Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuďtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 102100 keer)

Offline avonasac

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 25-02-2011, 01:35:25 »
Ik heb het hele forum van Karin nagepluitst en kwam de volgende uitspraken niet tegen. Dus even hier op een rijtje.

‘De-eerste-tweeafleveringen-theorie’ in mijn achterhoofd, waarin Karin in aflevering 10 eruit zou gaan, heb ik toch enkele opmerkingen van Karin opgezocht en uitgetypt. Ik heb alle afleveringen nog eens nagekeken en twijfel tussen Art en Karin. Ik hou graag alle opties open, maar deze opmerkingen geven wel veel prijs.

Uitspraken Karin:

Aflevering 1:
Vanaf 40:33
“3000. Ik voel geen enkele blijdschap met het feit dat ik 3000 euro heb binnen gesleept. Dat doet me eerlijk gezegd helemaal niks, als ik vanavond (lachend) op het vliegtuig naar huis moet”.

Aflevering 2:

-

Aflevering 3:
Vanaf 45:37
“Ik ga het niet doen natuurlijk, maar ik zou bijna alles op Horace zetten. Ik kan alleen naar de laatste opdracht kijken. Horace is de mol. Ik vind het eigenlijk bijna dom. Zo over duidelijk de mol is dit, dat kan gewoon niet missen”. (Karin is in beeld als ze dit zegt. Horace valt deze aflevering af).

Vanaf 47:49
“He, nou ja. Ik was echt stom verbaasd dat Horace een rood scherm kreeg. Ik dacht eigenlijk: ik zit gewoon al in de finale, want ik weet wie de mol is”.

Aflevering 4:
Vanaf 44:16
“Het voelt voor mij echt als Russisch roulette, ik dacht Horace is de mol. Ik ben door het oog van de naald gekropen. Maar als ik een rood scherm krijg, dan ben ik als nog heel erg trots op mezelf. Maar ik wil niet, ik wil blijven”.

Aflevering 5:
Vanaf 43:04
Pieter Jan zegt:”Tijd voor de test, elke kandidaat beantwoord 20 vragen over de mol. En degene met de meeste foute antwoorden moet onmiddellijk naar huis. Uiteraard blijft de mol altijd in het spel”.

Karin loopt in beeld om de test te gaan maken.

“Ik besef heel goed dat de kans 20 procent is dat er een roodscherm komt. Anna heeft een vrijstelling, laten we even er vanuit gaan dat Anna niet de mol is. Dus zijn er twee mensen die niet naar huis gaan en vijf die wel naar huis kunnen”. (Jan gaat eruit, er zijn op dat moment 7 kandidaten in het spel).

Aflevering 6:
Vanaf 29:15
“Dit slaat helemaal nergens op. Ik krijg er ook een beetje de slappe lach van. Dit sloeg echt nergens op. Ze gingen alle kanten op en er zat geen plan achter. Het was een chaos. Ik dacht ook eerlijk gezegd: We kunnen beter ophouden, want we gaan het nooit redden”. (De slappe lach, zoals in het filmpje van achter de schermen).

Aflevering 7:
Vanaf 29:58
“Ik dacht alleen maar, weet je wat ik doe. Ik doe dezelfde tactiek als altijd, namelijk niet kijken”.

Luister ook even naar wat Pepijn zegt vanaf 44:28.

Vanaf 44:45
“Pepijn doet altijd een beetje geheimzinnig en een beetje ingewikkeld. Ik heb pas wel heel veel met hem gedeeld, maar dat was omdat hij mij heel veel vragen wilden stellen. En toen zei ik: “ja ik wil jouw wel vertellen welke krant ik lees, maar dan wil ik het ook van jouw weten”. Dus toen heeft hij mij heel veel verteld, maar dat was eigenlijk dat hij dingen van mij wilde weten. Omdat ik toch wil spreiden zet ik in op Pepijn”. (Pepijn valt deze aflevering af).

Aflevering 8:
Vanaf 43:06
“Nou ja, op dit moment in het spel denk ik dat iedereen, iedereen verdenkt. Dus dan zullen ze misschien mij ook verdenken. Ik breng niet heel veel geld in het laatje, dus dat zou kunnen. Ik ga een grote gok wagen bij de test, ik ga inzetten op een mol en dat is het een beetje god zegen de greep”.

Vanaf 47:40
Fluister toon: Aaah, Je zei al je hebt Russisch roulette gespeeld, aaah.

“Ik heb altijd gedacht: deze dame komt zeker in de finale en als ze in de finale komt dan wint ze hem. Maar goed ze kreeg een rood scherm”. (Over de executie van Anna).
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #221 Gepost op: 25-02-2011, 01:37:28 »
Op 7.54 zie je het spandoek uitrollen. Dit is uiteraard op een moment dat Art en Anna al in de vuurtoren zijn, want anders zou het wel erg gemakkelijk zijn geweest  ::rofl::
Volgens de beelden had Soundos de kijker op dat moment in handen, maar dat hoeft natuurlijk in werkelijkheid niet zo geweest te zijn.

Op klokjes vertrouw ik niet altijd. Wel op het idee dat Anna en Art al in de toren waren inderdaad. Hoe dan ook, de mol weet wat er moet gebeuren dus het is ofwel zaak om die kijker in handen te houden ofwel de aandacht van die kijker af te leiden. Of om rare ideeen te opperen om het getal kenbaar te maken en dan heel hard Patrick als grote schuldige aanwijzen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2011, 01:40:47 door Lautjuh »

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 25-02-2011, 01:44:38 »
Klokjes moet je inderdaad niet vertrouwen, maar je kunt wel zien dat Art en Anna al bovenop staan als het spandoek uitrolt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 25-02-2011, 02:43:15 »

Frankenrijk is natuurlijk een op en top (nep)molactie. Ik weet zo gauw niet of Frankrijk het juiste antwoord was, maar volgens mij droeg zij het aan en als het inderdaad Frankrijk was had ze beter iets heel anders kunnen opperen dan Frankrijk verkeerd intypen. Als ze kandidaat is en er wel van overtuigd is zou het een mooie actie zijn om zichzelf verdacht te maken. Het was deze aflevering overduidelijk de 'maak Patrick verdacht' aflevering maar ook Karin werd niet gespaard.

Het zou kunnen dat Nederland nog goed was gerekend (misschien), maar Florijn komt heel logisch van Florence en is van oorsprong dus een Italiaanse munt. Italie was beslist goed geweest, Frankrijk en Spanje zeker niet. Als Karin de mol is had ze dus net zo gemakkelijk met het Spanje van Patrick mee kunnen gaan en hem de schuld geven. Frankenrijk lijkt mij dus echt wel nepmolactie.

Offline westhuis

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 25-02-2011, 02:51:00 »
Frankenrijk is overigens wel degelijk een bestaande naam. Het verwijst naar het rijk van Karel de Grote. En waar kennen we die 'achternaam' van? Juist....   ;)

Maar dit zal niet echt een hint zijn, want de kans dat Frankrijk genoemd zou worden was natuurlijk niet zo heel groot

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 25-02-2011, 02:56:17 »
Hmmmmm....nooit van gehoord maar zo waar ;)
Edoch: het rijk der Franken, klinkt logisch, maar niet in WIDM :)
Het Frankische Rijk...

Maar goed...in een spelling Frankijk zo verdraaien...
:)
Omnia vincit amor

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 25-02-2011, 10:33:38 »
Hmmmmm....nooit van gehoord maar zo waar ;)
Edoch: het rijk der Franken, klinkt logisch, maar niet in WIDM :)
Het Frankische Rijk...

Maar goed...in een spelling Frankijk zo verdraaien...
:)

Dood van PEPIJN de korte.... Hmmmmm HINT! ;) Verder ben ik het met Tureluurs eens, denk dat het iets te opzichtig was.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #227 Gepost op: 25-02-2011, 10:36:38 »
Ook een beetje raar dat Karin niet wil dat Patrick met de stukken hout de Code gaat schrijven op het strand ,omdat het volgens haar veelste zwaar is..

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 25-02-2011, 11:17:16 »
Ook een beetje raar dat Karin niet wil dat Patrick met de stukken hout de Code gaat schrijven op het strand ,omdat het volgens haar veelste zwaar is..

Karin probeert duidelijk tijd te rekken bij die opdracht: ze wil met grote objecten de code op het strand 'schrijven', vindt vervolgens geschikte objecten veel te zwaar. Kost allemaal tijd! Aan het eind is zij degene die de meters naar de schat mag afleggen. Als ze weet waar die precies ligt, zal ze als mol proberen ernaast terecht te komen. Dat lukt, ze zitten er een halve meter naast. Dat is echt heel sneu, maar Karin kan haar lachen nauwelijks inhouden.
Maar er is meer, iedereen molt, maar Karin heeft voorkennis. Dat blijkt uit het gegeven dat zij per se met de verrekijker naar de vuurtoren wil blijven kijken en de anderen het eiland laat afzoeken. Ze ziet natuurlijk geen code - terwijl het doek er al moet hangen, zie de uitleg van een vorige poster. Ze ziet wel twee mensen maar herkent ze niet. Ze wil voorkomen dat de andere twee door de kijker gaan kijken en de code ontdekken. Pas als Soundoz erop staat dat ze in de verrekijker wil kijken, ontdekt zij de code. Die herkent ook meteen Art en ... (even naam kwijt).
« Laatst bewerkt op: 25-02-2011, 11:33:50 door Run »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 25-02-2011, 14:30:31 »
Haha, ja.. ze gaat aan zowat een hele boom staan trekken, hihi.
Omnia vincit amor

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 25-02-2011, 15:02:02 »
Ik ontkracht het door te zeggen dat Karin gewoon niet de mol is. ::rofl:: Nee dat is een slechte reden natuurlijk. Maar Karin is niet de mol.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #231 Gepost op: 25-02-2011, 16:15:07 »
Ik had dit in het algemene topic geplaatst maar geen enkele reactie. Misschien dat er hier wat meer Karin-verdenkers zijn die mee kunnen denken ;D

Ik probeer even verder te boorduren op het feit dat het getal 11 steeds aanwezig was in de aflevering. Elke deurcode (362, 407, 551, 335) is opgeteld 11. Ook de 362 bij de vuurtoren is opgeteld 11. Karin maakt een vreemde opmerking als PJ de rekensom 144/24 uitlegd. Art roept 6 en Karin vult aan met "+5 = 11". Legt ze een hint uit?

Als je nu de naam van elke kandidaat + opgeplakte naam als cijfers neemt dan krijg je:

Art - Jan = 3+3
Patrick - Miryanna = 7+8
Soundos - Pepijn = 7+6
Karin - Horace = 5+6
Anna - Hanna = 4+5

Alleen bij Karin krijg je als uitkomst 11.

Frankenrijk = 11 letters. Fout ingetypt door Karin.

Groo7 = 4+7 = 11

Dat zijn binnen 1 opdracht toch aardig wat associaties tussen Karin en het getal 11. Wie bevestigt of ontkracht?

Ik vind het heel logisch klinken! Karin is ook mijn mol. Wat mij opviel was tijdens de biecht dat zij het had over "en op het eind verdenkt iedereen iedereen"(oid). Dus weer 2 woorden na elkaar. Verder gaf ze nog eens een reeks woorden achter elkaar die met dezelfde letter begonnen (ik kijk straks de herhaling nog een keer, ff checken). Hoe dan ook, zij was mijn mol vanaf afl. 1, en ik blijf er bij.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #232 Gepost op: 25-02-2011, 19:18:59 »
Art - Jan = 3+3
Patrick - Miryanna = 7+8
Soundos - Pepijn = 7+6
Karin - Horace = 5+6
Anna - Hanna = 4+5
Als ik het zo bekijk hebben ze gewoon de lange en de korte namen zo veel mogelijk bij elkaar gezet. Ik zie geen speciale reden om dat te doen echter, dus misschien heb je gelijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 25-02-2011, 20:04:02 »
Rond 13:30 in aflvering 8 zie je Karin stappen tellen om bij de schat op het eiland uit te komen. Eerst moeten ze 3 stappen de ene kant op, dan 6 de andere kant op en dan weer 2 weer een andere kant op. Wat mij opvalt is dat Karin bij het tweede cijfer doodleuk tot 4 stappen telt, i.p.v. tot 6. Zou dat die halve meter gescheeld hebben?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #234 Gepost op: 25-02-2011, 20:04:45 »
hmmmm dan zou het toch 2 meter schelen ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 25-02-2011, 20:06:37 »

Misschien wel, maar waarom tot 4 tellen als je 6 stappen moet zetten?

Offline Moličre

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 25-02-2011, 20:18:37 »
Ook nog even in het topic van Karin:
De codes in de laatste aflevering leiden waarschijnlijk naar de geboortedatum van Karin: 27-3-1963. Als je alle codes uit de laatste opdracht bij elkaar optelt (407, 551, 335, 362), kom je uit op 1655. Elke code is bij elkaar opgeteld 11 (4+0+7, 5+5+1 enz.). 1963-1655=308 en 3+0+8 is ook 11. Dat laatste getal (308) zou Art dan waarschijnlijk hebben gekregen als de andere kandidaten zijn vraag goed hadden beantwoord.

Bij de eerste opdracht was de code 362 en bij de laatste opdracht kwam Soundos als enige een code voor een vraag tegen waarin geen naam van een kandidaat verborgen zat, namelijk 1. Draai 362 om en je krijgt 26-3, tel daarbij die 1 op en je komt uit op 27-3.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2011, 11:50:25 door Moličre »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #237 Gepost op: 25-02-2011, 20:22:28 »
Karin haar stappen waren wel kleiner dan die van Anna ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 25-02-2011, 23:07:33 »
Karin haar stappen waren wel kleiner dan die van Anna ::jaja::

Het is natuurlijk dom dat ze Karin die stappen laten doen, als zoveel kandidaten haar verdenken.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #239 Gepost op: 25-02-2011, 23:54:16 »
*Julia nestelt zich uiteindelijk maar es ff lekker in de tunnel van Karin.....*
Twijfel is het begin van wijsheid