maar goed dat de ouders van Karin bij de geboorte al wisten dat ze mee ging doen aan het elfde seizoen van WIDM zodat de productie er een hint in kon stoppen...

::)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2011, 19:08:56 »
Ik kreeg hetzelfde gevoel als molroy: waarom is Karin zo onverdacht bij ons?
- vraag voor 50 euro (snelheid bus) fout beantwoorden

Als mol geen slimme zet omdat je meteen veel verdenking op je krijgt - voor 50 euro..
Bovendien laat de montage ons sindsdien weten dat alle kandidaten op dat moment al lang en breed Karin verdenken.  ::)
Citaat
- vuurwerk: klooien bij het decoderen en met de andere ontvangers de verkeerde envelop kiezen
Opdracht had sws zeer geringe slaagkans. Zou evt. wel kunnen maar wederom vrij fantasieloos natuurlijk, hetgeen iedereen erg opviel ('Karin was weer een stoorzender').
Citaat
- boobytraps: maar twee draadjes doorknippen voordat ze wordt geraakt door een sluipschutter

De eerste was sws niet ver gekomen, sterker nog de kans dat de eerste 2-3 ver zouden komen was gering  gezien de sluipschutters en het onbekende parcours. Karin werd als eerste geofferd omdat haar cover als mol 'onhandigheid' is, en ze bovendien door veel mensen al vlot verdacht wordt. Heeft zo dus totaal geen invloed bij de rest van het verloop - terwijl dit voor de mol nu juist een ideale opdracht is om te mollen.
Citaat
- als derde in de rij al een fout verschil noemen ("De lezende vrouw las een ander boekje.")
Wederom een fantasieloze mollenstreek die erg opvalt.
Citaat
- bij de plakkers een stuk van de foto verkeerd plakken, er stellig van overtuigd zijn dat de foute muurschildering die ze uiteindelijk kiezen de juiste is
Kan, maar pas wel nadat er 2 suggesties gedaan zijn door iemand anders.  ;)
Citaat
- geen bijdrage aan het optreden op het pleintje
Karin is niet van huis uit artiest en spreekt geen Spaans.
Citaat
- niks snappen van de hotelkameropdracht (en Horace verdacht maken)
Daar trapte Miryanna idd in ja.  ;)
Citaat
- de andere bus afsnijden en zo een ruime voorsprong creeeren (al zal het slopen van de buitenspiegel vast niet expres gedaan zijn)
'En dat kwam door een soort kamikaze-actie van Karin'. Breeduit uitgemeten in de edit.  ::jaja::
Citaat
(- de overkant van de touwbrug halen ondanks hoogtevrees (gespeeld?) is een goede actie, maar ook een mooie om minder verdacht te worden)

Als ze minder verdacht wilde worden had ze beter de acties hierboven subtieler aan kunnen pakken.  ::rofl::
Bovendien had ze beter later in de opdracht kunnen gaan om te kijken of er nog een kans was dat ie zou slagen. Als ie toch niet meer zou slagen (i.e. duidelijk was dat Mir al niet ging) dan kon zij er makkelijk overheen gaan - en idd credit ervoor krijgen.
Citaat
- foto's maken: Karin wil Jan het initiatief geven en andersom, "jeugd" wordt wel geraden maar met al die andere tasjes op de foto is dat best knap, er was iig geen duidelijke aanpak. "Nicaraguaanse" wordt niet geraden.

Het idee van de vlag is op zich goed, uitvoering was door Patrick. 'Jeugd' had te maken met het feit dat ze Jan verdacht en dat wilde toetsen. De foto was duidelijk genoeg om door Anna te worden geraden iig.
Citaat
- autotocht: Karin zegt meerdere keren dat ze paaltjes moeten gaan overslaan, omdat ze het anders niet binnen de tijd gaan redden. Dit zou veel geld, want ook de verdubbeling kosten.

Karin zit daar idd neurotisch te doen, maar dat doet ze al de hele serie lang.
Als mol iemand terug gaan roepen is bijzonder vreemd, want het komt je dan uitstekend uit dat iemand tijd gaat rekken lijkt me.
Citaat
- letters schrijven: Karin heeft de telefoon maar bereikt de andere groep tot drie keer toe niet. Ze kan de anderen niet duidelijk maken dat ze op moeten schieten waardoor ze uiteindelijk alleen E + hebben.
Tja. De montage vertelt ons hardnekkig dat dit toch echt aan Karin ligt. Volgens mij waren daar meerdere mensen bij betrokken.  ;)
Bovendien wilde ze per se bij de lezers en daar heb je geen uiteindelijke controle over wat er in de pot gaat.

Citaat
Tja, toch geen onverdienstelijk lijstje voor een Mol. Niet het "ideale" lijstje vol prachtige slinkse molacties, maar dat hoeft ook niet, kijk alleen maar naar het lijstje van Kim vorig jaar.
Kon je het jaar daarvoor exact hetzelfde maken voor Anniek, die was de mol ook niet.

Ik ben het met je eens dat Kim vorig jaar wel behoorlijk duidelijke en vaak ook fantasieloze molsacties had.
Aangezien er nu mensen zijn met minstens evenveel molsacties maar dan veel mooiere verkies ik daar de mol te zien, en niet voor de tweede maal op rij een dergelijke 'obvi' mol.

Bovendien zijn er genoeg andere indicaties zoals het afvallen van twee kandidaten al veel eerder in de serie die hebben gezegd grootdeels op Karin te hebben gestemd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #149 Gepost op: 14-02-2011, 19:30:25 »
Ineens is het weer 2006, zit ik op .org en gaat het over Milouska. :o

Ik begrijp je weerleggingen hoor Supernova. Maar ja, Milouska... ;)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 14-02-2011, 20:01:16 »
Ik begrijp je weerleggingen hoor Supernova. Maar ja, Milouska... ;)

Maar ja.. Inge..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #151 Gepost op: 14-02-2011, 20:26:48 »
Maar ja.. Inge..  ;)

Na 2006 ben ik niet meer op .org geweest.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 14-02-2011, 21:51:02 »
Na 2006 ben ik niet meer op .org geweest.

Jammer dus, in dat geval.  ;)

Zullen we het nu weer verder over Karin hebben hier?  :D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2011, 21:55:56 »

Goed idee! ::wijn::

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 15-02-2011, 13:32:29 »
als karin wel de mol is, en ze heb dit verraden met die interview in dat blad, zal ze dan echt een boete krijgen van de AVRO?
is ze de mol wat ik wel denk en ze krijgt deze boete niet, dan klopt ook niet meer wat ze altijd zeggen die het verraad krijgt een boete en dan telt ook niet meer dat contract veel voor

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #155 Gepost op: 15-02-2011, 14:04:22 »
Ze heeft niks verraden. Ze heeft toch niet gezegd "ik ben de mol"? Ze heeft alleen gezegd dat ze langer van huis was dan ze gewend was. Al gaat ze er donderdag uit, dan klopt haar bewering nog steeds. Dus omdat ze niks verklapt heeft krijgt ze ook geen boete, m.i.
The British are not impressed.

Offline zzzzzzz

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 15-02-2011, 14:54:19 »
Ik heb het nog nergens gezien/gelezen maar ik heb een hint naar Karin in aflevering 5. Als het al ergens gemeld is, dan sorry daarvoor. Patrick maakt een foto van 'nicaraguaanse'. Net op het moment dat hij dat wil doen draait Karin onopvallend het onderste tasje om zodat alleen de bovenste 2 kleuren van de vlag zichtbaar op de foto komen. Foto mislukt hoe kan dat nou? Het is niet als een 'mollenaktie door kandidaat' in beeld gebracht door de regie, ik heb het op aanraden van mijn zoon een paar maal terug moeten zien. Op basis van bovenstaande denk ik dat Karin de mol is. Of roep ik nu iets wat al vaker geroepen is? Ik hoor het wel.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #157 Gepost op: 15-02-2011, 15:32:12 »
Patrick maakt een foto van 'nicaraguaanse'. Net op het moment dat hij dat wil doen draait Karin onopvallend het onderste tasje om zodat alleen de bovenste 2 kleuren van de vlag zichtbaar op de foto komen.

Ik heb het even teruggekeken, en inderdaad draait Karin het tasje om. Maar dat maakt voor de kleur blauw niet uit, dus is het geen actie waardoor alleen de bovenste kleuren zichtbaar zijn. Ze draait het tasje waarschijnlijk om omdat het eerst zo lag dat er een wit flapje uitstak. Juist een goede actie dus. (Bekijk het fragment hier.)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #158 Gepost op: 15-02-2011, 16:51:11 »
Jammer dus, in dat geval.  ;)

lijkt me heel erg toepasselijk, in het Karin-topic. Anders kunnen we het net zo goed over sinterklaas hebben, nietwaar?

Offline molroy

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 15-02-2011, 18:58:09 »
lekker overzicht heinz ::ok::

zitten wel leuke acties in om uit te leggen in aflevering 11 hoor:
dat storen tijdens vuurwerk opdracht
bus afsnijden
verkeerd plakken
kloten met die mobiel

en die touwbrug kon ze wel nemen omdat patrick niet ging en waarschijnlijk al wist dat soundos en miryanna het ook niet durven

en het lijkt me ook raar als ze echt zo dom is, maar dat blijkt pas in afl. 11