Ik verdenk op dit moment Karin het meest. Maar dat is met name een gevoelskwestie. Haar actie in de wandeling van aflevering 1 kan ik nog niet verantwoorden en was in eerste instantie een reden om haar af te schrijven. Maar in andere afleveringen doet ze volgens mij niet veel goed. Als de de Mol is heeft ze haar positie als zelfverklaard "wandelend misverstand" goed gebruikt volgens mij. Want volgens mij kan ze hele stomme dingen doen zonder dat iemand het verdacht vindt. Zie vuurwerkopdracht, waar ze eigenlijk niks doet, maar wèl op een belangrijke positie staat. Dit in tegenstelling tot Soundos, die ook niet veel doet, maar vanuit een minder belangrijke positie.
Bij de vulkaan draagt ze niet bij. Haar hoogtevrees wordt uitgebreid in beeld gebracht, veel meer dan Soundos. Maar wat dan weer niet rijmt is dat Karin wél op tijd weer beneden was. Misschien was deze opdracht gewoon te leuk om te laten liggen, maar dat vind ik geen argument voor een Mol...
Eigenlijk zou je op basis van de vulkaanopdracht moeten zeggen dat iedereen die op tijd beneden was, de Mol niet kan zijn, want als Mol leg je toch daar geen geld neer? Of was het feit dat er toch 1000 van de 1200 in de pot kwam, eigenlijk een vergissing? Want dat rijmt niet met wat Pieter-Jan zei aan het begin van de opdracht. Hij zei nadrukkelijk dat iedereen op tijd beneden moest zijn. Als dat zo was kon de Mol rustig op tijd beneden zijn als die wist dat Soundos dat niet ging halen: als Mol kun je dan de verdenking van je afschuiven.
Ik ga wel eens terugkijken of Karin zich met de keuze van de kisten bemoeit. Als Mol zou ik zeggen dat je dat namelijk doet. Je zou dan toch vooral gaan voor de goedkoopste, vooral als er al twee mannen zijn die dat ook doen (Art en Patrick). Wat sympathie wekken voor de heren á la "ik zou de kleinste pakken als ik jullie was" is dan, zelfs als je zelf niet meehelpt met tillen, niet heel moeilijk te spelen volgens mij.